Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2003 Grandtour


Troph

Rekomendowane odpowiedzi

Fakt, głosniki maja po 13 cm. Z przodu wymiana nie wymaga nawet zdejmowania boczków z tyłu nie próbowałem.

 

moim zdanie dla osób słuchajacych trochę głośniej muzyki konieczna jest wymiana na dedykowane pioneery głosników przednich (oryginały mają plastykowy kosz i papierowe membrany!!!)

 

To co mnie denerwuje, to fakt, że nawet te pioneery nie miały zwrotnic. I tu pytanie czy ktoś montował zwrotnice pod gwizdki w podszybiu????

 

Jeżeli chodzi o Megankę, to ja mam Grandtour 2004 1,6 16V. Silnik jest super. Całość jednak jest dość kapryśna. Ja miałem wymienianą na gwarancji tylną szybę (akcja serwisowa), sprężyny przód (akca serwisowa), wymieniali mi czujkę deszczu, łacznik stabilizatora. Sam musiałem zmienić akumulator.

 

Nie miałem za to problemów z cewkami (odpukać), ale słyszałem, że jest to w tym silniku standard. Na forum były tez zgłaszane problemy z kołem zmiennych faz rozrządu. ASO potwierdza, że ta usterka "czasami" występuje w silniku 1,6 16V.

 

O dziwo nie mam problemów z rozbudowaną elektroniką, czym mnie mocno straszono przed zakupem M II.

 

Generalnie to większego kompakta kombi niż grandtour na rynku nie ma!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, bije sie w piers, sa 13cm :mrgreen: ja mysle nad kupnem hertz'ow na przod, pioneer'kow na tyl. drazni mnie przester bass'owy :/ tzw "pierdzenie"

 

tyle ze temat nie jest o audio! :}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja jezdze MII 1.6 115 km w Anglii i niedawno Angole zafundowali mi generalke silnika ( po krottce zeby ratowac zycie i auto wbilem sie na chodnik ) miska olejowa rozbita, chlodnica do wymiany, zderzak do lekkiej poprawki, jedno swiatlo przeciwmgielne 'wyskoczylo' amorek i opona...

Jestem uziemiony na dlugiiii czas a firma ubezpieczeniowa i tak powiedziala ze lepiejbym zrobil jakbym w 'wypadek' wjechal bo by poszlo z ich bezpieczenia a nie mojego ( tyle ze auta przedmna focusy citroeny itp do kasacj) a wszystko przez kierowce vana...

Ogolnie jestem bardzo zadowolony z autka- wszystko jest jak trzeba jezdze juz rok bez problemow..

 

Pytanko:

 

Orientowl sie ktos jak by wygladala kwestia przekladki z angielkiej strony na polska? bo tu meganki sa bardzo tanie i myslalem jakos ten fat wykorzystac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyc mozna ale na 90% to nie bedzie to samo co oryginalne. Bedzie gorsze wykonanie i jezeli jest cos dostoswane to jednych warunkow to ja bym tego nie ruszal. Pamietaj tez ze sa poduszki ktore maja gdzies umiejscowione czujniki i zawsze moze poduszka zle zadzialac. Tak ja widze ta sprawe moze sie myle.

 

Kumpel jak przkladal w vectrze to zaplacil cos 10 000 :-/ Po czym okazalo sie ze wyszlo na to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oby dwie hipotezy są moim skromnym zdaniem błędne.

 

1. Wystarczy sprawdzić dane fabryczne tego samego producenta więc prawdopodobieństwo pomyłki jest małe.

1,6 16v 110 KM 0-100 ma 11,3

1,9 dCi 120 KM 0-100 ma 9,8

1,9 dCi 130 KM 0-100 ma 9,3

Przy czym diesle są cięższe i mają niekorzystne przełożenia 1 i 2 go biegu. A więc nadrabiać będą od ok 50 km/h.

 

2. Większy silnik to większe spalanie. Może producent kłamie... Ale... Sam zobacz. 9,3 litra to prawie 10,9.

 

1,6 16v

cykl miejski (l/100 km) 9,3

cykl pozamiejski (l/100 km) 5,6

cykl mieszany (l/100 km) 7,0

 

2,0 16v

cykl miejski (l/100 km) 10,9

cykl pozamiejski (l/100 km) 6,4

cykl mieszany (l/100 km) 8,0

 

 

Nie twierdze że diesel to Formula 1. Ale kitu nie dam sobie wcisnąć tym bardziej że dane na papierze są ewidentne.

