Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

prędkościomierz nie działa/szaleje, problem z zamiennikiem impulsatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas staram się uporać z niesprawnym prędkościomierzem - nigdy nie pokazuje tego co trzeba, raz podczas jazdy 0km/h raz przy 20-30km/h wskazówka dolatuje do końca skali i wszystko co można sobie wyobrazić.

 

Jakość marna, ale widać o co chodzi - wszystko dzieje się na biegu jałowym

 

Po grzebaniu w starym impulsatorze doszedłem do wniosku, że jest z nim coś nie tak, więc zamówiłem zamiennik, pech trafił, że podczas jego montażu coś poszło nie tak i prawdopodobnie nie wszedł do końca i nie da się go wcisnąć głębiej, ani wyciągnąć/obkręcić(po chwili coś blokuje impulsator i nie da się go bardziej obrócić - zapewne noski o coś haczą). Bałem się szarpać z całej siły.

Impulsator jest na takiej głębokości, że grzebiąc palcami najgłębiej jak się da w jego okolicy, można wyczuć plastik kawałek przed pierwszą uszczelką -nie da się wyczuć plastikowych nosków, więc nie ma też możliwości ściśnięcia ich.

<><><><><><><><><><>><><><><>

chciałem zrobić jazdę próbną z tak włożonym impulsatorem, żeby się upewnić, czy może jednak weszło to tak jak trzeba, ale licznik wciąż pokazuje głupoty.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jak widać na filmie - przez większość czasu nie wyświetla się przebieg na ekranie - zapala się dopiero po wciśnięciu resetu na zegarach.

<><><><><><><><><><>><><><><>

W kwestii filmu zastanawia mnie czy będzie to efekt jakiegoś zwarcia, które powoduje, że za obrotomierzem wędruje prędkościomierz, co jest nie tak, że wyświetlacz działa tylko częściowo (czasem mu się zdarzy, że chwilę podziała) Obejrzałem białą kostkę na lewo od akumulatora patrząc od strony maski i wygląda bardzo dobrze (z tego co wyczytałem idzie tam przewód od prędkościomierza)

<><><><><><><><><><>><><><><>

W kwestii nieszczęsnego impulsatora - ma ktoś może jakieś doświadczenie z wyciąganiem zamienników impulsatorów? Jak sobie z tym poradzić, jeśli nosek pęknie i wpadnie do skrzyni, to zapewne muszę się szykować na spore koszta?

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

@EDIT jeszcze mi przychodzi na myśl, że jest coś nie tak z masą, ale nie wiem, która może odpowiadać za licznik i z czym byłyby jeszcze

problemy (i dlaczego obrotomierz działa, a prędkościomierz nie?)

 

@ED. 2 Po przespaniu się uderzyło mi do głowy koło zębate prędkościomierza w skrzyni - jeśli byłoby coś nie tak możliwe by były podskoki prędkości wskazówki prędkościomierza nawet na luzie?

Na podstawie rosyjskiej książki serwisowej starałem się doszukać odpowiedniej masy - jasno opisane to nie jest, ale prawdopodobnie MK zaraz przy drzwiach z przodu - jest w stanie ktoś to potwierdzić? dużo trzeba zdemontować żeby się tam dostać? Można to wykluczyć jeśli cała reszta deski rozdzielczej działa? - wskaźnik temperatury utrzymuje się zazwyczaj na 2-2.1/3 kreski, a nie na 3-4, nawet podczas 40km odcinków ale to prawdopodobnie wina czujnika temperatury/termostatu, a nie masy

 

Dodano: 25 sie 2013 - 22:25

Ze względu na to, że coś się ruszyło napiszę w nowym poście

 

Po całodziennym grzebaniu okazało się, że pomogło zrobienie nowej masy impulsatora mimo tego, że ta poprzednia miała przejście (żarówka świeciła po podłączeniu się pod masę od impulsatora)- nowe doświadczenie, to, że żarówka świeci i jest masa, nie znaczy, że wszystko działa jak trzeba ;)

<><><><><><><><><><>><><><><>

Zgodnie ze schematami i rysunkami impulsator ma masę w punkcie MH- z tyłu silnika na Torx'a. Schematy pokazują, że powinny iść do tej masy 2 wiązki (oznaczone z tego co pamiętam jako AC/Heater i druga wiązka odpowiedzialna z m.in impulsator, czujnik od wspomagania(?) i coś o kontroli wtrysków, ale poza cyrylicą znam tylko kilka wyrażeń ,więc rosyjska książka ze schematami mi tutaj nie pomaga

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

thumb_hosting_zdjec_1377462428__schem_masa_h.jpg

Wg schematu i załączonego obrazka do masy powinny iść min. 2 osobne wiązki przykręcone do masy, a u mnie wiązka jest tylko jedna. (elektrykiem nie jestem, czytanie schematów liznąłem dopiero przez ostatnie kilka dni walcząc z wariującym prędkościomierzem)

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pytanie jest o tyle ważne, że jeśli tyle problemów było z masą od impulsatora, to możliwe też, że inne czujniki itp. mają jakieś przebicia i nie działają poprawnie - przez to, że nie mogę rozszyfrować tego podłączone do masy H nie wiem jakie ewentualnie czujniki/urządzenia podłączyć pod nową masę, aby wszystko działało jak trzeba

<><><><><><><><><><>><><><><>

Teraz pytanie do kogoś kto wie jak to wygląda i ma doświadczenie z elektryką w tym aucie, co faktycznie podłączone jest pod ten punkt masowy, co muszę jeszcze sprawdzić i ewentualnie przełączyć do nowej masy?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. Aston76

5.9 - Enter

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!