Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instrukcje do regulacji instalacji gazowych


zibi1961

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele osób potrafi samodzielnie wyregulować instalację gazową.Proszę o podzielenie się tą wiedzą.Podzielcie się też softami do LPG,napiszcie jaki kabel(interfejs) kupić.Często spotykamy się z niewiedzą i niekompetencją gazowników myślę,że im więcej wiemy tym lepsza jest nasza pozycja konsumenta usług gazowniczych.

Często spotykam się z opiniami,że regulacji instalacji gazowych można dokonywać tylko w specjalistycznych warsztatach bo można coś zepsuć ale z drugiej strony są też opinie,że u mnie wszytko jest OK bo sam regulowałem swoją instalację ,może z początku coś poknociłem ale teraz mam wiedzę i doświadczenie.Podzielcie się z nami.Napiszcie dokładne instrukcje,wstawcie screeny i softy.Mam nadzieje że na naszym forum są takie osoby a dzięki wam może być ich więcej.

pozdrawiam zibi1961

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kabelek kupiłem na allegro, z nim był zestaw możliwych wtyczek na obecną chwilę (to było 3lata temu), sofcik również był z interfejsem, ale ja osobiście ściągam go ze strony producenta, tam zawsze jest jakaś akualka jak nie samego programu to również jakiś update oprogramowania samego komputera do gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Temat jak morze. Teoretycznie najłatwiej wyregulować instalkę I gen. Nie wymaga kompa, tylko wyczucie i słuch.

Z kompami już jest gorzej. Jest wiele czynników, które wpływają na dynamikę, spalanie itd.

Napewno można to tak poprzestawiać, że auto nie odjedzie. I to jest największy problem dla osób nie znających tematu. Ale oczywiście wszystkiego można się nauczyć. Przestrzegam jednak przed nadgorliwością.

Tak jak pisze zdunman, interface można kupić na allegro. Soft też dają. Poza tym większość producentów podaje aktualki. Tak swoją drogą naprawdę w kompach nie ma nic ciekawego ;-)

I jeszcze jedno. "Najlepszymi" fachowcami od regulacji instalek gazowych są złotówy. Ich wiedzy nikt nie przebije :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już piszemy o konfiguracjach/regulacji instalacji. To może mi ktoś wytłumaczyć na czym polega wzbogacenie lub też filtracja wzbogaceń. O co chodzi z tym parametrem. W oprogramowaniu Tartarini znalazłem zakładkę z tymi parametrami.

Jeszcze jedno na czym polega zubażanie wg. strategii Mazda. To też znalazłem w tym oprogramowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam zavoli alisei n ver1i2,wyślę na e-mail,poszukuję ver3

 

[ Dodano: 2007-12-13, 13:44 ]

Mam już wszystkie trzy softy zavoli alisei.Zainteresownym wyślę na maila.

 

[ Dodano: 2007-12-29, 07:49 ]

Kilka dni temu przeprogramowałem swoją instalkę ZAVOLI ALISEI najnowszym softem.Program jest prosty w obsłudze.Przeprowadzam teraz regulację pod kątem zmniejszenia spalania.Robię to powoli,małymi krokami ,żeby nie zrobić zbyt ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej.Po zakończeniu powiadomię was o rezultatach.

 

[ Dodano: 2008-01-06, 15:49 ]

Muszę przyznać Gazmajstrowi,że zbyt wiele w zakresie regulacji instalacji sekwencyjnej się nie zrobi(przynajmniej Zavoli AliseiN).Przeprogramowałem co prawda ECU gazowe najnowszym softem i samochód chodzi bardzo dobrze,natomiast próba zubożenia mieszanki wypadła negatywnie.Komputer samochodu poprzez sondę lambda wykrywa zbyt ubogą mieszankę i wydłuża czas wtrysku benzyny a co za tym idzie ECU gazowe wydłuża czas wtrysku gazu i koło się zamyka.Można jeszcze spróbować wzbogacić mieszankę( w AliseiN jest zakładka do ręcznej zmiany składu mieszanki) wtedy po wykryciu bogatszej mieszanki komputer samochodu skróci czas wtrysku benzyny i automatycznie skróci się czas wtrysku gazu ale wtedy mieszanka będzie będzie znów uboższa i komputer samochodu może skorygować czas wtrysku benzyny i kolo znów się zamyka.Na wykresach które robi ECU gazu dokładnie to widać .Wykres sondy lambda jest prawie liniowy a czas wtrysku benzyny wyraźnie rośnie po zubożeniu mieszanki.Podsumowując jak samochód dobrze chodzi na benzynie to i dobrze chodzi na gazie.Jeszcze tylko chciałem polecić japońskie świece f-y NGK BKR6EZ.mój silnik to K4MA700 1.6 16V po ich założeniu zniknął problem wypadania zapłonów i nierównej pracy na biegu jałowym.Poprzednio miałem świece BKR5EK 2-elektrodowe,które założył mi mechanik 5 miesięcy temu i od początku miałem w/w problemy ale nie myślałem ,ze to one są tego przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pojawił się nowy wątek, więc nie zakładam nowego tematu, pytanie brzmi:

 

jak podnieść obroty na biegu jałowym w stagu 300+?

 

Pytam bo jeśli nie jest to nic skomplikowanego i wiąże się np. z przesunięciem mnożnika o ileś tam lub jakąś inna prostą czynnością to kupuje kabel i zrobię to sam. Wyprawa do gazownika ze względów logistycznych (drugi koniec warszawy, korki itp.) jest mi nie na rękę.

 

Otóż mam Staga 300+ (reduktor zavoli i wtryski magijet) w megane 1.6 8V automat. Instalacje mam od grudnia - jak do tej pory nie było problemów. Jednak gdy zrobiło się ciepło to przy używaniu klimy auto traci obroty na biegu jałowym. Wygląda na to że przy dużym poborze prądu tj. włączonych światłach, nadmuchu i klimie auto traci obroty. Silnik dodatkowo jest obciążony jak np. zatrzymuje się na światłach wtedy (jak to w automacie) trzymam hamulec i obroty spadają tak, że auto się dławi. Manewrowanie na parkingu kończy się gaśnięciem. Na benzynie jest ok. Jak włączę klimę to samochód automatycznie trochę podnosi obroty - jednak przy jeździe na lgp mimo tego auto nie wyrabia.

Proszę o jakieś wskazówki, jak i co ewentualnie można zmienić by to poprawić.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!