Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Posiadanie Meganki.


dyb

Rekomendowane odpowiedzi

apropo, szczerze mowiac sie zastanawiam czy "auto kupione w Polskim salonie" to aby napewno plus. To znaczy ze 10 lat sie meczylo na polskich drogach. Sprowadzone auta jezdzily po rownym i sa mniej zuzyte ALE naogol sa po dzwonie :roll:

 

[ Dodano: 2007-11-04, 23:31 ]

stare 8 letnie gumy nie dają rady na naszych drogach
i tu sie zgodzę w 100%

Wyobraźcie sobie wróciłem z Niemiec do Polski po dwóch latach (taka dłuższa delegacja). I do dziś sąsiedzi i znajomi nie mogą zrozumieć dlaczego nie przywiozłem sobie mojej wymarzonej gwiazdeczki C kombi lub E klasy? Dlaczego nie polowany Passat? Otóż, ładne auta z Reichu skończyły się dawno temu a te które ładnymi są stoją w komisach przysalonowych o 30% niż widoczne na eBayu i o 50% droższe niż te z allegro. Niestety nie dociera to do uszu kiedy tłumacze , że za dużo widziałem i dlatego mam francuza , kupionego od rodziny, 1 właściciela, z salonu, udokumentowane nawet zakup oryginalnego akumulatora 4 lata temu. W Niemczech widziałem jak handlarze kupowali złomy z wyrwanymi osiami, jechały do roboty ....do Polski, wracały i lądowały na eBayu z dopiskiem "malowane po gradobiciu". Takich opowieści moge mnożyć, a to co widzicie na eBayu to wielka bzdura. Dobre auta z ogłoszeń w momencie druku gazety są klepane przez "mafie" samochodowe i trzeba mieć ogromne szczęście aby jadąc przez niemiecką wioskę trafić na dziadka-emeryta naklejającego w tym momencie kartkę na własne auto "zu verkaufen". W takie przypadki już prawie nie wierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi doradzano od początku kupno niemca - bo lepszy, bo tańszy, bo bardziej niezawodny etc etc.

 

Kupiłem megankę - może i blacha troszkę gorsza od niemieckiej, ale nie ma tutaj żadnych objawów, których nie ma w niemieckich autach.

 

Miałem do wymiany rozrząd - teściu (fanatyk opla) krzyczał, iż będzie to kosz w przybliżeniu 1000 zł (tyle kosztuje opel). Ja zapłaciłem za rozrząd wraz z pompą, wymianą klocków oraz wyczyszczeniem tarcz 500 zł (wraz z częściami). Auto jest dynamiczne, ekonomiczne (nawet na beznynie).

 

Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi, ile może wytrzymać taki silnik Megi I jaki posiadam (1,6 e 90 KM).

 

Teoretycznie mam 170 tys., ale w praktyce czuje że to jest koło 250 tys. (w ASO mówili, że po 4 latach miał 95 tys., a potem historia nieznana).

 

No i druga sprawa, drugi raz bym się już w gaz nie pchał, chyba że bym sam go zakładał :-) - bo to już świadczy, że właściciel sporo jeździł.

 

Dałem się namówić, bo pięknie działał nawet na zimnym przy kupnie, no i holenderska instalacja oh ah, a teraz nie ma kto jej regulować :-)

Szykuje się wymiana bebechów instalacji za 1000 zł.

 

Ale ja w sumie okazyjnie to kupiłem, więc liczyłem się z kosztami. Za 9,5 roczne z gazem dałem niby 9 tys. zł po większości opłat.

Jednak teraz wychodzi mnie już ponad 11 tys :P

(wymienione wszelkie oleje, cewki, padło sprzęgło, legalizacja butli, zawory itp.)

 

Za pół roku pewno będę musiał przyjrzeć się zawieszeniu.

