Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 1.6 zawiesza się na obrotach !!!


lukx

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w moim Scenicu 1.6 K7M 702. Dość często zdarza mu się, że na gorącym silniku zawieszają się obroty. Nieraz jest to 1300, nieraz 2100 a nieraz nawet 3000. Po zgaszeniu silnika raz mu przechodzi a raz nie. Sonda jest sprawna ale mam podejrzenia do czujnika temperatury silnika na komputer. Nie byłem jeszcze podłączyć się pod komputer. Ostatnio niepokoi mnie też praca silnika rano przy temp. na dworze około 0 po nocy trzyma 1300 rpm i obniża się równo z rozgrzaniem silnika ale prawidłowe 750 rpm osiąga dopiero przy równych 90. Nawet po czasowym ochłodzeniu w czasie dnia trzyma około 900, a 750 osiąga równo jak wskazówka osiąga 90

 

Może ktoś miał podobny problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ściągasz klemę minusową tylko, na 15 minut

ale podejrzewam że raczej będzie to sprawa zasilania i styku na złączu silniczka krokowego, u mnie tak się działo to po wyczyszczeniu powróciło natychmiast do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak preparat kontakt w spreyu

na sterowanie silniczkiem krokowym ma też wpływ czujnik temperatury silnika i czujnik zasysanego powietrza proponuję sprawdzić poprzez odłączenie czy zmienią się parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem oba czujniki i miały prawidłową oporność. Gdy zawieszał się na obrotach odłączałem czujnik temperatury na komputer, nic się nie zmieniało a opornośc miał prawidłową dla temperatury.

Sprawdze koncepcje z silniczkiem krokowym.

Czy jak podłaczę się pod komputer ewentualne błędy np ktoregoś z czujników będą ewidentnie zaznaczone?? Nie byłem jeszcze na diagnostyce, Scenica mam dopiero od kilku miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

tak mam instalacje II generacji ale problem występuje również przy pracy na benzynie, ba kiedyś nawet zakładając taka hipoteze odpiąłem komputer gazowy ale problem nie zniknął :mrgreen:

 

[ Dodano: 2008-02-04, 17:13 ]

Problem nadal zaczął się pojawiać i wysunąłem interesującą hipotezę.

 

Za każdym razem jest taka sama sytuacja. Samochód nagle zawiesza się na 1500, niekiedy dostaje 3000 nie przechodzi mu po wyłączeniu zapłonu. Kiedy taka sytuacja ma miejsce po wyłączeniu zapłonu silniczek nie przyjmuje pozycji wyjściowej, po prostu jakby nie pracował. Przechodzi mu dopiero po kilku minutowej przerwie i wtedy samochód chodzi jak igła ma idealnie 750 obrotów, nie częsie ani trochę, super zapala. Nic nie wskazuję żeby był to problem ze stykami tylko problem w sterowaniu silniczkiem.

 

Jak sądzicie czy podłączenie pod komputer coś pokaże, a może trzeba zaprogramować od nowa komputer??

 

Liczę na waszą pomoc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!