Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 96 1,6 duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem w Renault Megane 96.

Wlałem 5 l benzyny 95 i po przejechaniu 15 km i od czasu do czasu zagrzaniu go przez chwilke na postoju zeby nie przymarzał w zimie zapaliła mi sie kontrolka rezerwy.

Chciałem skontrolowac go ile spala bo nie dawno kupiłem Meganke w niemczech.

Od momoentu zapalenia sie kontrolki odrazu pojechałem zalac 5 l benzyny.

Po 15 km zapaliła sie rezerwa znów. Czy to możliwe czy auto nei odczuwa wogóle tych 5 l od momentu zapalenia sie kontrolki?

Boje sie ze bedzie mi ponad 10 l /100 km palic jesli tak reaguje na benzyne.

Czy ktos mi moze powiedziec czy to prawidłowe wskazanie czy cos jest nie tak? Czy ktos sie orientuje ile auto może spalic w zimie w czasie grzania na postoju w ciagu np 1 godz?

Pozdrawiam

/Mati

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu zatankowalbym do pelna, przejechal ok. 100km i zatankowal znow do pelna, wtedy zobaczysz ile Ci spalil benzyny i bedzie wszystko jasne.. Mysle, ze po wlaniu 5l rezerwa ma prawo dalej sie swiecic.. wystarczy, ze staniesz troche na nie rownym terenie i juz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest jak pisze Marcin, , zalej go do pełnas i już, ja zawsze leję do pełna bo i tak trzeba lać jak sie chce jeżdzić. Zalanie 5 literków przy rezerwie nic prawie nie daje ponieważ zbiornik paliwa jest duży i pływak w nim nie podnosi sie na tyle żeby nie było rezerwy. Tak jak Marcin, pisał wystarczy niewielka nierówność ( a tych w naszym kraju od husteczki ) i pozamiatane kontrolka sie zaświeci. Zalej do pełna i skontroluj po przejechaniu np 100 km ile zjara Ci paliwa, ot co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Kupiłem niedawno samochód w niemczech, renault megane 96 1,6 silnik.

Pytanie pierwsze. Ile km można na nim na rezerwie przejechac?

A pytanie drugie to mam wrazenie ze mi sporo spala. Wlałem mu 5 od czasu zapalenia sie kontrolki rezerwy i przejechałem na tym 30 km i znów zapaliła sie kontrolka.

Jak sprawdzic ile powinien palic i co zrobic zeby zmbniejszyc to spalanie.

jezdże spokojnie a mam wrazenie ze pali ponad 10 l na 100 km na miescie.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz od specjalistów.

Co mogłbym sprawdzic w nim żeby sie upewnic czy wszystko ok ze spalaniem.

A wogóle to gdybym go podpiął pod komputer to wykazałby mi ile spala dokładnie?

/Mati

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od momentu zapalenia się rezerwy powinno być 6 litrów w baku - tak podeje instrukcja.

Pieniądz który wydasz na podłączenie do koputera zainwestuj lepiej w paliwo. Jeszcze się będziesz do kompa podpinał ale z innych powodów ;-) - czego Ci oczywiście nie życzę. Najprościej jest zalać do pełna i przejechać 100 km i znów dolać do pełna.

Moja pali 6,2 w trasie a po mieście pewnie z 8-9 a już w zimie to napewno. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sztywnej normy określającej na ile km ma wystarczyć rezerwa paliwa w samochodzie. Ogólnie przyjmuje sie, że jest to około 60 - 80 km. Generalnie na rezerwie nie powinno sie jezdzic bo psuje sie pompa paliwa.

Ilość spalanej benzyny zależy od wielu czynników.....stylu jazdy, oporów toczenia, ciśnienia w oponach, obciążenia, jazdy w miescie i na trasie, temperatury silnika, stanu swiec i przewodów zaplonowych, stanu filtra powietrza, itd, itd. Jest tego bardzo dużo.

To, że wlałeś 5 l i po 30km zaświeciła sie kontrolka rezerwy, jeszcze o niczym nie swiadczy. To nie jest miarodajny pomiar.

Jeżeli to auto, z tym silnikiem, w obecnych warunkach atm i przy jezdzie po miescie pali Ci okolo 10l/100km, to nie jest wielki powod do zmartwien. Może tyle palić. Na trasie napewno spali mniej. Regulacyjnie praktycznie nic nie zrobisz bo dawkowaniem paliwa steruje komputer. Musisz poprostu wyczuc auto i nauczyc sie jezdzic ekonomicznie, oraz sprawdzic wszystko o czym pisałem wyżej.

Najprostszym sposobem sprawdzenia spalania jest zatankowac auto pod korek, przejechac nim 100km i znowu zatankowac pod korek. Dowiesz sie wtedy w przyblizeniu ile spalilo w okreslonych warunkach i przy Twoim stylu jazdy jaki stosowałeś.

Podpiecie auta pod komputer serwisowy nic Ci w tym temacie nie da. Stracisz tylko min 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

ciężko powiedzieć, ja osobiście zacząłbym od filtra paliwa, póxniej szedł w stronę świec, ale to tylko mój kierunek, niekoniecznie własciwy

 

Dodano: 19 sty 2013 - 14:16

fakt moja poprzednia megana z takim silnikiem tylko, że 1.6 8V 90KM paliła mniej, trasa delikatna to jakies 6,5l w lecie, maisto do 9 ale teraz zima więc mi się wydaje, że jednak nie odbiega od normy, ale jesli masz podstawy, ze kiedyś palila ci mniej to zrób co powyżej

 

Dodano: 19 sty 2013 - 14:17

a i jeszcze posprawdzaj podwozie, czy koła nie mają oporów toczenia, czy mają odpowiednie ciśnienie i czy przypadkiem nie wozisz zbędnych kilogramów w postaci zamarzniętego śniegu, wody, ja dzisiaj w garażu pół godziny czyściclem nadkola, i wachacze przód, ładne bryły woziłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Połączono z już istniejącym, podobnym tematem.

Niedawno dostałem od ojca megankę z silnikiem 1,6 e Sport z 1996 roku.

Była ona przerabiana z skrzynie automatycznej na manualną, czasem jeśli zostawię ją dłużej włączoną to słyszę jak silnik zwiększa obroty, po czym się uspokaja.

Czytałem że powinna spalać nie więcej niż 9l/100 a mi licznik wskazuje średnio 14 litrów, no 13 z hakiem przy spokojnej jeździe.... (odczyty licznika)

Zastanawiam się co może powodować tak wysokie spalanie, jestem zielony jesli chodzi o temat samochodów, ponieważ nigdy się tym nie zajmowałem :(.

Samochodu używam okazjonalnie, tzn. do dziewczyny lub na trening i do domku :)

Proszę o jakąś opinię, i łagodne potraktowanie :).

Na forum nie znalazłem podobnych tematów.

Czy może jest to spalanie normalne dla silnika tego typu a ja jestem nie douczony ? :mellow:

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!