 

Także sam już nie wiem, czy w nie inwestować (nowy gaz, alufelgi), czy powoli zbierać na inne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HIHI jak przeczytałem Twój temat to uśmiechnąłem się pod nosem, bo przypomniałem sobie samego siebie kiedy zastanawiałem sie nad zmiana autka,,,,wiesz ja zawsze miałem niemieckie bryki i tak moim ostatnim autkiem był opelek vectra....serce mi krwawiło jak go sprzedawałem, wiesz sentyment, wspomnienia(tylna kanapa itp.):-) ale też stanąłem przed dylematem co kupić i jako że do opli miałem przekonanie to szukałem w komisach właśnie opelka, szukałem, szukałem i szukałem....aż pewnego razu wśród aut zwróciłem uwagę na jedno takie pudło które wystawało dachem ponad wszystkie auta:) no http://megane.com.pl/search.php?search_author=topoli co podszedłem, zobaczyłem, wsiadłem i.... już nie chciałem wysiąść...a jak do tego się dowiedziałem ze pierwszy właściciel, 100% bezwypadkowy to już postanowiłem ze musi być mój:) i tak nabyłem pierwszy raz w życiu auto francuskie i nie żałuje....otóż zawsze musisz się liczyć, że po kupnie nowego autka musisz trochę w nie włożyć - to normalne. Ja też słyszałem, że francuzy to gówno itp, awaryjne, drogie części, drogi serwis itp. Przeczytałem setki opinii, forum i co kolwiek by nie pisali to i tak musiałem mieć tego scenika:0 bo wiedziałem ze trafiłem w dobry egzemplarz i powyżej jak koledzy piszą wszystko zależy od modelu na jaki natrafisz....Opinie o autach francuskich jest taka jaka jest ja z perspektywy czasu uważam ze auta francuskie są bardzo wygodne i wyposażenie względem ceny mają zajebiste....porównaj sobie autko niemieckie i francuskie o podobnych parametrach, w podobnej cenie itp- na pewno francuz będzie lepiej wyposażony:)....ps tak myślę:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra!

Dzieki za opinie, pozatym ten znajomy (w sumie daleka rodzina,co prowadzi serwis peugeota) powiedzial ze nie ma co sie bac renówki i jedynie mozna miec "ale" do cytrynek i do tych nowszych francozow napakowanych elektronika.

Tak wiec zdecydowalem na 100% ze samochod jakiego szukam to Meganka Coupe 1.6/2.0 96-97` @ gaz

Jakby ktos cos wiedzial na temat takiego autka (najchetniej w okolicy wawy) to pisac! :-)

We srode moze bede ogladal taka jedna, ale do lekkiej naprawy (maglownica).

Na szczescie przed wyborem jakiegokolwiek autka pojade na Brodno do ich warsztatu i po znajomosci mi tak sprwadza autko ze bede mial pewnosc.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#########1

to autko ma dziwnie niska cene, ale z tego co sie dowiedzialem po rozmowie mialo lekko pukniety lewy przod + maglownica do wymiany (mysle ze troszke sie utarguje)

 

#####################2

Tutaj drugie autko, nie dzwonilem tam jeszcze, to komis wiec troche pewnie zawyzona cena

 

 

Aha, Pan od #1 powiedzial ze ta meganka spala na gazie jakies 10L w miescie i 7L na trasie, mozliwe to? (w sumie wydaje mi sie mozliwe bo silnik jest malo wyzylowany - 90HP przy 1.6 to nie duzo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi profilami to jest tak, że i tak ostatecznie wychodzi około 11 cm gumy pod felgą :-)

 

Ojciec ma w swoim 155/70 = 108,5 mm

 

Ja 175/70 = 122,5 mm (prawie rekord)

- ostatno się przydało + małe ciśnienie, bo wpadłem z 70 km/h na stopień/próg na zmiane nawierzchni (roboty) :-)

 

 

Kumpel który własnie sprzedał Megi QP miał 205/55 (albo 50) = 110 mm

 

Ktoś inny ma 185/60 = 111 mm

 

itd.

