Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie i dziwne dźwięki.


guardianer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowy na tym forum więc przy okazji chciałbym się przywitać.

 

Posiadam Renault Megane w wersji 1,4 RT z 96 roku. (BAOE05, silnik E7J 764)

Ostatnio podczas jazdy przy próbie utrzymania obrotów/prędkości silnik zaczyna szarpać samochodem jakby miał przerwy na zapłonie. Zjawisko nie występuje przy mocniejszym przyspieszaniu i dociśnięciu gazu na maks. Dodatkowo - auto zaczęło palić jak szalone. Do tej pory spalało przy pracy (dorabiam jako dostawca) max 7-8 litrów/100km w mieście (zalewałem 7-8 litrów pb95 i robiłem na tym spokojnie 100km, zalewane przy zapalonej rezerwie, wyzerowany licznik, rezerwa zapalała się przy 95-105km). Teraz spalanie przekroczyło 12-14 litrów.

Zgodnie z książką serwisową wskazuje to chyba na sondę lambda.

Pytanie pierwsze - są jakieś inne możliwości awarii w takim momencie? W zeszłym roku wymieniłem komplet świec na NGK. Wymienione są też przewody zapłonowe.

Pytanie drugie - czy ta sonda lambda będzie odpowiednia? (zależy mi na minimalnych kosztach, za rok zmieniam auto na nowsze).

OK. Część pierwszego problemu rozwiązana. Auto przestało przerywać. Okazało się, że dwie z czterech świec nie nadawały się kompletnie do użytku. Musiałem trafić na jakiś trefny towar. Po wymianie świec silnik przestał szarpać i pracuje równiutko. Niestety spalanie dalej jest wysokie, a na diagnostyce wywaliło awarię sondy lambda. Teraz muszę się zastanowić czy kupić za 100zł no-name czy za 180zł sondę uniwersalną od NGK.

 

Sprawa druga.

Już ponad 4 miesiące przy nagrzanym silniku po wkręceniu na 3-3,5tys obrotów słyszę dziwny szeleszcząco-dzwoniący dźwięk. Dźwięk ten nie występuje przy biegu jałowym i przy rozsprzęglonym silniku. Po zapytaniu mechanika o możliwe przyczyny stwierdził tylko, że gdyby to były pierścienie to już bym nie jeździł, a jak jeździ to się nie przejmować. Mimo wszystko niepokoi mnie to i mam zamiar się za to zabrać.

 

Sprawa trzecia.

Nie wiem czy mogę o to pytać w dziale o osprzęcie mechanicznym, ale w razie czego założę temat w innym dziale. Od dłuższego czasu robi mi się choinka na tylnych światłach. Przy hamowaniu gaśnie kierunek a zaczynają migać stopy z przeciwmgielnym. Na kontrolce wyświetla mi się przy hamowaniu lampka przeciwmgielnych. Zazwyczaj problem ustaje po poprawieniu kostek na tylnych reflektorach (zmieniam delikatnie kąt pod jakim jest zaciśnięta wtyczka i nie dociskam jej do końca. Jaki może być powód powstawania "choinki"?

Problem rozwiązany. Pomogło zmasowanie obydwu lamp oddzielnie bezpośrednio poza kostką. Zabieg tymczasowy, mam zamiar zmienić tylne lampy na lampy z ph2 i kupić do nich nowe kostki.

 

Pytanie ogólne - opłaca się w ogóle jeszcze inwestować w to auto? Dwa lata temu wymieniłem silnik (poprzedni po 180tys km wywalił wał korbowy przez miskę olejową po zatarciu tłoka), jednak nie robiłem w nim większych remontów prócz klasyki eksploatacyjnej. Zastanawiam się teraz czy włożyć w to auto trochę kasy i je odnowić, czy wydać te 5-6 tys. zł na coś z rocznika 99-2002. Z silnika wiem, że czekałoby mnie planowanie głowicy i wymiana zaworów.

Edytowane przez guardianer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!