Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie reaguje na pedał gazu


matti2515

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z megane otóż są to dwa objawy:

-w czasie jazdy w pewnym momencie na biegu samochód nagle przestaje reagować na pedał gazu. Potrafi on jechać na biegu i nie gasnąć ale nie reaguje na pedał gazu. Obrotomierz wskazuje odpowiednie obroty do prędkości (nie faluje).

-Też w czasie jazdy za którymś razem zależnie od szczęścia samochód reaguje na pedał gazu i może jechać dalej. Ale czasami zdarza się że nie załapie i zapalają się kontrolki zapłonu na niskich obrotach. Po czym jak próbuję odpalać to wszystko działa i odpala jakby zaciągnął trochę paliwa i gaśnie mimo to że wciskam pedał gazu. Za którymś razem odpala i działa normalnie.

Jakby co to samochód NIE ma instalacji LPG

Wydaje mi się że to coś z dostarczaniem dawki paliwa ale nie jestem pewien.

proszę pomóżcie! Bo już nie wiem co mam robić.

Pozdrawiam

 

Dodano: 26 lis 2012 - 17:01

Dodam że cały czas pali się żółta kontrolka zygzag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

wyskakiwały mi błędy:

uszkodzenie czujnika powietrza,

uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego,

uszkodzenie czujnika przepustnicy,

uszkodzenie sterownika silnika.

Dodam że od dłuższego czasu (2 lat) ze sterownikiem silnika łączyło się tylko jedno urządzenie CDIF2. Żadne inne nie potrafiło się połączyć.

Miesiąc temu miałem te same błędy:

uszkodzenie czujnika powietrza

uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego.

Oba wymieniłem i dalej to samo. Przepustnicę wymieniłem rok albo dwa lata temu. Poza tym objaw gaśnięcia w czasie jazdy raczej wyklucza przepustnicę.

Stawiam na problem z sterownikiem silnika. Wczoraj zostawiłem samochód u elektryka samochodowego i dziś wieczorem go odbiorę. Zobaczę co będzie się działo.

A w razie czego mam pytanie czy jeśli padł sterownik silnika:

http://allegro.pl/komputer-sterownik-silnika-megane-i-1-4-energy-i2788159888.html

to czy wystarczy go odpiąć i podłączyć? Czy immobiliser będzie działał?

Pozdrawiam

 

Dodano: 28 lis 2012 - 19:10

OK

nie mogą się połączyć z żadnym sterownikiem nawet ABS. Powiedzieli że wszystkie kable od góry są ok. Jutro wejdą pod auto i sprawdzą co nie tak

 

Dodano: 29 lis 2012 - 14:47

ok zadzwonili dziś i powiedzieli że sterownik jest uszkodzony także jak już go wymienią dam Wam znać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zadzwonili dziś i powiedzieli że sterownik jest uszkodzony

Stary zabierz i w wolnej chwili podłącz go. Możesz się zdziwić gdy..zadziała ;) .

Być może miałes tylko coś z masą sterownika,przykrecona jest z tyłu silnika,za rozrzadem.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sterownik został wymieniony i znów pojawiły się błędy:

"usterka czujnika powietrza"

"usterka czujnika położenia wału korbowego"

 

ale nie ma za to "usterka sterownika silnika"

 

po wymianie sterownika samochód dalej gasł. Polegało to na tym że jak jechałem i nie paliła się żółta lampka ekg to było pewne że za jakiś czas samochód nie będzie reagował na pedał gazu. Natomiast jak lampka "EKG" paliła się to samochód nie gasł.

 

Więc kolejnym krokiem była wymiana obu tych czujników i po wymianie co prawda samochód nie gaśnie ale kontrolka ekg również nie gaśnie tylko cały czas się pali.

 

W poniedziałek jadę do elektryka i na pewno nie mam zamiaru mu płacić za tą usługę :mrgreen: bo za dużo moim zdaniem skasował mnie za sterownik silnika. :P

 

Sprawdziłem też rezystancję czujnika poł. wału wyszło 250ohm (właściwa 240 ohm)

 

czujnik położenia przepustnicy (przy podłączonym czujniku ciśnienia powietrza) odpowiednio 4.09k ohm(właściwa 4.3k ohm), 1.67k ohm (1.75k ohm), 4.12k ohm (4.26k ohm).

 

Natomiast dla cewki zapłonowej wyszło mi 5.7ohm (34.5 ohm).

 

Pomiary wykonane multimetrem więc trzeba dodać jakiś błąd. :D

 

Dodano: 20 gru 2012 - 15:54

Samochód już naprawiony. Okazało się że jeden z kabli został przetarty i dlatego paliła się kontrolka. :P A silnik chodzi teraz jak złoto ;)

Edytowane przez matti2515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik chodzi teraz jak złoto

Złoto nie złoto ale sterowniki teraz masz dwa przynajmniej dzięki fachowosci pana mechanika :mrgreen:

 

Dodano: 20 gru 2012 - 16:22

jeden z kabli został przetarty i dlatego paliła się kontrolk

Pokazał mechanik który to przewód bo podejrzewam,że dopchnął lub przeczyścił styki we wtyczce.

 

Tutaj na forum ludzie chcą wiedzieć co było faktycznie a nie to co ,,zdiagnozował i naprawił'' po kryjomu pan mechanik. Tak mi się wydaje, że takie są założenia w forach tego typu.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka była dopięta i przeczyszczona mogę to zagwarantować bo sam to sprawdzałem czy żeczywiście tak było. A co do kabli to jestem na 100% pewien że któryś wymienili bo zauwazyłem inny kabel dochodzący do wtyczki sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!