Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Branie oleju


majkelosss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja Megane I 1.4e bierze olej. Na początku lipca wymieniana była uszczelka pod głowicą i uszczelniacze zaworowe, jednak w dalszym ciągu olej bierze. W wakacje nie było czasu się tym zająć, dopiero teraz byłem u mechanika, który zmierzył kompresję i jak stwierdził, że wszędzie równo jak w zegarku i stwierdził, że to raczej nie są pierścienie. Czym w takim razie może to być spowodowane? Auto ile dokładnie bierze nie wiem, ale z litr na 1000km na pewno, kopci, wycieków brak. Za sugestią mechanika skontaktowałem się z warsztatem gdzie robili te uszczelniacze zaworowe i uszczelkę, gdzie Pan mechanik, powiedział, że może pompa, że sprawdzą ale nie wiem kompletnie czego się spodziewać. Macie może jakieś sugestie? O jaką pompę może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze, czytałem już sporo tematów na ten temat, ale chodzi mi przede wszystkim o to czy jeśli z pierścieniami jest wszystko dobrze, i uszczelniaczami zaworowymi też to czy może być coś jeszcze, np pompa (?) jak wspominał mechanik? o jaką pompę może chodzić? czy jeśli to wina źle założonej uszczelki to czy kopciłby na niebiesko? dodam, że płynu chłodniczego też jakby ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wymianę uszczelniaczy zaworowych sam im zlecałeś czy sami zaproponowali?, jak już mieli rozebrany silnik to powinni sami zdiagnozować co jest do roboty i 'zrobić 'tak, żeby nie brał oleju, reklamuj ich usługę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni zaproponowali wymianę uszczelniaczy. Czyli jeśli poszedł pierścień nie wyszłoby to przy pomiarze kompresji? Normalne w jakim sensie, że po wymianie uszczelki pod głowicą / uszczelniaczy ? Nikt nie wie o co mogło chodzić mechanikowi, z tą pompą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragne za uwarzyć, że są 3 pierścienie ciśnieniowe, zgarniający, uszczelniający w tym przypadku puścił zgarniający a 2 pozostałe trzymają, po prostu trafiałeś na ludzi którzy znają się na mechanice ale nimi nie są....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerowałem się wpisem na forum:

Jeżeli jest uwalony którykolwiek pierścień, to auto zaczyna brać olej i pogarsza się kompresja.
, czyli w tym wypadku nie pozostaje nic poza remontem silnika? czy jest jednak jakaś alternatywa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze tak jest, jak już pisałem jeśli ciśnieniowy i uszczelniający są w dobrym stanie to ciśnienie na cylindrze się nie zmieni tylko przy jeździ zostaje piękna błękitna chmurka za autem.

Remont silnika to jedyna opcja lub cały czas wodzić ze sobą olej i częściej go kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie również podobny problem. Renault Megane 1.4 8V. Auto straciło trochę na mocy, kopci (na zimnym silniku jeszcze bardziej intensywnie) aż w lusterku prawie widać mgłę za samochodem :D i bierze olej- zrobione może ze 3 tysiące a poszło ponad 3 litry oleju. Czy to już całkiem szrot czy jeszcze da się reanimować? I jaki to byłby mniej więcej koszt? Może ktoś też niedawno był do tego zmuszony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem w swoim 1.4Eco bo po zimie straciłem nagle ciśnienie na 4 cylindrze. Do 1.500zł się zmieścisz dużo zależy od tego w jakim stanie jest głowica bo może się okazać ze np. gniazda waworów będą do wymiany.

Ja u siebie zrobiłem tak: Zawory, gumki zaworów, szlif głowicy, uszczelka pod głowicą, zestaw pierścieni na każdy cylinder, szlif gładzi cylindrycznych, panewki na korbowód, rozrząd no i rozłożenie i złozenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, chociaż nic dobrego nie wróżą. Ale spodziewałem się remontu chociaż n ie tak kosztownego. Przez chwilę zastanawiałem się czy nie kupić jakiegoś używanego silnika - ale z tym to jest różnie - nie wiadomo w jakim stanie się kupi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem zwolennikiem wymiany całego silnika... Tylko dostać dobry... Weźmy pod uwagę że nowe części nie są już tak wytrzymałe jak oryginalne ... Mam ten sam problem z silnikiem w SC i nie bedę go robił bo po co jak drugi idzie kupic za 600zł?? A remont?? 305 tyś km i to jazda od nowości na gazie więc pewnie progi ma takie że szok... a niby kompresje ma dobrą :D bo po 12/13 atmosfer na jednym trochę gorzej bo ok 10,5 ... Dla mnie jak oryginał to oryginał i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!