Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolektor


shido

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Chcę kupić Megę 96' lub 97' z 90 KM, 1600cm.

Jaki tam będzie kolektor? Pytam, bo może warto popatrzeć na 8V lub 16V, a pewnie jest różnica w gazowaniu takowego. Jak to się ma z mocą ? Są 8V 90 KM ? Czy tylko 16v ? Ktoś mi mówił, że te 8V są lepsze do gazu... Pomóżcie zanim kupię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki ! Czytałem, ale ja ciemna masa z mechaniki i wolałem wiedzieć od fachowców o co w tym biega. Teraz coś już tam wiem. Teraz pozostaje szukać Megi w Krakowie, co graniczy z cudem, przynajmniej taką jak chcę...

 

Szukam 96-97 z klimą, najlepiej bordowej :-), benzynki, najlepiej bez kompa i dobrej blachy. Wiem, że to za dużo :-). Kto pyta nie błądzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są 1.6 8v o mocy 75 i 90 km oraz 1.6 16v o mocy 110km

NIE BYŁO SILNIKA 1.6 16v O MOCY 90KM

kolektor w obu silnikach jest plastikowy

 

na forum jest cały dział o LPG więc poczytaj go sobie

 

 

sorki!!

 

1.6 90 KM 8 zaworowy ma kolektor aluminiowy...no chyba,że nie potrafię odróżnić plastiku od aluminium...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tylko małe sprostowanie:

 

1,6 70 KM ma plastik a 90 KM aluminium ? Czy oba mają jednak aluminium ?

Ważne o tyle że jeśli plastik to droższa instalacja, prawda ?

A pytanie drugie, bo ciągle widuję opisy na allegro : 16 V albo 90 KM

Gdzie jest jakaś lista wiarygodna jakie były silniczki

w Megach (chodzi mi o hatchbacka 1,6) ?

BO nawet na jakiejś stronie o megach było 8 i 16 V jako 90 KM. JA już nic z tego nie wiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 8V mają kolektor aluminiowy natomiast 16V plastikowy. Każdy z tych silników dobrze się gazuje i będzie zdecydowanie tańszy w eksploatacji od Diesla. Ale tu będzie trochę sprzeciwów. Rzecz gustu. Najlepiej założyć sekwencję, ale napewno nie Landi ani BRC. Dobre instalki to polskie instalki i takie polecam i takich szukaj jeśli nie chcesz mieć wcześniej czy później problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są 1.6 8v o mocy 75 i 90 km oraz 1.6 16v o mocy 110km

NIE BYŁO SILNIKA 1.6 16v O MOCY 90KM

tylko takie silniki jak Ci napisałem występowały - czytaj ze zrozumieniem

 

po poprawieniu mojego błędu: 1,6 8v (75 i 90 mają aluminiowe kolektory) jaki ma 1.6 16v to już sam nie wiem, ale myślałem, że plastikowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie z czystej ciekawości - jaka jest różnica w tych silnikach 1.6 8V 70 i 90 km? Że aż 20 koni różnicy w takiej samej pojemności i liczbie zaworów? Zawsze myślałem, że to 1.4 8V ma 70 koni, a 1.6 8V 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastaw się od razu na dobrej klasy sekwencje czyli okolice 3000

bzdura jakaś ..może kolega ma "dobrej klasy sekwencje" i juz innych nie uznaje. Najlepiej kup już zagazowaną(oczywiscie zwykła instalacja). Przy takim roczniku przebieg będzie rzędu 170tys wiec juz może nie być warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 8V 70 i 90 km?
1.6 o mocy 75km i 90km, różnią się paskiem rozrządu i wałkiem rozrządu. Silnik 1.6 75km to była wersja dla Niemiec, gdzie podatek od auta płaciło się od mocy a nie od pojemności
1.4 8V ma 70 koni
1.4 8v występowało w dwóch wersjach 70km (wersja eco - czarne zderzaki brak wyposażenia - miała być tania) oraz 1.4 75km (modele RN i RT)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 8V mają kolektor aluminiowy natomiast 16V plastikowy.

 

No i tu mili panowie, się z Wami ni zgodzę. Silniki 16V miały wyłącznie plastikowe kolektory. Z 8V już nie jest to takie oczywiste. Dacia Logan, Thalia, Clio mają i przez krótką chwilę Megane miały silniki 8V z plastikowym kolektorem. Megane tylko w '99 roku.

Oczywiście wymieniony w pierwszym poście silnik z '96-97r bedzie miał aluminiowy.

 

PS. Mam 1.4 8v z plastikiem. Były też identyczne 1.6 8v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!