Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze stag 300.


marcinw

Rekomendowane odpowiedzi

AUTO renault megane 1.4 16V silnik "chyba" k4j rok produkcji 2001 r. Przebieg 105000 km.

 

Witam jest to mój pierwszy post na tym forum i proszę o wyrozumiałość. Dokładnie nie wiem jaki mam zestaw tego STAGA 300( jutro będę wiedział bo mam papiery w aucie ).

Instalka ma 2 dni i około 1000 km na niej zrobiłem w jeden dzień 21.10.2007 r. na trasie Szczytno - Wrocław - Szczytno

 

Instalacja ma wtryskiwacze 3 omy czerwone reduktor tomassseto ( nie wiem czy dobrze napisałemm ale bedziecie wiedzieć) i jest podobno rozwiercony na 1.8 czegoś tam.

 

1. Instalacja u mechaników. Jak przyszedłem to było prawie wszystko zrobione.

Wtryski są podłączone koło tych od benzyny tak z przodu silnika na tej aluminiowej listwie od dołu. A tak prościej to są powiedzmy nad filtrem oleju mniej więcej.

Reduktor ( parownik) z przodu maski w prawym rogu koło przedniej prawej lampy od strony maski. Prościej koło lampy od strony kierowcy.

Wygląda to dosyć solidnie. Aczkolwiek się nie znam na tym jak będzie trzeba zrobię zdjęcia.

To było zrobione jak przyszedłem.

 

Potem nawiercili mi dziurę w kolektorze plastikowym licząc od rozrządu w 4 rurze z boku i tak wkleił mi koleś jakieś ustrojstwo chyba jakichś czujnik. ( myślę to ze to coś od temperatury mierzenia żeby się przełączał na gaz z benzyny )

 

Pojechaliśmy na stacje potem zalali gazu i na komputer.

Ustawił na 15 stopni Celsjusza i obroty na przełączanie na 1600 obr/min.

 

Zaczęli go gazować wchodzili na obroty ale nie chciał się przełączać na gaz potem od cewki 4 od rozrządu przecięli kabel i podłączyli go do chyba 164 pina w tej wiązce kabli co jest koło światła przedniego od strony kierowcy.

 

Zkalibrowali na kompie gaz ale chyba tylko 1 albo 2 razy. Przełączył się na ten gaz.

Powiedzieli zebym sie nie sugerował pierwszymi 3 bakami gazu ( 43 l w koło) tzn. ile pali i ile wejdzie tego gazu po poduszka w butli jest pusta.

No i następnego dnia pojechałem do wrocławia.

 

Odpalam megi z rana i co zauważam:

 

Co zauważyłem to nie przełącza mi sie na gaz w zależnośći od temperatury a od obrotów.

Miało być ze najpierw ma być temperatura 15 stopni a potem dopiero obroty.

A jak odpaliłem rano to zaraz po ruszeniu na gaz się przełączył.

 

WIEC TU MOJE PIERWSZE PYTANIE CZEMU TAK MA i MOŻE BYĆ ? ( pojade do nich ale fajnie by było jak bym coś wiedział bo mnie znowu zrobią w banbuko te gostki może potrzebują podpowiedzi )

 

Co zauważyłem w czasie jazdy to że idzie w miarę ale na około 5000 tyś obrotów się dławi na chwile i nie chce na gazie jechać więcej niż 140 ( potem idzie mu to bardzo cięzko) na benzynie bez problemu 160 "bardzo jak na 95 - 98 KM" szybko a max to 185.

 

Aha tak jak jadę na gazie 100 - 120 km/h to nawet jedzie i przyśpiesza dosyć sprawnie.

 

na 1 baku wlałem 38 - 39 l gazu i przejechałem około 450 - 460 km trasy.

Prędkości od 90-120 czasami 140 km/h.

 

NA KONIEC PO TYM MOIM WYWODZIE PROSZĘ O POMOC CZY TO TAK MA BYĆ.

Czy komp staga uczy się jeszcze jeżdzić na gazie. Czy będzie sie dławił na tych

5000 obr/min.

 

Aha koleś powiedział zebym przyjechał do niego po 3000 km na przegląd gwarancyjny i wtedy będą jeszcze kalibrować na postoju mówił ze 8 razy pod rząd.

