Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

OBRĘCZE KÓŁ Z LEKKICH STOPÓW (ALUFELGI)


Mistic

Rekomendowane odpowiedzi

Posted: Tue Oct 09, 2007 11:17 am Post subject:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

18x8.5's may just squeeze in, but the biggest problem will be the offset of 30, the wheels will stick out a fair way, increasing the track significantly.

Depending on legalities where he is will be a big issue. (I know they would be illegal in Australia)

 

 

Tłumaczenie: Wcisśnie się je ale większym problemem będzie offset, koła będą wystawały poza obrys. Sprawa legalności- ( W Polsce nie mogą wystawać).

Zdrówko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od wczoraj jezdze na 18, jak ci to pomoze w wyborze zdjecia sa tutaj:

[jazel] - Megane Luxe Dynamique 1.6 2003 ;)

 

Jezdzi sie fajnie, az sie wpadnie w duza dziure, wtedy jest odrobine nieprzyjemnie, ale kto by sie przejmowal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kupię do swojej Megi felgi Dotz Daytona 7Jx16 ET(chyba)38 a standardowe są 6Jx14 ET36 i założę na te alusy opony 196/45R16 to nie będą mi obcierały z tyłu o nadkola? Bo na standardowych oponach 185/60R15 jest tam już mało miejsca :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od niedawna jestem posiadaczem Scenica 1,9 dTi z 99 r.

Jak to większość facetów chciałem poprawić wygląd samochodu i zakupiłem aluminiowe felgi J6 15h 43 (podobno oryginalne ze Scenica z 2001r ) wraz z oponami 205/55 R15. Niestety dwie opony są do niczego i muszę je wymienić. Chciałem pójść jedną z dwóch dróg:

 

1. Dokupić takie same opony czyli 205/55 r15 i smigać na nich ? Ale czy będą pasowały do tego rocznika ?Czy nie będę gdzies ocierały? Obecnie mam 185/65 R15. Wiem że jest to inny profil i będzie inna wielkość koła (coś koło 2,3 %), w związku z tym licznik będzie przekłamywał. Martwię się też o osiągi, czy różnica będzie odczuwalna ? No i oczywiście spalanie, czy również bardzo wzrośnie ?

 

2. Jak juz wyżej wspomniałem, na chwilę obecną mam zamontowane zwykłe stalowe felgi i na nich opony 185/65 R15. Pytanie brzmi czy mogę te opony przełozyć na te felgi aluminiowe ? Przypominam alumy mają wymiary szer 6' R15 i głębokość chyba 43. w tej chwili mieszkam w UK i mam problemy z dogadaniem się z mechanikami w warsztatach każdy mówi coś innego.

Jest jeszcze jeden problem, czy to prawda, że nie mogę przykręcić alusów normalnymi srubami z felg stalowych ? Bo niestety sprzedajacy innych śrub mi nie dostarczył.

Która droga Waszym zdaniem lepsza/ możliwa ?

Bedę wdzięczny za każdą pomoc.

post-4211-1192133164_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze skoro masz już drugi komplet kół to po co gdybać - bierzesz lewarek, 2 godzinki i wiesz już czy pasują czy nie - to jest najlepsza metoda sprawdzić jak to ma się w praktyce

Martwię się też o osiągi, czy różnica będzie odczuwalna ? No i oczywiście spalanie, czy również bardzo wzrośnie ?
prawie nie zauważysz
Jak juz wyżej wspomniałem, na chwilę obecną mam zamontowane zwykłe stalowe felgi i na nich opony 185/65 R15. Pytanie brzmi czy mogę te opony przełozyć na te felgi aluminiowe ?
bez problemu
Jest jeszcze jeden problem, czy to prawda, że nie mogę przykręcić alusów normalnymi srubami z felg stalowych ? Bo niestety sprzedajacy innych śrub mi nie dostarczył.
jeśli nie są to oryginalne felgi renault to śruby nie będą pasować i musisz szukać drugiego kompletu, ja ma alu ori z R19 i mam śruby od stalówek więc skoro piszesz, że masz ori od scenica to może będą pasować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki.

 

Nie załaoże, bo dwie opony w alumach są totalnie do bani. Co do przełozenia opon ze stalówek na alu, to mam wątpliwości z racji tego że teraz na alu są 205 a na stalówkach 185, większość mechaników z tutejszych "sklepów" z oponami twierdzi ze 185 na te alu (6 cali szerokości) to za mało .

Ok jutro bedę miał śruby (zamówiłem w renault u dealera) i zobaczymy albo dokupię dwie 205 albo zamienię na 185.

 

THX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzisiaj na próbę założyłem dp przodu jedną alumkę z oponą 205/55 R15 i nic nie ociera. Tyłu nie sprawdzałem , bo myslę , żę tam nie ma takiego zagrożenia. Jednak spróbuję i założe te 205 i nie będę się bawił z przekładaniem opon 185 ze stalówek na alu.

Czas pokaże, czy dobrze robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!