 

Choć jak komuś wychodzi poniżej 110 mm i ma do tego szeroką felge nawet jak na swoją oponę, to może być problem, bo z tego teoretycznego wyliczenia troszke mm ubywa :P

 

[Evo nie jest to temat o oponkach i ich profilu ale cię uświadomię bo twoja wiedza jest mizerna oparta na mitach. po pierwsze profil opony jest to stosunek wysokości opony do jej szerokości czyli wspomniana u ciebie 70 to 70% ze 175 mm czyli 122 mm wysokości, jak zwiększasz szerokość opony obniża się profil celem zachowania obwodu koła w dopuszczalnej granicy przyjęta 2% tak więc zamiennikiem oponki 175/70 r13 idealnym będzie 185/60 r14 bo różnica wynosi jedynie 0,4% czy już rozumiesz? ]-Robak

 

PS. a wg. ciebie, to co ja nazwyam profilem, że mnie poprawiasz? Przeciez nie piszę o profilu nawet, tylko o OSTATECZNYM WYNIKU- czyli ile jest gumy między felga a podłożem.

 

Profil niższy np: 185/65 - ma CZASEM więcej gumy (jest grubszy)

niż "wyższy" np: 155/70. Nie wierzysz, to oblicz. Profilów się NIE czepiam.

 

czyli wspomniana u ciebie 70 to 70% ze 175 mm czyli 122 mm wysokości

- a przepraszam bardzo, czy ja nie liczyłem 70%? Weź pomyśl jakim cudem wyszło mi te 122 mm ..... hymmm czyż nie daltego, że liczyłem to *70%?

Więc o co ci chodzi?

 

a na drugi raz pisz posty w odpowiednich działach i tematach

- o profilach w tym temacjie nie ja zaczynałem. Luźna uwaga to fakt, ale tak samo luźna jak poprzedników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem swego czasu alu, opony 195/50r15 ...teraz powrót do 175/70r13 :-? ale tak szczerze na dziurach różnica nie jest wielka a jednak wiadomo na zakretach duuużo szlo lepiej :-? hee nie wiem o co chodzi z tymi przelicznikami, o ktorych piszecie ..moze jutro na trzeźwo zaczaje :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak pozwole sobie zrobić małego OT, skoro edytujesz mi tekst, którego nie zrozumiałeś (przesłania).

 

evo, nie rozumiem sensu twojej wypowiedzi

 

- sens był taki, że nie zawsze sam profil decyduje tylko o bezpieczenstwie pokonywania np: krawęzników (mowa o różnych autach, a nie tylko Megi!).

Przed dobiciem chroni także sama guma - jej ilość między felgą a jezdnią/podłożem.

 

Chodziło mi więc o to, że nie ma generalnie takiej zasady, że niższy profil = "mniej gumy".

Pisałem GENERALNIE, a nie tylko o Megankach.

 

Wiadomo, że w Megi jest tylko tyle miejsca w nadkolu ile jest, i by nie było przekłamiań, to niższy profil oznacza tutaj mniej gumy.

 

Np: jak u kolegi:

miałem swego czasu alu, opony 195/50r15 ...teraz powrót do 175/70r13

 

195/50 = 98 mm

175/70 = 122 mm.

 

Ale już w innym modelu NIŻSZY profil nie musi oznaczać mniej gumy.

 

Bo może być tak, że jedno auto ma 185/65 = więc 120 mm gumy pod,

a inne auto, o WYŻSZYM profilu np: 155/70 = ma tam tylko 108 mm. Więc mimo wyższego profilu (70-tka) można je czasem łatwiej dobić na krazęzniku (bo tylko 108 mm a nie 120 mm).

 

Więc chodziło mi o GENERALNĄ zasadę! Przecież pisałem WYRAŹNIE, że kumpel ma w Megi 205/55 - więc ma 113 mm gumy pod felga,

 

a ojciec w WYŻSZYM profilu tylko 108 mm (155/70).

 

Nie moja wina, że ktoś nie zrozumiał, teraz już chyba jasne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!