 

PROSZĘ O ODP.

 

POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to dużo wyjaśnia siedze na tej stronie caly dzień. Zadzwoniłem do kolesia z tej strony

i powiedział ze mi zle skalibrowali.

 

Mimo to prosze o jakiechś informację i odpowiedz.

 

Ps. jak byś mógł to podaj jakieś konkretniejsze dane albo informacje na gazie sie nie znam.

A jeśli dobrze rozumuje to chodzi o to ze żle są dobrane dysze czy coś to na infolini powiedzieli ze jak mam czasy otwarcia 2.7 - 2.9 a takie mam bo byłem przy niby "kalibracji" na postoju to

przy takich czasach 3 omy starcza.

NASWIETL TROCHĘ JAK ZNAJDZIESZ CHWILKĘ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze niech będzie. Na stronie producenta jest opis jak dobrać dysze oraz parownik dokładnie dla twojego silnika http://www.ac.com.pl/autogaz/warsztat/Dysze/. Z Twojego opisu wynika, że jest zgoła inaczej. To jest wg. mnie pierwszy powód źle działającej instalacji. Skoro producent jawnie podaje parametry, to znaczy że przetestował rozwiązanie. Następnie masz jasny opis instalacji/podłączenia elementów składowych http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/plik...%20Stag-300.pdf, jeżeli pamiętasz gdzie się podpinali fachowcy powinieneś wiedzieć czy jest zgodny. Musisz być pewny swego, inaczej zagościsz u nich na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie masz co reklamować.

1. Jeżeli masz ustawioną temp przełączania, to musi to działać i już. Obroty przełączania nia sa potrzebne do niczego, może przełączać się bez problemu na obrotach jałowych. 15stC to też nie za wiele.

2. W kolektorze wywiercili otwór, żeby wkręcić króciec czujnika podciśnienia.

3. Z czym i w jakim celu łączyli przewód cewki z czymkolwiek?

4. Dusić się na wyższych obrotach też nie ma prawa. Może średnica dysz za mała, może ciśnienie gazu trzeba podnieść? A może wystarczy skorygować mnożnik.

 

Z pkt 1 nie czekaj tych 3000km. Niech to poprawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Nie wiem czemu, ale zniknął mój post, który był pierwszą odpowiedzią na zadany temat. Był i się zmył. Jego długość to pół kilometra i był wyłozony łopatologicznie. Dziwna sprawa.

Lewy

Do cewki podłączyli się z impulsem. I tu ich problem, bo w reniach nie podpina się do cewek, bo nie przełączy. Stąd gość ma problem. Trzeba podpiąć się zdecydowanie wcześniej, zanim przewody rozejdą się na cewki. Wtedy będzie OK.

W sprawie rozwiercania dysz. Producent zaleca, a życie mówi często coś innego. Najczęściej rozwierca się te, które zaleca producent. Raczej nie zakłada się mniejszych od zalecanych. To może być powodem przyduszania, lecz niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam identyczną instalkę u mnie temp ustawili na 28stopni, 15 to zdecydowanie za mało,

a z instalacją w ogóle nie mam jakichkolwiek problemów, u mnie kalibracja była na postoju a potem jeździłem z komputerem i gazownikiem prawie 45km gdzie wgrywał mapy wtrysków,

co do impulsów mam je wzięte z kabla przy samym komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Sory ze tak późno się odzywam.

 

"kocuper"

ja wiem ze się nie zgadza ale jak to przed montazem im pokazałem 3 dni temu powiedzieli ze oni wiedza co zamontowac. Potem jak zobaczyłem ze sa 3 omy to mi moneter powiedział ze kiedys dawali 1 om i głosno chodzilo klienci sie skarżyli i daja 3. Mino to patrzylem i jak kariblowali na postoju to czasy były na benzynie 2.7 - 2.9 mili sekund i na gazie tez były identyczne. Dziś dzwoniłem do kolesi z tej strony http://www.ac.com.pl i mi koleś z warsztatu powiedział ze oni tak dali dla przykladu i ze tak montuja w takich i ze wtryski sa spoko przt takich czasach w mili s bo to od silnika zalezy. Dlugo z nim gadałem wytłumaczył mi kilka rzeczy mówił ze reduktor tez da rade. Ale ze instalka powinna rozwijac moc w całym zakresie obrotów i nie ma prawa byc czkawki ani spadku mocy. Jak szedł 185 km/h to powinien isc cos kolo tego nie jakies 150 km/h. I nie ma prawa przerywac jak cisne powyzej 4000 tys/min. ( oczywiśce tak nie cisne normalnie ale próbuje róznice. Spadek mocy powinien byc nieodczuwalny.

