Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zrób to sam: Zabudowa Bagażnika w Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Dla chętnych z zacięciem do majsterkowania.

Najpierw wersja HARD, czyli podwyższamy podłogę.

 

Podłoga dolna to u mnie mdf 10mm, wysokość podpór to 8cm:

 

pimg1817lh3.jpg

 

pimg1818kq6.jpg

 

pimg1819wx2.jpg

 

pimg1820al0.jpg

 

Obijamy czarnym materiałem, przykręcamy rozdzielacze zasilania i wzmacniacze, przecięgamy kable przez przygotowane uprzednio otwory:

 

pimg1842zf9.jpg

 

pimg1833kw0.jpg

 

pimg1834qe6.jpg

 

pimg1835us5.jpg

 

pimg1836dn9.jpg

 

żeby było elegancko, należałoby jeszcze wywiercić dziury i puścić kable pod podłogą, aby nie plątały się na wierzchu.

Przydałaby się też jakaś katoda świecąca dla bajeru.

Mnie ten etap pracy dopiero czeka :)

 

 

Podłoga górna to z kolei sklejka 8mm.

Można zrobić ze sklejki lub mdf, przy czym lepiej jest dać materiał o grubości 10mm, a nie tylko 8. Zawiasy są wpuszczone w sklejkę (nie wystają), otwory są dla suba, którego jeszcze nie obfotografowałem (siedzi w tym miejscu, gdzie na fotkach jest zaślepka z czystego mdf)

 

pimg1829ew8.jpg

 

pimg1831vt7.jpg

 

pimg1845mp5.jpg

 

ppimg1840eu8.jpg

 

 

 

 

 

Wersja LIGHT

 

[ Dodano: 2007-12-04, 18:45 ]

 

Jeżeli mamy tylko jeden wzmacniacz, możemy pójść na łatwiznę i zamiast podwyższania podłogi zabudować jedynie boczek (w sumie można też zgłosić się do mnie, boczek z fotografii czeka na chętnego u mnie w szafie :) )

 

 

Najpierw model ze styropianu:

 

img1567cj4.jpg

 

Potem zabawa z mdf (sama stolarka, żadnych żywic ani szpachel):

 

img1571yn8.jpg

 

img1566am6.jpg

 

img1569lr2.jpg

 

Tutaj patent na mocowanie boczka i podpięcie masy bez wiercenia w blasze:

 

img1568xvr1.jpg

 

(całość trzyma się na tej jednej śrubie!)

 

Efekt końcowy etapu pierwszego:

 

img1572fu7.jpg

 

 

Dalej,

ścianka zaimpregnowana pokostem:

 

img15761xw0.jpg

 

Obijanie materialem (to białe "coś" to gąblka panelowa. Nalożyłem ją pod materiał, żeby zabudowa była milsza w dotyku):

 

img15771ym5.jpg

 

ścianka już obita:

 

img15781vh0.jpg

 

 

img15791ei5.jpg

 

I efekt końcowy:

 

img15811oy4.jpg

img15801gx5.jpg[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...

Materiał - tak, jak pisze Lewy.

Wiatraczki - sprzedałem auto, zanim je podłączyłem <ok>

Miała iść jedna żyła zasilania do przekaźnika, sygnał remote z radia wypuszczony do włącznika, a stamtąd jako sterowanie na przekaźnik.

No i potem z przekaźnika do wiatraczków <ok>

A konkretniej, każdy wiatraczek miał oddzielny włącznik ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś chce się bawić z kabelkami, to można zrobić cały panel sterujący z podświetlanymi na żądany kolor guzikami.

1 dawałby napięcie na całość, kolejne włączałyby pojedyńczo lub grupami wiatraczki, neony, diody itp, można by też pewnie zrobić przełączenie na czujnik klapy.

Do tego dorzucić jakiś panelik komputerowy z pomiarem temperatury i regulowaną płynnie prędkością wiatraków.

Coś właśnie takiego sobie zrobiłem - panel sterujący był już gotowy, no, ale auto się sprzedało <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

neony daj pod klape

a wiatraki pod remote ale z włącznikiem, bo zależy jaki masz sprzęt, poprzednie wzmaki mi się grzały strasznie, jedynie wiatraki pomagały

ale nie wierze że koledze grissley, dls i steg się chociaż raz się wyłączył bez tych wiatraczków

dobry sprzęt <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie było większego problemu z grzaniem, więc jak już zrobiłem w domu panel, to nie miałem potem większej motywacji żeby ganiać do garażu i go podłączać.

Zwłaszcza, że miejsce na panel zajęła mi zwrotka <ok>

 

Z tymi neonami to trzeba uważać, żeby wieś tuningu nie zrobić <ok>

U mnie miało być tylko lekki podświetlenie wzmaków i to wszystko ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!