Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bieg jałowy - silnik 1,6 8V, 55kW (75 KM)


browar1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem z obrotami na biegu jałowym,po wymianie silnika krokowego na nowy, dokładnie wygląda ta tak:

 

1.Po restarcie komputera, utrzymują sie około 3 - 4 minut na właściwym poziomie (ok 750 rpm), potem samoczynnie zaczynają falować, w zakresie 500 - 1000 rpm.

2.Z uruchomieniem silnika oraz mocą (przyspieszeniem) nie ma żadnych problemów. Bywa też tak,że długi czas ładnie "zchodzi" do 750 rpm,a na drugi dzień(po całonocnym postoju) - po uruchomieniu początkowo obroty spadają (do 1000 rpm), aby za moment podnieść się do około 1500 rpm, po rozgrzaniu silnika falują 700 - 1000 rpm.

Nadmieniam,że silnik nie ma LPG.

 

Pozdrawiam.

 

Właśnie przeprowadziłem reset komputera. Po uruchomieniu obroty spadłu do około 900, potem wzrosły do 1500 i spadały lekko falując, ustalając zakres falowania między 600 - 900.

Włączyła się dmuchawa, załączyłem światła mijania - obroty delikatnie falowały między 600 - 750. Załączyłem, dodatkowo, dmuchawę ogrzewania auta ( na poziom nr 4) - obroty ustaliły się na ok 600-650 i tak silnik pracował.

Po wyłączeniu wszystkich, uprzednio włączonych, odbiorników prądu - faluje między 700 - 900.

 

Dzisiaj pojawiły się inne anomalie, mianowicie, po uruchomieniu silnika (gdy jest zimny) obroty utrzymują się na poziomie 750. Po uzyskaniu temperatury roboczej, wzrastają do 1100 i tak się utrzymują. Ciekawostką było zachowanie silnika (gdy obroty falowały) - po odłączeniu sondy obroty wzrastały do 1100 i tak silnik pracował. Po ponowanym załączeniu sondy - niestabilność obrotów powracała.

Czyżby sonda lambda traciła parametry, po uzyskaniu przez silnik, temperatury roboczej?

 

Dodano: 24 lis 2012 - 16:08

Dzisiaj sprawdzilem wężyk czujnika podcisnienia. Byl uszkodzony. Po uszczelnieniu i założeniu, obroty skoczyły do 1500 i tak trzyma. Dla proby odpiołem zasilanie czujnika podciśnienia-silnik zgasl i system pokazał błąd. Po podłączeniu i włączeniu silnika obroty 1500, odłączyłem wężyk podciśnienia,obroty spadły do 750-800 i tak pracował, z niewielkimi wahaniami. Jedynie kultura pracy silnika troszeczkę gorsza. Nadmieniam,że wcześniej wymieniłem przewody zapłonowe. Czy takie zachowanie wskazuje na uszkodzony czujnik podciśnienia?

 

Dodano: 18 gru 2012 - 21:33

W dniu dzisiejszym zakończyłem walkę z nerównymi obrotami biegu jałowego.

Po wymianie silnika krokowego,map sensora, sprawdzeniu szczelności układu dolotowego oraz uszczelnieniu uszkodzonych gumowych rurek w układzie dolotowym, silnik trzymał równe obroty, na poziomie 1500 rpm, czasem spadając do 600.

Przyczyną utrzymywania obrotów na poziomie 1500 rpm,był uszkodzony czujnik położenia przepustnicy - podczas gdy uszkodony jest czujnik położenia przepustnicy, system ustala warunek utrzymywania obrotów na poziomie 1500 rpm.

:(

Edytowane przez browar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołączę się do tematu:

Również mam problem z nierównymi obrotami i na LPG i na PB,jestem świeżym userem meganki 1,6 66kw 90KM 8v

wymieniony filtr powietrza,wymieniona rura dolotowa(w tragicznym stanie była,poklejona taśmami i szmatami),wymienione świece (NGK),przewody z cewki,przeczyszczona przepustnica,sprawdzony przewód do czujnika podciśnienia.

Po wyczyszczeniu przepustnicy chwilę trzymał obroty na poziomie 1000rpm,po 2 kółkach (ok 2 km) wszystko wróciło do wcześniejszego stanu tj:

obroty spadają do 600 rpm,ledwo je trzyma jak spadają poniżej 500 wybija je do 900-1100 rpm po czy opadają do 600 i tak w kółko.

Nie chciałbym wymieniać po kolei każdej części,jakieś podpowiedzi??

Myślę że skoro przy zbyt niskich obrotach podbija obroty to krokowy działa(??moje spostrzeżenie??)

nawiążę również kontakt z kims z okolic Piekar śl,Będzina w celu wspólnego picowania meganek :(

Dodaje też kilka fotek z czyszczenia przepustnicy w mojej V8,na pewno przydadzą się :P

 

post-58312-0-58318900-1367667551_thumb.jpg

post-58312-0-15226200-1367667635_thumb.jpg

post-58312-0-42460100-1367667643_thumb.jpg

post-58312-0-45589400-1367667656_thumb.jpg

 

Na tym foto może ktoś mi odpowie na pytanie co może powodować osadzanie się oleju w kolektorze??

 

post-58312-0-84521100-1367667667_thumb.jpg

post-58312-0-79797900-1367667682_thumb.jpg

post-58312-0-23804000-1367667698_thumb.jpg

post-58312-0-49089100-1367667709_thumb.jpg

post-58312-0-22811000-1367667722_thumb.jpg

Edytowane przez gigilio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!