 

 

Dzwoniłem do mojego zakładu i umówiłem się grzecznie na kalibracje systemu w jeździe.

Majster powiedział ze za ubogo jest na wyższych obrotach. Musze to sprawdzić bo innego wyjścia nie mam jak nie dadzą rady to bede sie starał zeby mi dali reduktor zavoli i rozwiercili z 1,8 wtryski na 1,9. Ale mam nadzeje ze da rade tylko sama regulacja.

 

"Lewy"

1. temperatura przełanczania chyba działa bo dziś mi się przełączył po 3-4 min jazdy a jechałem wiećej niz 2 tys obr.Wskazówka temperatury płynu jednak się nie ruszyła prawie moze 2 milimetry nawet nie 1 kreska.

2. ok juz bede wiedzial

3.zeby sie przełanczał na gaz bo jak zrobili to co piszesz w pkt. 2 to im sie nie chcial na gaz pzrełonczyc a potem wyszło ze najpierw trzeba było skalibrowac i potem na gaz no problemo cykał. a łaczyli jakiś ( 1 z 3 czy 4) i podłaczyli do kompa chyba puszki płaskej takej po stronie kierowcy przy przednim reflektorze.

4, mam taką nadzeje mój monter też tak gaza w poniedziałek dopiero będe do neigo jechał.

 

"GazMajster"

1. chya sie przełacza w zalezności od temp. 1 raz mi sie na zimno przełączył pozniej.

2.Poczekam do tej kalibracji podczas jazdy jak by co moze mi rozwierca te dysze.

 

"Robak"

czekam na kalibracje w jezdzie do poniedzialku. niestety az do pon

 

 

ALE MAM KILKA NOWYCH PROBLEMOW I WIESCI.

 

 

1. jak mi na gazie zchodzi z obrotów na luzie jak wysprzeglam z jazdy na biegu schodzi mi na koło 500 obr i prawie gasnie. obroty biegu jałowego na gazie mam na 700 obr/min czy ich podneisienie na 775 obr/min cos pomożę ( jak chodzi na luzie nie faluje)???????? ALBO suś. HELP

 

 

2. Dziś patrzyłem ile mi spalił na 2 baku gazu po 342 km dolałem 25,4 litry (2.16 za litr) gazu na statoil. jazda koło 80-110. chyba dobrze.??????????????????

 

[ Dodano: 2007-11-22, 21:02 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam juz na instalacji 1100 km zrobione. W poniedziałek albo wtorek skalibruje mi kierownik stacji podczas jazdy.

 

[ Dodano: 2007-11-27, 14:20 ]

witam po kilku dniach nieobecniości.

 

Dziś byłem na strojeniu gazu pogoda jak widac sniegu pełno drogi mokre i sliskie.

Koleś sie przejechał ze mna auto jedzie jak na benzynie nie szarpie juz po 5000 obr/min.

Chyba się musiała instalacja ułożyc. Przewiózł mnie 150 km/h i wszystko było ok. Coś mówił ze mógł by dac wiecej mieszanki po 3000 obr/min ale zostawił to do wiosny jak będe mógł sprawdzić osiagi. Za jakieś 1500 km jade na 1 przegląd gwarancyjny.

 

Także narazie sprawdzm spalanie. Kształtuje sie na poziomie od 7,5 - 8,4 trasa

Miasto nie wiem ale w mieszanym z przewagą miasta mam koło 9,4 ale probowałem go i stał duzo na luzie bo mi zimno było.

 

Pozdrawiam dzieki za odpowiedzi. I pomoc chłopaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Podepnę się pod temat ale w sumie chodzi mi tylko o to że jak już doczytałem nie powinno być podłączeń pod przewody idące do cewki.

Do cewki podłączyli się z impulsem.

Gdzie mogę przełożyć ten kabelek żeby wszystko działało ale też żeby był ten impuls?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!