Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

OBRĘCZE KÓŁ Z LEKKICH STOPÓW (ALUFELGI)


Mistic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem, i proszę o poradę, chcę kupić alu 16' na oponkach 205/45 ( no max na 50). Kupiłem już sprężyny obniżające jamex -40mm i teraz pytanie, czy te opony będą ok no i jakie ET felgi może być maksymalnie tak bym nie zerwał nadkoli albo nie obcierał oponami o ranty.

 

Proszę o w miarę szybką odpowiedź bo na dniach będę utwardzał amory i wtedy pewnie wrzucę springi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze zrobie małe OT ale:

 

Zawsze podobały mi się duze felgi i niski zawias, no i dalej mi się to podoba ale reasumując przejechane ostatnie 15kkm czyli od kompletnego remontu zawieszenia + sportowe amory i sprężyny + 18", zastanawiam się czy warto się w to bawić....

 

Diagnoza od mechanika z wczoraj... do wymiany: dwa przednie wachacze, drązki, gałki, maglownica minimalne luzy, łączniki stabilizatora, gumy na stabilizatorach, jedna piasta bo jest krzywa od dziury (na serii by sie nie skrzywiła), łożyska kół... a z tyłu: łożyska, gumy na belce i nie wiadomo czy belka jest prosta.... więc tyle się zepsuło przez 15tyś km....

 

pomimo iż staram się jeździć z prędkością patrolową po nierównej drodze...

 

Stwierdzam, ze w MII max rozmiar fel to 17" a MI 15'' i nie warto więcej bo się to tak skończy jak opisałem wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do jamexów, to one oscylują w granicach 35-40mm :?: tak mi sprzedawca mówił.

 

co do obniżenia... hm.. wiem że to może być ciężko... ale już miałem raz obniżone autko.. i tragedii nie było ;-)

 

do megane z 2000r raczej 17' nie chce.. ale 16.. wydają mi się optymalnym wyjściem.. tylko kwestia dobotu opon i wielkości ET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwierdzam, ze w (...) MI 15'' (...) max rozmiar felg
a kiedyś się o to ze mną kłóciłeś :-P , że lepsze 16"

 

u mnie zawieszenie po założeniu 195/50/15 też trochę dostało w pupę i musiałem wymienić parę rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze podobały mi się duze felgi i niski zawias, no i dalej mi się to podoba ale reasumując przejechane ostatnie 15kkm czyli od kompletnego remontu zawieszenia + sportowe amory i sprężyny + 18", zastanawiam się czy warto się w to bawić....

ale ten wygląd :?:

Diagnoza od mechanika z wczoraj...

co to za speca od zawieszenia masz ?? bo też muszę się do jakiegoś udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze zrobie małe OT ale:

 

Zawsze podobały mi się duze felgi i niski zawias, no i dalej mi się to podoba ale reasumując przejechane ostatnie 15kkm czyli od kompletnego remontu zawieszenia + sportowe amory i sprężyny + 18", zastanawiam się czy warto się w to bawić....

 

No nie wierze :shock: ....

I napisales to, a wieczorem mnie namawiales na KONI -35. Mi szorokie gumy zajechaly skrzynie - to fakt. Zawias szczegolnie nie ucierpial narazie... Jest do remontu, ale to dlatego ze zrobil 40-50 tys.

 

Niewiem - dla mnie 17 to nie jest to. Nawet 18 nie jest do konca jakos super-imponujaca.

Jedynie opony bym zmienil z 225/40 na 215/45, zeby ta skrzynia tak w d* nie dostawala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 18" i tak nie zrezygnuje.... a zawias siępsuje od bardzo twardych amorów i sprężyn...

 

slavOK, Mechanik w barwałdzie na kamionce... znają zawieszenie w megane bo jużrozkłądali u mnie ze sto razy.... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Mam pytanie, zastanawiam się znad zakupem felg alu renault, 16 cali 6,5x16" ET43, z oponami 205/50R16, obecnie posiadam fabryczne 15 -to calowe koła, czy felgi te pasują do scenic II oraz czy stracę na komforcie jazdy. Zalezy mi na Waszej opini i pomocy. Z gory dzieki wszystkim

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil opony powinien chyba byc 55 - przynajmniej ja tak mialem seryjnie w Megane, a watpie zeby w Scenicu bylo inaczej. Niewiem jakie powinno byc ET. Na 16 bedzie Ci sie lepiej jezdzic, bo do 15 przychodza opony balony i moim zdaniem jazda na takiej oponie do komfortowych nie nalezy. Moim zdaniem

15 to nieporozumienie (wiem, jezdzilem),

16 to najbardziej komfortowy rozmiar,

17 to kompromis miedzy wygladem, a komfortem,

a 18 to tylko wyglad...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdz to gdziec (instrukcja obslugi, tutaj poszukaj), ale wydaje mi sie, ze powinno byc 55 jednak...

Jak to i tak uzywki, to czasem mozna sie dogadac z wulkanizatorem-handlarzem i za grosze sie zamienic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!