Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Carisma 1,9 DiD nie bangla .


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

na wstepie chcialbym sie przywitac z Wami, szkoda tylko ze w takich okolicznosciach jakie akurat zaszly .

tak wiec zeby nie bylo ,ze jestem nowy , i nie sprawdzilem tematow itp, to moze zaczne od tego, ze jestem z forum mitsumaniakow ( www.mitsumaniaki..com ) . i niestety mam problem z Mitsubishi Carisma 1,9 DiD ( 01' 102 KM - jak wiadomo silnik od Renowki )

 

sprawdzilem juz m.in te tematy :

 

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4130&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3413&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2528&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=1170&...ghlight=turbina

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=521&a...ghlight=turbina

 

lecz nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie . tak wiec sprawa opiera sie na tym ,ze podczas kupna auta ( bylo to 4 miesiace temu ) auto ciagnelo juz o 1700-1800 obr/min ,az do ponad 3 tysi . wszystko bylo pieknie itp, przez 4 miesiace przejechalem nia prawie 20 tys km i wszystko bylo cacy, do pewnego momentu, a wiec od jakiegos czasu zauwazylem, ze Cari nie chce isc, i ze kopa dostaje odpiero od 3500 do 3800 obr/min, nie czuc ze tubro sie wlacza, zadne bledy silnika nie wystepowaly, wszystko do wczoraj . zapalila mi sie kontrolka silnika ( ktora swieci sie juz caly czas ) , auto przeszlo w stan awaryjny ( tzn kreci sie tylko do 3,5 tys krpm i jedzie max 130 ).

teraz co moze byc przyczyna ?

czy tak jak w silnikach TDi , w renowkach tez padaja przeplywomierze ? czy moze bardziej turbo ? ( jaki jest oznaczenie tego Garetta ? ), ile mniej wiecej moze kosztawac regenaracja(chociaz slyszalem ,ze nie poleca sie regeneracji ) /nowe turbo .

auto nie dymi ( co by bylo sluszne przy padnietej turbawce ) , poprostu jest strasznie zamulone , tankowane tylko i wylacznie na orlenie , ciagle na tej samej stacji.

co w tych silnikach renowek jeszcze pada ?

 

auto jutro jedzie zapisac sie na komputer ( nie wiadomo czy od razu zalapie sie na sprawdzenie bledu komputerem, czy dopiero za kilka dni )

 

 

pozdrawiam i z gory dziekuje za kazda pomocna odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczeciej z turbinami problem jest gdy puszczają duzo oleju i silnik zaczyna go spalac kopcąc. Jezeli to jest silnik od Renault to turbina sie nie włącza, ona pracuje caly czas od najniższych obrotów. Natomiast zeby sie turbina nie przekręciła, ratuje ja zawor waste-gate.

 

1) sprawdz czy nie jest zaciety EGR

2) Przepływomierze oczywiście sie psuja, wyjdzie na Examinerze. Sprobuj go odlaczyc, jak bedzie uszkodzony to istnieje prawdopodobieństwo ze na defaultowych parametrach moze silnik lepiej sie zbierac, a po zakupie nowego to juz rewwelacja.

 

ale ja bym jednak stawial na przyspieszacz kata wtrysku, wydaje mi sie ze powinno to wyjść podczas jazdy. Rożnica do 3 stopni pomiędzy sygnałem zadanym przez ECU a ustalonym przez przyspieszacz nie jest traktowana jako błąd, wiec musisz z mechanikiem dokładnie sie przygladac jakie wartosci sa aktualnie ustawione a jakie oczekiwane podopowiadane przez CLIP.

 

ps. TDCI to nie megane, takie oznaczenia silikow ma ford. Renault to DTI, DCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!