Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2003 Grandtour


Troph

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Meganiaki :mrgreen:

Od pięciu latek śmigam sobie ZX -em z 96 roku. Nadszedł czas aby zmienic wysłużony samochodzik -a wybór padł na....wg mnie jedno z fajniejszych autek w swojej klasie (jak w temacie). Byłbym wdzięczny jeżeli podzielicie się swoimi uwagami na temat tego autka ( 1.5 lub 1.9 dci)

- Co się psuje i najczęściej zużywa

- Na co zwrócić uwagę przy kupnie

- Czy elektronika to rzeczywiście taka straszna, czy to tylko plotki roznoszone przez tych co nie mają i zazdroszczą :) ?

- zadowoleni z autek jesteście (kupuję na jakieś 5 lat)

I ostatnie z możliwych pytań.

- Przeglądając zdjęcia oferowanych MeganekII widać że w boczkach drzwi są bardzo małe głośniki. To zdjęcie tak oddaje ,czy rzeczywiście muza od razu do wymiany (do audiofila mi daleko ale lubię jak czysto gra i np salonowy zestaw w oplu mi wystarcza)

Za odpowiedzi dziękuję a jeżeli powtarzam posty, to od razu nie bić tylko pokazać gdzie mogę znaleźć odpowiedzi :)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem wyczulony na punkcie dzwiku audio i jest dobrze (4 z malym +), a glosniki nie takie male bo 16cm.

 

co do silnikow dCi, pada turbina ale wtedy jak masz ciezka noge i nie dajesz turbince najpierw sie rozgrzac przed, potem ostudzic po jezdzie. nie deptac do oporu z kazdych swiatel a bedzie dzialac. silniki ogolnie bardzo dynamiczne i waleczne. w przeciwienstwie do benzyniakow duzo mniej wrazliwe na dociazenie auta. zeszlej zimy nie mialem zadnych problemow z odpaleniem. jeszce co do silnika to predzej pada osprzet niz sam silnik.

 

sporo ludzi narzekalo na psujace sie mikroprzelaczniki w drzwiach (guziki od systemu hands free), ze po roku padaja i trzeba wymienic. ja jak na razie nie mam zadnych oznak tego problemu. ogolnie tez narzeka sie na elektronike, u mnie jak na razie niezawodnie we wszystkich aspektach.

 

komfort podrozy swietny, silnik cichutki, nie drzy. jedynie moge sie przyczepic do wyciszenia nadkoli, w laluni znacznie mniej slychac opony (nie mowie o zawieszeniu, to jest ladnie wytlumione), fotele wygodne, nawet w dluzszej trasie.

 

auto ogolnie bardzo praktyczne, w przypadku grandtoura chyba jeszcze bardziej 8-)

 

a co do trwalosci... niestety najmniej zywotna jest ropa :/ i opony zimowe TEJ jakze surowej zimy (sie kurde ciagle zastanawiam czy nie myknac znow na letnie... tylko pewnie wtedy je...ie sniegiem)

 

jeszcze co do elektroniki, to slyszalem ze podobno od 2004 zaszly jakies zmiany, poprawki, m.in. w tych guziczkach o ktorych pisalem. ale nie dam sobie reki uciac.

 

przy zakupie diesla najlepiej zwrocic uwage na to od kogo kupujesz, jak pofirmowe auto, rezygnuj, z duzym przebiegiem... roznie bywa, pewnie byl ciagle cisniety w trasie. dCi warto kupic od znajomego, ktory jezdzi w miare spokojnie i rozsadnie. inaczej to ejst loteria. bo przydaloby sie sprawdzic wtryskiwacze i turbine, co nie jest wykonalne w czasie zakupu... dobre rozwiazanie to z salonu (uzywka) jak daja jakas gwarancje, tylko tez mozna trafic na pofirmowki. ogolnie zakup uzywanego dCi to nie jest prosta sprawa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do audio to mnie uspokoiłeś - faktycznie głośniki 4x16 cm mi osobiście wystarczy. Sprawdzenie turbiny i wtrysków to raczej sobie odpuszczę - sprawdzę tylko przebieg (max 100 tys) - chociaż z tym to ciężko bedzie bo kręcą ludziska niesamowicie. Może podpięcie pod komputer na serwisie załatwi sprawę. Spieszyć mi się nie spieszy bo mam czym jeździć więc zakup będzie raczej "kontrolowany" Powiedz mi jeszcze czy trzaski (o których tyle na forum)z okolic radia to standard czy też jedni mają a drudzy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do plastykow to tak... ja mam klime i wersje 3d wiec skrzydla sa jak w stodole :mrgreen: wiadomo polskie drogi nie pozwalaja zasnac... tyle pieknych rzeczy do ogladania :) i w lecie jak karoseria sie nagrzeje a w srodku trzymam 19'C to tak jak bimetal zachowuja sie boki drzwi, tzn tylko moje kierowcy, pewnie jakby to lekko podkrecic to by trzeszczenie ustalo. na prostej drodze i rowym asfalcie jest cisza.

