Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Branie oleju


majkelosss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja Megane I 1.4e bierze olej. Na początku lipca wymieniana była uszczelka pod głowicą i uszczelniacze zaworowe, jednak w dalszym ciągu olej bierze. W wakacje nie było czasu się tym zająć, dopiero teraz byłem u mechanika, który zmierzył kompresję i jak stwierdził, że wszędzie równo jak w zegarku i stwierdził, że to raczej nie są pierścienie. Czym w takim razie może to być spowodowane? Auto ile dokładnie bierze nie wiem, ale z litr na 1000km na pewno, kopci, wycieków brak. Za sugestią mechanika skontaktowałem się z warsztatem gdzie robili te uszczelniacze zaworowe i uszczelkę, gdzie Pan mechanik, powiedział, że może pompa, że sprawdzą ale nie wiem kompletnie czego się spodziewać. Macie może jakieś sugestie? O jaką pompę może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze, czytałem już sporo tematów na ten temat, ale chodzi mi przede wszystkim o to czy jeśli z pierścieniami jest wszystko dobrze, i uszczelniaczami zaworowymi też to czy może być coś jeszcze, np pompa (?) jak wspominał mechanik? o jaką pompę może chodzić? czy jeśli to wina źle założonej uszczelki to czy kopciłby na niebiesko? dodam, że płynu chłodniczego też jakby ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wymianę uszczelniaczy zaworowych sam im zlecałeś czy sami zaproponowali?, jak już mieli rozebrany silnik to powinni sami zdiagnozować co jest do roboty i 'zrobić 'tak, żeby nie brał oleju, reklamuj ich usługę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni zaproponowali wymianę uszczelniaczy. Czyli jeśli poszedł pierścień nie wyszłoby to przy pomiarze kompresji? Normalne w jakim sensie, że po wymianie uszczelki pod głowicą / uszczelniaczy ? Nikt nie wie o co mogło chodzić mechanikowi, z tą pompą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragne za uwarzyć, że są 3 pierścienie ciśnieniowe, zgarniający, uszczelniający w tym przypadku puścił zgarniający a 2 pozostałe trzymają, po prostu trafiałeś na ludzi którzy znają się na mechanice ale nimi nie są....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerowałem się wpisem na forum:

Jeżeli jest uwalony którykolwiek pierścień, to auto zaczyna brać olej i pogarsza się kompresja.
, czyli w tym wypadku nie pozostaje nic poza remontem silnika? czy jest jednak jakaś alternatywa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze tak jest, jak już pisałem jeśli ciśnieniowy i uszczelniający są w dobrym stanie to ciśnienie na cylindrze się nie zmieni tylko przy jeździ zostaje piękna błękitna chmurka za autem.

Remont silnika to jedyna opcja lub cały czas wodzić ze sobą olej i częściej go kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie również podobny problem. Renault Megane 1.4 8V. Auto straciło trochę na mocy, kopci (na zimnym silniku jeszcze bardziej intensywnie) aż w lusterku prawie widać mgłę za samochodem :D i bierze olej- zrobione może ze 3 tysiące a poszło ponad 3 litry oleju. Czy to już całkiem szrot czy jeszcze da się reanimować? I jaki to byłby mniej więcej koszt? Może ktoś też niedawno był do tego zmuszony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem w swoim 1.4Eco bo po zimie straciłem nagle ciśnienie na 4 cylindrze. Do 1.500zł się zmieścisz dużo zależy od tego w jakim stanie jest głowica bo może się okazać ze np. gniazda waworów będą do wymiany.

Ja u siebie zrobiłem tak: Zawory, gumki zaworów, szlif głowicy, uszczelka pod głowicą, zestaw pierścieni na każdy cylinder, szlif gładzi cylindrycznych, panewki na korbowód, rozrząd no i rozłożenie i złozenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, chociaż nic dobrego nie wróżą. Ale spodziewałem się remontu chociaż n ie tak kosztownego. Przez chwilę zastanawiałem się czy nie kupić jakiegoś używanego silnika - ale z tym to jest różnie - nie wiadomo w jakim stanie się kupi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem zwolennikiem wymiany całego silnika... Tylko dostać dobry... Weźmy pod uwagę że nowe części nie są już tak wytrzymałe jak oryginalne ... Mam ten sam problem z silnikiem w SC i nie bedę go robił bo po co jak drugi idzie kupic za 600zł?? A remont?? 305 tyś km i to jazda od nowości na gazie więc pewnie progi ma takie że szok... a niby kompresje ma dobrą :D bo po 12/13 atmosfer na jednym trochę gorzej bo ok 10,5 ... Dla mnie jak oryginał to oryginał i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!