Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokre świece żarowe


lukass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kolejny temat na forum i kolejny problem. Szukałem kopalem i nic nie znalazłem wiec pytam, może ktoś zna odpowiedz na pytanie a jest ono następujące. Podczas próby odpalenia na mrozie ok – 11 stopni moja MEGI :mrgreen: nie startuje od razu to znaczy trzeba chwile pokręcić aby zaskoczyła, ta chwila to ok 3-4 s. Rozmawiałem z mechaniorem powiedział ze pewnie świece żarowe trzeba sprawdzić ale że on nie miał czasu zrobiłem to sam. Po pierwsze mam dwie świece no name nie ma na nich nic napisane są brzydkie czarne itd. :D ale grzeją ok, dwie następne od strony rozrządu czyli 1-2 są polskie iskra ale też grzeją ok. Zastanawiające jest tylko iż w/w iskry po wymontowaniu były mokre z oleju pierwsza od rozrządu nawet powiedział bym że była bardzo mokra. Nie zrobiłem tym samochodem nawet 300 km tak że nie mogę powiedzieć jednoznacznie czy bierze olej czy nie, dymi na biało to fakt tzn na dworze po odpaleniu leci bialy dym z ruru w garażu przy plusowych temp nic nie dymi . Za jakiś niedługi czas muszę wymienić rozrząd co sądzicie mówić aby przy okazji mechanik wymienił również uszczelniacze na zaworach ? bo jak sądze to one mogą być powodem mokrych świec ?

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontaktowałem sie wczoraj z mechanikiem tylko telefonicznie powiedział to co napisał Jasiu105 ze po pierwsze wszystkie cztery świece mają być takie same po drugie że jeżeli nie pali bądź pali ciężko to może świece nie grzeją równo itd. Wymieniłem wszystkie świece na FEBO jak dobrze pamiętam cos koło 35 zł/szt i dzisiaj rano auto po nagrzaniu świec przy -8 stopniach po pierwszym obrocie rozrusznika tak jak by zapaliło ale po odpuszczeniu zgasło po ponownym przekręceniu juz bez grzania za pierwszym razem odpaliło bez problemu silnik wystartował równo. Co do zjawiska olejowego jakie zaobserwowałem to znajomy powiedział ze to normalny obiaw ponieważ tam jest jakaś wstępna komora spalania :D i mogą byc świece zapocone jeżeli nie grzeją w sposób prawidłowy. Po montażu nowych świec wziąłem miernik minus na masę plus na końcówkę świec i obserwowałem co dzieje sie po przekręceniu kluczyka. Na wszystkich świecach prąd 12 v przez ok 20 s od przekręcenia zapłonu.

 

Nie przejmuje sie będę jeździł dalej zobaczę czy coś z tego wyniknie jak by sie coś działo podzielę sie z wami :D

 

Dzięki za odpowiedzi i Życzę Wszystkim Zdrowych Spokojnych Świąt oraz wszystkiego dobrego w Nowym Roku :P

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!