 

co do konsoli centralnej... niektorzy maja tak ze cala deska zgrzyta, traska, treszczy. u mnie nic takiego. pojawia sie tylko chwilke, pare razy trzasniecie, rzeczywiscie w okolicy radia (poleczka w drugim din'ie) i oslonka wyswietlacza gdy zaczyna grzac z wentylacji. to ta sama sytuacja co z drzwiami, jedne plastyki zimne, drugie cieple i przeskakuja. wystarczy lekko puknac lub nacisnac i dalej juz tylko cisza. moze z opisu to jakies straszne, ale tak na prawde to prawie nie slychac. jeszcze co do drzwi, to w wersji 5d jest znacznie mniej prawdopodobne trzeszczenie z racji o 30% krotszych skrzydel drzwi. niektorzy mowia ze regulacja zamka likwiduje problem.

 

jedyny problem jaki spotkalem to dzialaine hands free. pare razy zdarzylo sie ze jak zamknalem auto z pilota (guzikiem na karcie) i chcialem zaraz go otworzyc (albo po nocy) to nie reagowal jak mu wsadzilem reke w klamke (fotokomorka) ale wystarczalo pociagnac za klamke to sie budzil i potem juz dziala ok.

 

elektryki akurat mam sporo: szyby, lusterka (skladane) handsfree, klimatronik, czujnik deszczu i swiatel... wszysko dziala perfekt. karty prawie w ogole nie uzywam, schowana gleboko w zamykanej kieszeni, zeby ktos sie nia nie zainteresowal. swiatla zawsze na automacie. czujnik deszczu czasem sie gubi przy drobnej mrzawce, ale to szczegol. nic mi nie szwankuje.

 

dziwna sprawa jest tylko z olejem :) po okolo 14kkm musialem dolac 1L. z maxa (po zakupie) zeszlo mi na 2/6 kresek (odczyt elektroniczny zawsze zgadza sie z bagnetem), po dolaniu jest stabilnie. ciagle w optymalnej polowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do audio to mnie uspokoiłeś - faktycznie głośniki 4x16 cm mi osobiście wystarczy. Sprawdzenie turbiny i wtrysków to raczej sobie odpuszczę - sprawdzę tylko przebieg (max 100 tys) - chociaż z tym to ciężko bedzie bo kręcą ludziska niesamowicie. Może podpięcie pod komputer na serwisie załatwi sprawę.

 

sprawdzenie w Aso nic ci nie da bo jak byl krecony to oni kompem juz tego nie wykryja... przynajmniej tak mi powiedziano, za to mozesz sprawdzic historie serwisowania/napraw, tam zazwyczaj jest wpisywany przebieg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie w Aso nic ci nie da bo jak byl krecony to oni kompem juz tego nie wykryja... przynajmniej tak mi powiedziano, za to mozesz sprawdzic historie serwisowania/napraw, tam zazwyczaj jest wpisywany przebieg...

 

Raczej tak zrobię (kupię z książką serwisową) - chociaż ostatnim razem tak zrobiłem i się okazało, że gościu miał wpisy bardzo ładne i ...... znajomości w serwisie :mrgreen:, ktoś mu się ładnie wpisywał a auto serwisu nie widziało. Myślałem też o aucie sprowadzonym ale boję się że trafi mi się 2 w 1 - przód i tył od innych aut :shock: (to ekstremum ale może się przydażyc)

 

Do mających MII - zima i ogrzewanie, jakieś problemy?

nie zanudzam, spadam i spokojnie czekam..

