Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zrób to sam: Zabudowa Bagażnika w Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Dla chętnych z zacięciem do majsterkowania.

Najpierw wersja HARD, czyli podwyższamy podłogę.

 

Podłoga dolna to u mnie mdf 10mm, wysokość podpór to 8cm:

 

pimg1817lh3.jpg

 

pimg1818kq6.jpg

 

pimg1819wx2.jpg

 

pimg1820al0.jpg

 

Obijamy czarnym materiałem, przykręcamy rozdzielacze zasilania i wzmacniacze, przecięgamy kable przez przygotowane uprzednio otwory:

 

pimg1842zf9.jpg

 

pimg1833kw0.jpg

 

pimg1834qe6.jpg

 

pimg1835us5.jpg

 

pimg1836dn9.jpg

 

żeby było elegancko, należałoby jeszcze wywiercić dziury i puścić kable pod podłogą, aby nie plątały się na wierzchu.

Przydałaby się też jakaś katoda świecąca dla bajeru.

Mnie ten etap pracy dopiero czeka :)

 

 

Podłoga górna to z kolei sklejka 8mm.

Można zrobić ze sklejki lub mdf, przy czym lepiej jest dać materiał o grubości 10mm, a nie tylko 8. Zawiasy są wpuszczone w sklejkę (nie wystają), otwory są dla suba, którego jeszcze nie obfotografowałem (siedzi w tym miejscu, gdzie na fotkach jest zaślepka z czystego mdf)

 

pimg1829ew8.jpg

 

pimg1831vt7.jpg

 

pimg1845mp5.jpg

 

ppimg1840eu8.jpg

 

 

 

 

 

Wersja LIGHT

 

[ Dodano: 2007-12-04, 18:45 ]

 

Jeżeli mamy tylko jeden wzmacniacz, możemy pójść na łatwiznę i zamiast podwyższania podłogi zabudować jedynie boczek (w sumie można też zgłosić się do mnie, boczek z fotografii czeka na chętnego u mnie w szafie :) )

 

 

Najpierw model ze styropianu:

 

img1567cj4.jpg

 

Potem zabawa z mdf (sama stolarka, żadnych żywic ani szpachel):

 

img1571yn8.jpg

 

img1566am6.jpg

 

img1569lr2.jpg

 

Tutaj patent na mocowanie boczka i podpięcie masy bez wiercenia w blasze:

 

img1568xvr1.jpg

 

(całość trzyma się na tej jednej śrubie!)

 

Efekt końcowy etapu pierwszego:

 

img1572fu7.jpg

 

 

Dalej,

ścianka zaimpregnowana pokostem:

 

img15761xw0.jpg

 

Obijanie materialem (to białe "coś" to gąblka panelowa. Nalożyłem ją pod materiał, żeby zabudowa była milsza w dotyku):

 

img15771ym5.jpg

 

ścianka już obita:

 

img15781vh0.jpg

 

 

img15791ei5.jpg

 

I efekt końcowy:

 

img15811oy4.jpg

img15801gx5.jpg[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...

Materiał - tak, jak pisze Lewy.

Wiatraczki - sprzedałem auto, zanim je podłączyłem <ok>

Miała iść jedna żyła zasilania do przekaźnika, sygnał remote z radia wypuszczony do włącznika, a stamtąd jako sterowanie na przekaźnik.

No i potem z przekaźnika do wiatraczków <ok>

A konkretniej, każdy wiatraczek miał oddzielny włącznik ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś chce się bawić z kabelkami, to można zrobić cały panel sterujący z podświetlanymi na żądany kolor guzikami.

1 dawałby napięcie na całość, kolejne włączałyby pojedyńczo lub grupami wiatraczki, neony, diody itp, można by też pewnie zrobić przełączenie na czujnik klapy.

Do tego dorzucić jakiś panelik komputerowy z pomiarem temperatury i regulowaną płynnie prędkością wiatraków.

Coś właśnie takiego sobie zrobiłem - panel sterujący był już gotowy, no, ale auto się sprzedało <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

neony daj pod klape

a wiatraki pod remote ale z włącznikiem, bo zależy jaki masz sprzęt, poprzednie wzmaki mi się grzały strasznie, jedynie wiatraki pomagały

ale nie wierze że koledze grissley, dls i steg się chociaż raz się wyłączył bez tych wiatraczków

dobry sprzęt <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie było większego problemu z grzaniem, więc jak już zrobiłem w domu panel, to nie miałem potem większej motywacji żeby ganiać do garażu i go podłączać.

Zwłaszcza, że miejsce na panel zajęła mi zwrotka <ok>

 

Z tymi neonami to trzeba uważać, żeby wieś tuningu nie zrobić <ok>

U mnie miało być tylko lekki podświetlenie wzmaków i to wszystko ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!