Akurat jeśli chodzi o spalanie 1,4 i 1,6 faktycznie jest porównywalne, ale dlatego że 1,4 100 KM jest bardzo wyżyłowanym silnikiem. Jeśli miałby 90 KM na pewno paliłby znacznie mniej.

 

 

Chyba że masz w swoim benzyniaku turbinę szwedzkiej firmy która dodaje Ci tylko 5 KM natomiast moment obrotowy ze 151 podnosi na 300. Bo są takie turbinki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu sie z toba nie zgodze.

Nie ze silnik jest bardziej wyzylowany ta sama masa mniejsza moc a jak czytasz tylko to co pisze na stronie to dalej wierz w to<hahaha>

Prawda jest taka ze diesel 1.9 120 KM w htb zostaje w tyle o cala dlugosc auta. A V-MAX ile najwiecej jechales??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

210. I nie wciskałem więcej bo byłem zapakowany... I prawa opona się tłukła bo było w niej za dużo powietrza, czego nie sprawdziłem, a pompowałem kiepską pompką która wskazywała jak chciała. Wydawało mi się ze napompowałem 2,4 a było znacznie więcej.

 

Być może ścigałeś się z 1,5 dCI 85 KM które ma 13,1 s/100 albo 1,5 dCi 105 KM które ma 11,4 . Chociaż ten 2 gi wariant wg mnie jest mało prawdopodobny. Oczywiście możemy krytykować dane fabryczne na ile są prawdziwe do rzeczywistości, niemniej jednak skupiam się na różnicach tych wyników.

 

 

Ale kwestia spalania. Nigdy bym nie podjął wyzwania jazdy ekonomicznej kto mniej spali z silnikiem 1,5 dCi. Poprostu nie mam szans. 1,5 dCI spala 1 piwko na 100 km mniej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 82KM w miescie pali (mnie) maks 6.1 (rzadko)... srednio mam 5.6-5.7L/100km W MIESCIE (tylko) :mrgreen: ale do setki nie "pruje" w 13.1s NA PEWNO :]]]]]] 14-15s to tak. ale vmax Renault zaniza... ja mam niby... 170, po dotarciu na obwodnicy na zimowkach jechalem 185, szybciej nie moglem bo ciule zajezdzaly :/ (pierwszy test mojego mruczka). w wakacje jadac do SzklarskiejP. na A4 spokojnie jechalem 180-185 w dwie osoby, full bagaznik. mogl jeszcze troche pojsc... sadze ze jak podniose z 82/185 na 100/240 to 200kmph bedzie spokojnie do osiagniecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widac jakie masz pojecie o Renault :mrgreen: Hadson po pierwsze 1.5 ma na boku napisane tylko dCi natomiast 1.9 ma napis 1.9 dCi a po drugie 100 koni nie ma kompletnie szans z 1.6 i zostalo by w tyle bardzo mocno. A po drugie jakbys nie wiedzial i istnieje takie cos jak CB (to jest takie radyjko ktore pozwala na rozmowe miedzy kierowcami) i kierowca powiedzial ze ma 1.9 dCI 120 koni. :-) Skonczmy ta rozmowe bo masz kompleksy i myslisz ze jak masz 5 koni wiecej to podbijesz swiat. Zal mi... a dokoncz sobie sam co ma byc zamiast trzech kropek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem. To jest fajny silniczek. Daje rady... I to piwko na 100... Jadąc np do Chorwacji przyjeżdżasz i masz 2 sześciopaki do wypicia na dzień dobry. :mrgreen:

 

Ciekaw jestem ile pali przy wyższych prędkościach? Np jak byśmy jechali 160 km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba logiczne jak kupuje sie benzyne placi sie mniej ale wie sie ze bedzie palic wiecej niz diesiel. Spalanie wzrasta dopiero do 10 litrow przy 200 - 210 i wiecej. A do 190 to mozna jechac kulturalnie i wszystko zalezy czy sie trzymie na jednakowych obrotach bo jezeli tak to silnik nie pracuje wtedy caloscia tylko pracuje czesciowo. Jak bedziesz sie rozpedzal do 190 i hamowal i tak w kolko tak jak trzeba na polskich drogach to spalanie tez bedzie wieksze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!