Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Carisma 1,9 DiD nie bangla .


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

na wstepie chcialbym sie przywitac z Wami, szkoda tylko ze w takich okolicznosciach jakie akurat zaszly .

tak wiec zeby nie bylo ,ze jestem nowy , i nie sprawdzilem tematow itp, to moze zaczne od tego, ze jestem z forum mitsumaniakow ( www.mitsumaniaki..com ) . i niestety mam problem z Mitsubishi Carisma 1,9 DiD ( 01' 102 KM - jak wiadomo silnik od Renowki )

 

sprawdzilem juz m.in te tematy :

 

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4130&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3413&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2528&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=1170&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=521&a...ghlight=turbina

 

lecz nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie . tak wiec sprawa opiera sie na tym ,ze podczas kupna auta ( bylo to 4 miesiace temu ) auto ciagnelo juz o 1700-1800 obr/min ,az do ponad 3 tysi . wszystko bylo pieknie itp, przez 4 miesiace przejechalem nia prawie 20 tys km i wszystko bylo cacy, do pewnego momentu, a wiec od jakiegos czasu zauwazylem, ze Cari nie chce isc, i ze kopa dostaje odpiero od 3500 do 3800 obr/min, nie czuc ze tubro sie wlacza, zadne bledy silnika nie wystepowaly, wszystko do wczoraj . zapalila mi sie kontrolka silnika ( ktora swieci sie juz caly czas ) , auto przeszlo w stan awaryjny ( tzn kreci sie tylko do 3,5 tys krpm i jedzie max 130 ).

teraz co moze byc przyczyna ?

czy tak jak w silnikach TDi , w renowkach tez padaja przeplywomierze ? czy moze bardziej turbo ? ( jaki jest oznaczenie tego Garetta ? ), ile mniej wiecej moze kosztawac regenaracja(chociaz slyszalem ,ze nie poleca sie regeneracji ) /nowe turbo .

auto nie dymi ( co by bylo sluszne przy padnietej turbawce ) , poprostu jest strasznie zamulone , tankowane tylko i wylacznie na orlenie , ciagle na tej samej stacji.

co w tych silnikach renowek jeszcze pada ?

 

auto jutro jedzie zapisac sie na komputer ( nie wiadomo czy od razu zalapie sie na sprawdzenie bledu komputerem, czy dopiero za kilka dni )

 

 

pozdrawiam i z gory dziekuje za kazda pomocna odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczeciej z turbinami problem jest gdy puszczają duzo oleju i silnik zaczyna go spalac kopcąc. Jezeli to jest silnik od Renault to turbina sie nie włącza, ona pracuje caly czas od najniższych obrotów. Natomiast zeby sie turbina nie przekręciła, ratuje ja zawor waste-gate.

 

1) sprawdz czy nie jest zaciety EGR

2) Przepływomierze oczywiście sie psuja, wyjdzie na Examinerze. Sprobuj go odlaczyc, jak bedzie uszkodzony to istnieje prawdopodobieństwo ze na defaultowych parametrach moze silnik lepiej sie zbierac, a po zakupie nowego to juz rewwelacja.

 

ale ja bym jednak stawial na przyspieszacz kata wtrysku, wydaje mi sie ze powinno to wyjść podczas jazdy. Rożnica do 3 stopni pomiędzy sygnałem zadanym przez ECU a ustalonym przez przyspieszacz nie jest traktowana jako błąd, wiec musisz z mechanikiem dokładnie sie przygladac jakie wartosci sa aktualnie ustawione a jakie oczekiwane podopowiadane przez CLIP.

 

ps. TDCI to nie megane, takie oznaczenia silikow ma ford. Renault to DTI, DCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!