Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam kilka pytań, proszę o pomoc

A więc mój Scenic z 1999 r ostatnio zaczął się grzać. Temperatura dochodziła do czerwonej kreski, zapalała się kontrolka itp. Dodam ze w całym układzie miałem sporo syfu, wszystko wyczyściłem ale problem nie znikł. Co ciekawe jedna guma mi pękła przy opasce zaciskowej. Wyjąłem termostat, na 99% jest walnięty wiec będę go wymieniać. Bez termostatu dalej to samo, temperatura coraz wyższa a wiatrak się nie odpala (normalnie na klimie chodzi jak należy) myślałem ze może czujnik temperatury od wiatraka nawalił ale później zorientowałem się że oba węże wodne od chłodnicy są zimne. Chłodnica wymontowana, była trochę zatkana ale przeczyściłem, jutro ją może podłączę i sprawdzę czy pomogło. Mam pytania odnośnie: czym ja można wyczyścić, gdyby ciekła czy można ją czymś połatać i jak, jeżeli dalej będzie temperatura rosła gdzie jeszcze może tkwić problem? walnięty czujnik wiatraka czy pompa wodna? a i jeszcze jedno czy można gdzieś dostać jakaś zamienna chłodnice do scenica?

Edytowane przez outlaw_1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przepłukanie chłodnicy nic nie da to masz pompe wody do wymiany bo nie daje odpowiedniego obiegu (przy okazji proponuje wymienić rozrząd).Chłodnicę kupisz na szrocie albo alle... . Co do zatkania to można kupić specyfiki do uszczelniania układu chłodzenia (polecam go wlać jak chłodnica wyjęta żeby bałaganu ci nie narobił w reszcie układu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Niecały rok temu też wymiałem chłodnicę, bo stara mi ciekła. Zdecydowałem się kupić zamiennik (jeden z tańszych bo niecałem 140 zł)na alledrogo zamiast używki. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony,że nie dałem używek, ani nie łatałem uszczelniaczami starej (możliwość zatkania kanałów chłodzących w silniku). Ze swej strony polecałbym kupić nowy zamiennik i tak jak mówi poprzednik połączyć z wymianą pompy. Sprawdź też sobie nagrzewicę, bo pewnie też w niej jest mnóstwo syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd zamawiałeś zamiennik? Chłodnice przepłukałem ale trochę cieknie więc do wymiany. Temperatura rośnie ale wolniej, zrobiłem mały kurs i aż tak szybko nie rosła, dodam że termostat jest wyjęty też do wymiany. Potrzymałem go aż temperatura doszła jedną kreskę za połowę i zgasiłem bo nie wiem czy się nie przegrzeje? Jak myślicie? czy potrzymać aż dojdzie wyżej? Wiatrak od chłodnicy załączył się jak zgasiłem silnik? w którym momencie włącza się wiatrak u Was? na której kresce jest wskazówka temp? Wie ktoś może? Bo nie wiem czy już jest wszystko ok czy coś dalej nie tak. A i jeszcze jedno nie dmucha mi ciepłego powietrza do kabiny, węże są zimne(tylko te 2 co idą do kabiny).

 

Dodano: 19 lis 2012 - 19:42

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy chłodnica od innego modelu lub rocznika będzie pasować? Właśnie nabyłem jedną na szrocie tez z scenica ale jak mi ja przynieśli okazała się trochę inna niż moja. Mam 7 dni na ewentualna wymianę lub zwrot. Rozmiarami jest taka sama tylko wiatrak do niej był trochę inny i nie wiem czy mój będzie pasować. Warto ją jakoś przerabiać czy po prostu lepiej poszukać identycznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!