Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Haczą biegi


kruszon_9

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie bardzo prosze o odp

U mnie(megane I 96r) haczą głównie 1,2,3 (tzn napotykam mały opór tak jakby cos tam bylo malo precyzyjne). Myslałem że to może dlatego że pocieka(bardzo słabo) z wybieraka ale po dolaniu płynu (ok 0,5l)problem nie ustąpił. Poduszka pod skrzynią oki mechanik doradził wymiane prawej poduchy ale problem nie ustąpił. Dodam jeszcze że drązek trochę lata.

Zastanawiam sie co może byc przyczyną?

1.Czy można to jakoś wyregulowac?

2.Ile w tym winy sprzęgła (wymiana pomoże)?

3.Inny pomysł

4.Na ile może pomóc dolanie ceramizera?

 

Z góry dz za odp i pomysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TomekJac

Wiesz, nie wiem jak w tych autach, ale brat posiadał kiedyś, dawno temu Lanosa. I tam był problem taki właśnie jak opisałeś, tyle że z drugim biegiem. Z czasem coraz bardziej haczyło, aż wrzucenie dwójki było po prostu niemożliwe. O ile pamiętam, rozwiązaniem była regulacja, chyba gdzieś okolicach wybieraka. Musiałby to zobaczyć jakiś mechanik, może i tu coś podobnego jest. Tyle jestem Ci w stanie pomóc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poduszka pod skrzynią na 100% dobra, bo jak drążek lata i ciężko biegi wchodzą, to może jednak nie ok..? Zamienniki tej poduszki potrafią się zerwać przy wyjeżdżaniu z warsztatu po wymianie (opisane na forum) :mrgreen: może warto jeszcze raz sprawdzić. Swoją droga szukam tej poduszki Hutchinsona do swojego i nigdzie nie ma na hurtowniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mechanika poducha pod skrzynią oki. Wymiana oleju to spory koszt dlatego narazie szukam tańszych rozwiązań:D i pytanko do Pawła czy o taki zestaw chodziło http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-wybieraka-skrzyni-biegow-renault-i2464773928.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest to, ale wydawało mi się, że kiedyś było więcej elementów w zestawie.

Wymiana oleju to jakieś 100 zł, więc nie jest tak źle.

Po wymianie zestawu trzeba wyregulować linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jestem już po wymianie (trochę to trwało :notacrook:) zestawu naprawczego wybieraka. Powiem że nie widzę żadnej różnicy jeżeli chodzi o wrzucanie biegów;/ Nie mam już pomysłów o co kaman? Dodam jeszcze że na postoju biegi wchodzą normalnie!!! A i zapomniełem zapytac mechanika czy po wymianie wyregulował linki czy wybierak...może to miec duzy wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po kupnie Meganki miałem z nią dużo problemów :D , w tym 5-bieg zacinał sie niemiłosiernie,2-bieg też ciężko się wbijał. Nie bawiąc się w dociekania przyczyn i szukania możliwości regulacji zaaplikowałem Xado do skrzyń biegów i po 400 km problem zniknął,biegi wchodzą jak w masełko :D . Do wszystkich swoich silników i skrzyń aplikowałem ceramizery żeby ,,zamrozić'' stan licznika i w trzech wypadkach wyciszyło skrzynię i silnik.Wpływu na spalanie nie badałem.Najlepszy efekt zauważyłem w Fordzie Scorpio 320tys.km, ale dawki niestety musiałem zaaplikować 3 bo pojemność 2,5.

 

W piątek mam zamiar wlać Xado do silnika. Wczoraj sprawdziłem kompresję przed aplikacją i wyszło tak:

1cyl. 12,1

2cyl. 11,9

3cyl. 12,0

4cyl. 12,0

Niby sprężanie ok ale odczuwam wibracje silnika,może od panewek.Jaki efekt po 1500 km dam znać. Jutro jednak wymienię silnik krokowy żeby wyeliminowac falowanie obrotów i być może związane z tym drgania silnika odczuwalne na karoserii.

 

Ciekawi mnie jakie kompresje wykazują Wasze silniki i przy jakim przebiegu.

 

Witam. Po miesiącu i 900km kompresja wyrównana, na wszystkich 12,3 bar..coś tam chyba to dało.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do autora tematu: Mówie ci posłuchaj kolegi i zmień olej. Mi też od kupna meganki dwójka często nie chciała wchodzić. Mechanicy z zewnątrz nic nie widzieli i powtarzali że chyba trzeba poprostu wymienić skrzynię bo naprawa pewnie przekroczy koszty wymiany i tą zajeździć do końca. Pojechałem wymienić olej w skrzyni i do dziś chodzi jak masełko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!