Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tuning silnika 1,5dCi K9K


kolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!! założyłem ten temat ponieważ chciałbym podzielić sie swoją nie wielką wiedzą w tym temacie oraz dowiedzieć się coś nowego od innych którzy się też w to bawili...

A mianowicie kto z Was Szanowni Forumowicze podnosił moc oraz w jaki sposób w silniku 1,5dCi???

 

U mnie historia zaczeła się na padniętych wtryskach, kupowałem nowe więc zakupiłem wtryski od wersji mocniejszej tzn, ja miałem seryjnie 82km kupiłem od 100konnej... po załozeniu nowych wtrysków nie wpisywałem ich do komputera ponieważ komputer by sobie ustawił tak małą dawkę że auto chodziło by jak seryjne... następnym etapem było zespawanie wolnego wydechu który pozwolił zmniejszyć lag (od silnika do końca wszystko wywalone i zamiast tego rura przelot 54mm bez tłumików)

 

Po tych zmianach zaobserwowałem: szybszą reakcję na gaz, auto stało się mocniejsze w górnym zakresie obrotów tzn. ładnie ciągnie do 4500obr/min...

 

porównując seryjną megane mojego ojca to ona na 15" felgach ma takie same osiągi jak ja na 18" felgach... Ci którzy maja 17-18" wiedzą ile auto jest słabsze :)

 

 

Następne etapy planowane na 2008r to:

 

- przebudowa całego układu dolotowego

- nowy intercooler

- całe orurowanie

-chłodnica oleju

-inna turbina + całkiem nowy program

- nie wiem jak to wszystko zniesie sprzęgło i skrzynia więc ewentualnie bedzie nowy dwumas + skrzyna 6

 

chciałbym końcowo osiągnąc około 130-140km co jest mozliwe (dla przykładu niemcy z silnika 106km samym chiptuningiem osiagają 140km)

 

Większość modów bedę robił wraz z kolegą w garazu ;-) oczywiście o wszystko bede pytał znajomego z firmy zajmującej sie kompleksowym tuningiem TDI...

 

Mam pytanie do was...

czy do mojego silnika bedzie pasować turbina z silnika 106km ze zmienną geometrią łopatek oraz jak ta zmienna geometria jest sterowana, czy do tego trzeba grzebać w kompie czy ona się steruje poprzez ciśnienie jakie jest w dolocie... Bo wydaje mi się ze jest to za zasadzie plug&play a znajomy nie wie bo nigdy nie robił tuningu mechanicznego 1,5dCi...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taniej wyjdzie ci swap z 1,9

 

[ Dodano: 2007-11-29, 13:30 ]

dla przykładu niemcy z silnika 106km samym chiptuningiem osiagają 140km

klamia :) nie da rady, chyba ze ktos nastawia sie na zmiane sprzegla co pare miesiecy

ja przed swoim modem pytalem w paru firmach i wszedzie mowili to samo - max 20-25km ( rozsadna granica)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na tą chwile nawet rozważam tą mozliwość bo mam małe problemy ze swoim silnikiem ale nie mam tyle kasy zeby kupić wszystko na przekłądke...

 

pozatym nie rozmawiajmy tutaj o przekładce bo to nie jest na temat... interesuje mnie tuning K9K...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolek, zgodzę się ze snap'em, uzyskanie mocy to jedno ale żywotność silnika może się mocno skrócić i towoje pieniążki pójdą w próżnię. Dla mnie najrozsądniejsze ekonomicznie byłaby zmiana silnika tym bardziej że masz możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak narazie nie mam kasy ani czasu, musiałem doprowadzić auto do stanu używalności... a pozatym to kminiliśmy czy nie wstawic 2,0 vtec z hondy bo właśnie z kumplem przerabiamy anglika i mamy taki luźny silnik, i po wczorajszym wytarganiu go z auta wiem ze się nie zmieści :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie koszty, a ten z hondy lezy mi w garazu od przedwczoraj ;-) myśle ze po paru modach robiłby Rs'a z palcem w du..e, no ale nie wejdze.... za około 3 misiące skończymy trzy auta które stoją i czekają na robote to zajmę sie swoim, ale najlepszym tuningiem 1,5 dci jest BP Ultimate :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepszym tuningiem 1,5 dci jest BP Ultimate :mrgreen::mrgreen:
;-) , ale pamiętliwi jesteście. Każdy od czegoś zaczyna. Ja zastanawiałem się czy nie zmienić bryki na M2 1,9 dci, ale moja mnie nigdy nie zawiodła (95 kkm z salonu) więc zdecydowałem się na małego chipa. Dla mnie wystarczy. Na twoim miejscu jednak szukałbym większego silnika, zaczniesz od wyższego poziomu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ze nie chce iść na łatwizne, z mocą, a lubie majsterkować, wiec jak wyciągne kres mozliwości albo silnik się posypie to zmienie na inny... a narazie nie opłaca mi sie auta zmieniac bo za duzo kasy wsadziłem w nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!