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tylko dCi sie rozgrzeje to cieplutko i przytulnie. ja osobiscie zeszlej zimy zawsze najpierw w mrozie przedzieralem sie do takiej mini autostrady, jadac na uczelnie. po 2km jazdy okolo 100kmph z nawiewow juz ladnie grzeje.

 

warto tez miec klime, a dokladniej mozliwosc szybkiego odparowania szyb, u nas zwlaszcza jak pada to genialna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tylko dCi sie rozgrzeje to cieplutko i przytulnie. ja osobiscie zeszlej zimy zawsze najpierw w mrozie przedzieralem sie do takiej mini autostrady, jadac na uczelnie. po 2km jazdy okolo 100kmph z nawiewow juz ladnie grzeje.

 

warto tez miec klime, a dokladniej mozliwosc szybkiego odparowania szyb, u nas zwlaszcza jak pada to genialna sprawa.

 

Ma być klima (nie koniecznie auto), komp pokł., kombi stan bdb i ogólnie się podobać :mrgreen:

 

Ogólnie to dzięki chłopaki za informacje - b.się przydadzą tzn przekonuję sie do Meganki. Wzrokowo to już ją kupiłem, brakowało jeszcze jakiegoś bodźca - ale już jest ok :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie w Aso nic ci nie da bo jak byl krecony to oni kompem juz tego nie wykryja... przynajmniej tak mi powiedziano' date=' za to mozesz sprawdzic historie serwisowania/napraw, tam zazwyczaj jest wpisywany przebieg...[/quote']

 

Raczej tak zrobię (kupię z książką serwisową) - chociaż ostatnim razem tak zrobiłem i się okazało, że gościu miał wpisy bardzo ładne i ...... znajomości w serwisie :mrgreen:, ktoś mu się ładnie wpisywał a auto serwisu nie widziało.

 

kazda naprawa robiona na gwarancji jest w systemie renault, takze to ci moga sprawdzic w kazdym ASO jesli tylko znasz nr VIN, ale tutaj na znajomosci tez chyba sie nic nie poradzi bo tez moze klepnac to w system (no chyba ze odbywa sie to inaczej)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem czy a ASO mogą sprawdzić historię aut sprowadzanych - w grupie VW jest to do zrobienia, więc może i w Renault są w stanie :mrgreen:

 

Czy w 1.5 i 1.9 (diesle oczywiście) stosowano te same skrzynie biegów, czy też jest jakaś różnica?

 

Miał ktoś możliwość "przetestowania" tych dwóch silników (różnica spalania, kultura pracy, moc praktyczna) i jaki wpływ ma kilka centymetrów i kilogramów więcej Grandtoura w porównaniu do zwykłej (ale także fajnej) Meganki (zachowanie na drodze, spalanie itd)?

 

pozdro

Troph

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem czy a ASO mogą sprawdzić historię aut sprowadzanych - w grupie VW jest to do zrobienia, więc może i w Renault są w stanie :mrgreen:

pozdro

Troph

 

historie sprowadzonego moga sprawdzic ale podobno tylko jak cos bylo na gwarancji robione...

mi sprawdzali (ale tamtej nie kupilem z innego powodu)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem czy a ASO mogą sprawdzić historię aut sprowadzanych - w grupie VW jest to do zrobienia, więc może i w Renault są w stanie :mrgreen:

 

Czy w 1.5 i 1.9 (diesle oczywiście) stosowano te same skrzynie biegów, czy też jest jakaś różnica?

 

Miał ktoś możliwość "przetestowania" tych dwóch silników (różnica spalania, kultura pracy, moc praktyczna) i jaki wpływ ma kilka centymetrów i kilogramów więcej Grandtoura w porównaniu do zwykłej (ale także fajnej) Meganki (zachowanie na drodze, spalanie itd)?

