Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bieg jałowy - silnik 1,6 8V, 55kW (75 KM)


browar1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem z obrotami na biegu jałowym,po wymianie silnika krokowego na nowy, dokładnie wygląda ta tak:

 

1.Po restarcie komputera, utrzymują sie około 3 - 4 minut na właściwym poziomie (ok 750 rpm), potem samoczynnie zaczynają falować, w zakresie 500 - 1000 rpm.

2.Z uruchomieniem silnika oraz mocą (przyspieszeniem) nie ma żadnych problemów. Bywa też tak,że długi czas ładnie "zchodzi" do 750 rpm,a na drugi dzień(po całonocnym postoju) - po uruchomieniu początkowo obroty spadają (do 1000 rpm), aby za moment podnieść się do około 1500 rpm, po rozgrzaniu silnika falują 700 - 1000 rpm.

Nadmieniam,że silnik nie ma LPG.

 

Pozdrawiam.

 

Właśnie przeprowadziłem reset komputera. Po uruchomieniu obroty spadłu do około 900, potem wzrosły do 1500 i spadały lekko falując, ustalając zakres falowania między 600 - 900.

Włączyła się dmuchawa, załączyłem światła mijania - obroty delikatnie falowały między 600 - 750. Załączyłem, dodatkowo, dmuchawę ogrzewania auta ( na poziom nr 4) - obroty ustaliły się na ok 600-650 i tak silnik pracował.

Po wyłączeniu wszystkich, uprzednio włączonych, odbiorników prądu - faluje między 700 - 900.

 

Dzisiaj pojawiły się inne anomalie, mianowicie, po uruchomieniu silnika (gdy jest zimny) obroty utrzymują się na poziomie 750. Po uzyskaniu temperatury roboczej, wzrastają do 1100 i tak się utrzymują. Ciekawostką było zachowanie silnika (gdy obroty falowały) - po odłączeniu sondy obroty wzrastały do 1100 i tak silnik pracował. Po ponowanym załączeniu sondy - niestabilność obrotów powracała.

Czyżby sonda lambda traciła parametry, po uzyskaniu przez silnik, temperatury roboczej?

 

Dodano: 24 lis 2012 - 16:08

Dzisiaj sprawdzilem wężyk czujnika podcisnienia. Byl uszkodzony. Po uszczelnieniu i założeniu, obroty skoczyły do 1500 i tak trzyma. Dla proby odpiołem zasilanie czujnika podciśnienia-silnik zgasl i system pokazał błąd. Po podłączeniu i włączeniu silnika obroty 1500, odłączyłem wężyk podciśnienia,obroty spadły do 750-800 i tak pracował, z niewielkimi wahaniami. Jedynie kultura pracy silnika troszeczkę gorsza. Nadmieniam,że wcześniej wymieniłem przewody zapłonowe. Czy takie zachowanie wskazuje na uszkodzony czujnik podciśnienia?

 

Dodano: 18 gru 2012 - 21:33

W dniu dzisiejszym zakończyłem walkę z nerównymi obrotami biegu jałowego.

Po wymianie silnika krokowego,map sensora, sprawdzeniu szczelności układu dolotowego oraz uszczelnieniu uszkodzonych gumowych rurek w układzie dolotowym, silnik trzymał równe obroty, na poziomie 1500 rpm, czasem spadając do 600.

Przyczyną utrzymywania obrotów na poziomie 1500 rpm,był uszkodzony czujnik położenia przepustnicy - podczas gdy uszkodony jest czujnik położenia przepustnicy, system ustala warunek utrzymywania obrotów na poziomie 1500 rpm.

:(

Edytowane przez browar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołączę się do tematu:

Również mam problem z nierównymi obrotami i na LPG i na PB,jestem świeżym userem meganki 1,6 66kw 90KM 8v

wymieniony filtr powietrza,wymieniona rura dolotowa(w tragicznym stanie była,poklejona taśmami i szmatami),wymienione świece (NGK),przewody z cewki,przeczyszczona przepustnica,sprawdzony przewód do czujnika podciśnienia.

Po wyczyszczeniu przepustnicy chwilę trzymał obroty na poziomie 1000rpm,po 2 kółkach (ok 2 km) wszystko wróciło do wcześniejszego stanu tj:

obroty spadają do 600 rpm,ledwo je trzyma jak spadają poniżej 500 wybija je do 900-1100 rpm po czy opadają do 600 i tak w kółko.

Nie chciałbym wymieniać po kolei każdej części,jakieś podpowiedzi??

Myślę że skoro przy zbyt niskich obrotach podbija obroty to krokowy działa(??moje spostrzeżenie??)

nawiążę również kontakt z kims z okolic Piekar śl,Będzina w celu wspólnego picowania meganek :(

Dodaje też kilka fotek z czyszczenia przepustnicy w mojej V8,na pewno przydadzą się :P

 

post-58312-0-58318900-1367667551_thumb.jpg

post-58312-0-15226200-1367667635_thumb.jpg

post-58312-0-42460100-1367667643_thumb.jpg

post-58312-0-45589400-1367667656_thumb.jpg

 

Na tym foto może ktoś mi odpowie na pytanie co może powodować osadzanie się oleju w kolektorze??

 

post-58312-0-84521100-1367667667_thumb.jpg

post-58312-0-79797900-1367667682_thumb.jpg

post-58312-0-23804000-1367667698_thumb.jpg

post-58312-0-49089100-1367667709_thumb.jpg

post-58312-0-22811000-1367667722_thumb.jpg

Edytowane przez gigilio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!