Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie reaguje na pedał gazu


matti2515

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z megane otóż są to dwa objawy:

-w czasie jazdy w pewnym momencie na biegu samochód nagle przestaje reagować na pedał gazu. Potrafi on jechać na biegu i nie gasnąć ale nie reaguje na pedał gazu. Obrotomierz wskazuje odpowiednie obroty do prędkości (nie faluje).

-Też w czasie jazdy za którymś razem zależnie od szczęścia samochód reaguje na pedał gazu i może jechać dalej. Ale czasami zdarza się że nie załapie i zapalają się kontrolki zapłonu na niskich obrotach. Po czym jak próbuję odpalać to wszystko działa i odpala jakby zaciągnął trochę paliwa i gaśnie mimo to że wciskam pedał gazu. Za którymś razem odpala i działa normalnie.

Jakby co to samochód NIE ma instalacji LPG

Wydaje mi się że to coś z dostarczaniem dawki paliwa ale nie jestem pewien.

proszę pomóżcie! Bo już nie wiem co mam robić.

Pozdrawiam

 

Dodano: 26 lis 2012 - 17:01

Dodam że cały czas pali się żółta kontrolka zygzag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

wyskakiwały mi błędy:

uszkodzenie czujnika powietrza,

uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego,

uszkodzenie czujnika przepustnicy,

uszkodzenie sterownika silnika.

Dodam że od dłuższego czasu (2 lat) ze sterownikiem silnika łączyło się tylko jedno urządzenie CDIF2. Żadne inne nie potrafiło się połączyć.

Miesiąc temu miałem te same błędy:

uszkodzenie czujnika powietrza

uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego.

Oba wymieniłem i dalej to samo. Przepustnicę wymieniłem rok albo dwa lata temu. Poza tym objaw gaśnięcia w czasie jazdy raczej wyklucza przepustnicę.

Stawiam na problem z sterownikiem silnika. Wczoraj zostawiłem samochód u elektryka samochodowego i dziś wieczorem go odbiorę. Zobaczę co będzie się działo.

A w razie czego mam pytanie czy jeśli padł sterownik silnika:

http://allegro.pl/komputer-sterownik-silnika-megane-i-1-4-energy-i2788159888.html

to czy wystarczy go odpiąć i podłączyć? Czy immobiliser będzie działał?

Pozdrawiam

 

Dodano: 28 lis 2012 - 19:10

OK

nie mogą się połączyć z żadnym sterownikiem nawet ABS. Powiedzieli że wszystkie kable od góry są ok. Jutro wejdą pod auto i sprawdzą co nie tak

 

Dodano: 29 lis 2012 - 14:47

ok zadzwonili dziś i powiedzieli że sterownik jest uszkodzony także jak już go wymienią dam Wam znać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zadzwonili dziś i powiedzieli że sterownik jest uszkodzony

Stary zabierz i w wolnej chwili podłącz go. Możesz się zdziwić gdy..zadziała ;) .

Być może miałes tylko coś z masą sterownika,przykrecona jest z tyłu silnika,za rozrzadem.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sterownik został wymieniony i znów pojawiły się błędy:

"usterka czujnika powietrza"

"usterka czujnika położenia wału korbowego"

 

ale nie ma za to "usterka sterownika silnika"

 

po wymianie sterownika samochód dalej gasł. Polegało to na tym że jak jechałem i nie paliła się żółta lampka ekg to było pewne że za jakiś czas samochód nie będzie reagował na pedał gazu. Natomiast jak lampka "EKG" paliła się to samochód nie gasł.

 

Więc kolejnym krokiem była wymiana obu tych czujników i po wymianie co prawda samochód nie gaśnie ale kontrolka ekg również nie gaśnie tylko cały czas się pali.

 

W poniedziałek jadę do elektryka i na pewno nie mam zamiaru mu płacić za tą usługę :mrgreen: bo za dużo moim zdaniem skasował mnie za sterownik silnika. :P

 

Sprawdziłem też rezystancję czujnika poł. wału wyszło 250ohm (właściwa 240 ohm)

 

czujnik położenia przepustnicy (przy podłączonym czujniku ciśnienia powietrza) odpowiednio 4.09k ohm(właściwa 4.3k ohm), 1.67k ohm (1.75k ohm), 4.12k ohm (4.26k ohm).

 

Natomiast dla cewki zapłonowej wyszło mi 5.7ohm (34.5 ohm).

 

Pomiary wykonane multimetrem więc trzeba dodać jakiś błąd. :D

 

Dodano: 20 gru 2012 - 15:54

Samochód już naprawiony. Okazało się że jeden z kabli został przetarty i dlatego paliła się kontrolka. :P A silnik chodzi teraz jak złoto ;)

Edytowane przez matti2515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik chodzi teraz jak złoto

Złoto nie złoto ale sterowniki teraz masz dwa przynajmniej dzięki fachowosci pana mechanika :mrgreen:

 

Dodano: 20 gru 2012 - 16:22

jeden z kabli został przetarty i dlatego paliła się kontrolk

Pokazał mechanik który to przewód bo podejrzewam,że dopchnął lub przeczyścił styki we wtyczce.

 

Tutaj na forum ludzie chcą wiedzieć co było faktycznie a nie to co ,,zdiagnozował i naprawił'' po kryjomu pan mechanik. Tak mi się wydaje, że takie są założenia w forach tego typu.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka była dopięta i przeczyszczona mogę to zagwarantować bo sam to sprawdzałem czy żeczywiście tak było. A co do kabli to jestem na 100% pewien że któryś wymienili bo zauwazyłem inny kabel dochodzący do wtyczki sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!