Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padnięta elektryka - nic nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dziś mnie Meganka bardzo niemile zaskoczyła. A mianowicie: od tygodnia stała pod chmurką nieużywana. Dziś chciałem ją otworzyć z centralnego - cisza. Sprawdziłem akumulator, był w porządku, profilaktycznie wsadziłem aku z drugiego auta - również cisza. W aucie nie działa zupełnie nic, nie reaguje na zapłon, lampki, radio, szyby. Pierwsze podejrzenie - UCH. Ale czy jest to możliwe, aby padło zupełnie wszystko? Profilaktycznie sprawdziłem bezpieczniki koło akumulatora - wszystkie są ok. Co więcej, sprawdziłem napięcia na przewodach dochodzących do UCH (2 czerwone, 2 żółte) i zaniepokoiło mnie to. Na dwóch czerwonych przewodach napięcie wynosi coś ok. 6,5V. Czy to normalne? Gdzie szukać problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i rano znowu szok. Wieczorem odłączyłem UCH i zabrałem do domu, aku został podłączony na noc. Dziś rano ponownie zmierzyłem napięcie baterii, a tu z 11 V zrobiło się...4,5V! Głupieję, bo wszystkie objawy wskazują na baterię, a po podmianie akumulatora na 100% sprawny również nie było (pozytywnych) efektów. Przy podłączaniu klem nie iskrzy się w ogóle, co może świadczyć o braku obciążenia. Zaczyna mi brakować pomysłów co z tym robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być, że cela w akumulatorze się skończyła (brak iskrzenia), ale w 2 akumulatorach ten sam objaw? Będzie to problem gdzieś w elektryce np. przebicie na masę. Musisz szukać albo pojechać do elektryka, pamiętaj, że moduł BSI też może być winny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem! Dzieją się naprawdę dziwne rzeczy, wsadziłem trzeci akumulator i...zadziałało! Jest centralny, auto odpala. Ale wciąż nie jest dobrze: nie działa nawiew, radio, po włączeniu świateł znika podświetlenie licznika i zegarka, tylko szyba kierowcy się opuszcza. To już nieco zawęża krąg poszukiwań: albo UCH, albo brakująca masa, z przewagą tego pierwszego.

 

 

Trzeci akumulator zadomowił się na tyle dobrze, że działa już wszystko, co powinno. Wszystko wskazuje na to, że mój pierwszy akumulator (raptem 8-mio miesięczny) nie wytrzymał tygodnia nieużytkowania, gdyż po naładowaniu miał 12V, a wystarczyła zaledwie godzina, żeby z 12V zrobiło się 4V. Sprawdzone w dwóch samochodach, więc już chyba nie ma co dłużej grzebać, tylko szorować do sklepu na wymianę aku. To by było na tyle. :D

Edytowane przez MMike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...