Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Remont silnika


lukaz89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników. Posiadam Megane już od dwóch lat, zrobiłem nią bezproblemowo 20.000 km. Ostatnio pokonałem swoją Megane dystans 50km bez żadnych problemów w czasie jazdy. Po godzinie wsiadam, odpalam auto, dodaję gazu, a tu słychać takie tarcie, skrzypienie, okazało się, że padła turbina. Samochód stracił moc, zaczął dymić na biało. Udało mi się dojechać 30km do warsztatu na kołach. W warsztacie definitywnie stwierdzili, że padłą turbina. Znaleziono również w misce olejowej kawałek okrągłej tak jakby uszczelki , o średnicy 8 wewnątrz, a zewnątrz 12 oraz drobne opiłki. Zakupiłem turbosprężarkę po regeneracji, jednakże zakład bał się ją zamontować, ponieważ podejrzenia padły na silnik. Owa uszczelka byłą najprawdopodobniej ze starej turbiny. Z warsztatu samochód został przewieziony do kolejnego, gdzie mieli rozebrać silnik. Tam stwierdzono, że nie ma nic wspólnego ta uszczelka z silnikiem i będą badać co dokładnie jest w środku. Auto stoi tam od piątku, dzisiaj dostałem informację, że porysowane są panewki, wał, tłoki, cylindry, pierścienie- ogółem czeka kapitalny remont silnika. Koszt wstępnie to 8.000zł. Kolejne informacje dostanę pod koniec tego tygodnia, co mnie dziwi, dlaczego tak późno, czy w ogóle silnik jest u niego, czy też gdzieś pojechał w Polskę. Obecnie za zajęcie się silnikiem, w sensie sprawdzeniem i wykonaniem pomiarów zużytych elementów życzy sobie już 900zł… Zapytałem jak się ma koło dwumasowe, to szef zakładu stwierdził, że jest całe rozwalone… (Bez mojego zapytania milczał, nie wiem, czy wliczył w te koszty to nie informując mnie). Dziwi mnie fakt, skoro mogłem bezproblemowo dojechać uprzednio na kolach 30km ( z dymieniem na biało i spadkiem mocy, co myślę było powodem turbiny) teraz okazuje się, że wszystko jest takie rozsypane. Jestem laikiem w tych sprawach, więc prosiłbym o wypowiedzenie się forumowiczów. Dodam, że chciałbym dalej użytkować to auto, ale jeśli za naprawę mam dać ponad 10.000 finalnie to nie wiem, czy ktoś tu nie robi kogoś w balona. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witaj i powiem ci co nie co z mojego doświadczenia o tym motorze, pracuje w serwisie turbo gdzie je regenerujemy:)

Co do silnika to owszem nie raz trzeba było regenerować ten silnik bo winę za padające turbo odpowiadał właśnie silnik.

Powiem tobie co my robimy zanim zdecydujemy się na montaż turbiny do silnika.

1 sprawa, sprawdzić dokładnie ciśnienie oleju, trzeba porządnie rozgrzać silnik bardzo często mimo wskazań na zegarach temp niby 90st ciśnienie jest w miarę ok, ale chocki klocki zaczynają się po nie długim czasie po uzyskaniu tem 90st, że ciśnienie na wolnych obrotach spada do 0,5 bara tak nie może być czujnik ciśnienia oleju się jeszcze nie będzie awanturował bo on informuje kierowce dopiero jak pamiętam przy 0.2- 0.3 bara głupota jak dla mnie ale dobra.

Dobrze by było by ciśnienie oleju było między 0.9 do 1.8 bara a przy dodaniu gazy czyli ok 3.5 tyś obr ciśnienie wzrosło do 3.2 i wyżej:) jeśli masz takie wartości to

możesz się częściowo cieszyć:D

2 sprawa ważne bardzo jest to jakie jest nadciśnienie skrzyni korbowe. Wyjaśnię jak najłatwiej tobie będzie to sprawdzić. Kupuje przeźroczysty wężyk tak by było widać w nim ciecz. zaginasz go w kształcie litery U wlewasz bardzo nie wiele wody do wężyka i musisz tak zrobić by po obu stronach tej litery ( U ) był ten sam poziom wody. Następnie odkręcasz korek wlewu oleju oczywiście silnik pracuje cały czas i musisz zadbać by drugi koniec rurki był szczelny gdy przyłożysz go to korka chodzi mi to oto że musisz zmierzyć poziom słupka wody. Jeżeli wodę będzie wypychało i różnica poziomów będzie 4cm i więcej czasami nawet wódę od razu z rurki wywala to masz albo zapchaną odmę albo już zużyte pierścienie. Jeżeli masz do cm że ci wypycha niech ktoś doda gazu jak wodę będzie ci wciągać to masz git i silnik masz w porządku i nadaje się do założenia nowej turbiny. Jeszcze mała wskazówka jeśli będziesz miał za duże nadciśnienie ten cały element co olej wlewasz na samych dole jest rurka czarna grubość chyba cm ona bardzo często w tych motorach się zapycha, musisz jeśli jest zarąbana dokładnie wyczyścić by była drożna i jeszcze wyczyścić trzeba króciec który wystaje z bloku w którym wsuwasz te rurkę. Najlepiej się to czyści jakimś bagnetem ale metalowym z innego auta bo poniżej ta rurka zakręca :D

Jeśli miałeś to zatkane to powinno ci się sprawa z nadciśnieniem poprawić:D

Jak masz pytania pisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!