 

pozdro

Troph

 

Powiem tak posiadam meganke 1.6 16v Grandtour 2004 i silnik 1.9 dci wysiada przy moim autku natomiast jezeli chodzi o porownie htb do kombi to wszystko zalezy od tego jak silnik byl uzywany poniewaz teorytycznie htb powinno wziasc moje kombi ale pewnego razu stojac na swiatlach obok htb nie dalo mi rady i zostalo w tyle o dlugosc auta a kierowca byl bardzo ambitny i za wszelka cene chcial mnie wyprzedzic:D

 

Jezeli chodzi o 1.5 dci to mam taki w clio tylko 85 PS i to wystarczy jak na ten samochod ale jak do megany to stanowczo za malo i musi byc 100 PS. Pamietaj tez ze jezeli silnik jest mocniejszy auto mniej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto abyś przemyślał benzyniaka 1,6 115KM jako napęd do swojego samochodu.

Biorąc pod uwagę koszt zakupu diesla ( myślę, że przy tak dużym samochodzie minimum jest 1,9dci) musiałbyś sporo tysięcy km rocznie jeździć, aby koszt się zwrócił.

Co do nagłośnenia -zaleta jest sterowanie radia z kolumny kierownicy.

Ale generalnie jeżeli lubi się słuchać radia w samochodzie to warto jest wymienić sprzęt. Wygłuszyć drzwi, wymienić kolumny i wstawić jednostkę z MP3. Adaptery do sterowania radiem są dostepne.

Zdrówko :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w uzywkach roznica jest juz mala miedzy dieslem a benzyna. a co do 1.5dCi 82KM to wcale tak malo nie jest. jezdze takim ponad rok. czasem przydalo by sie wiecej kucy dlatego mysle o przeprogramowaniu, jednak duza zaleta jest jego elastycznosc. jak juz pisalem wczesniej.

jak jechalem w 4 osoby z pelnym bagaznikiem do Lublina, bralem kazdego jadacego ponizej 120, takze pod gore. i to jest glowna zaleta diesla. przy okazji tubodiesle z intercoolerem tak na prawde osiagi pokazuja dopiero w trasie, gdzie intercooler wreszcie moze zaczac poprawnie pracowac, w miescie intercooler praktycznie sie nie sprawdza. na prawde czuc roznice jak juz przewieje w trasie ta chlodnice. auto nagle zaczyna sie rwac do przodu i nawet mocno obciazone nie zwalnia pod gore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Jestem użytkownikiem takiego auta od 2004 roku i sporo mogę na ten temat powiedzieć.

Po pierwsze głośniki mają 13 cm!!! a nie 16!!! zarówno w przedni jak i tynych dzwiach. Fabryczne grają tak sobie, wiadomo... Ja wsadziłem dedykowane do renault pionnery na przód i magnaty na tył - jest lepiej, ale nie ma się co oszukiwać basu jest mniej niż z 16cm...

Na gwarancji wymieniłem poduszki kolumn (30 tyś km), ostatnio pod koniec gwarancji padł zwijacz w kolumnie kierownicy. Po 60 tyś. do wymiany końcówki drążków. I to na tyle.

Trzeszczała strasznie deska ale sobie z tym poradziłem (okolice radia). Teraz slychać ją jeszcze na wysokości słupków z prawej i lewej strony, przy szybie, ale myslę że wkrótce sobie i z tym poradzę...:mrgreen: W lato jest ok, generalnie przy niższych temp. się zaczyna...

Elektronika działa ok, nie mogę powiedzieć złego słowa - oprócz hands free mam wszystkie bajery.

Samochód generalnie bardzo przyjazny, sporo miejsca, wygodny w długich trasach, oszczędny i dynamiczny. W Warszawie pali równo 6,0l/100km. W trasie przy szybkiej jeździe tyle samo (150-160). Poniżej tych wartości bez problemu 5l lub mniej...

Bagażnik wielki - 520l to więcej niw lagunie (475l)...

Sam boję się co bedzie dalej - trzeba dbac o turbo i nie tankować byle gdzie. Jak ją kupowałem to powiedziałem sobie że chcę 200 tyś nią przejechać - ciekawe czy się uda...

Zwróć uwagę na wycieki. Jak fabrycznie miałem nie szczelną skrzynię biegów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!