Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

prędkościomierz nie działa/szaleje, problem z zamiennikiem impulsatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas staram się uporać z niesprawnym prędkościomierzem - nigdy nie pokazuje tego co trzeba, raz podczas jazdy 0km/h raz przy 20-30km/h wskazówka dolatuje do końca skali i wszystko co można sobie wyobrazić.

 

Jakość marna, ale widać o co chodzi - wszystko dzieje się na biegu jałowym

 

Po grzebaniu w starym impulsatorze doszedłem do wniosku, że jest z nim coś nie tak, więc zamówiłem zamiennik, pech trafił, że podczas jego montażu coś poszło nie tak i prawdopodobnie nie wszedł do końca i nie da się go wcisnąć głębiej, ani wyciągnąć/obkręcić(po chwili coś blokuje impulsator i nie da się go bardziej obrócić - zapewne noski o coś haczą). Bałem się szarpać z całej siły.

Impulsator jest na takiej głębokości, że grzebiąc palcami najgłębiej jak się da w jego okolicy, można wyczuć plastik kawałek przed pierwszą uszczelką -nie da się wyczuć plastikowych nosków, więc nie ma też możliwości ściśnięcia ich.

<><><><><><><><><><>><><><><>

chciałem zrobić jazdę próbną z tak włożonym impulsatorem, żeby się upewnić, czy może jednak weszło to tak jak trzeba, ale licznik wciąż pokazuje głupoty.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jak widać na filmie - przez większość czasu nie wyświetla się przebieg na ekranie - zapala się dopiero po wciśnięciu resetu na zegarach.

<><><><><><><><><><>><><><><>

W kwestii filmu zastanawia mnie czy będzie to efekt jakiegoś zwarcia, które powoduje, że za obrotomierzem wędruje prędkościomierz, co jest nie tak, że wyświetlacz działa tylko częściowo (czasem mu się zdarzy, że chwilę podziała) Obejrzałem białą kostkę na lewo od akumulatora patrząc od strony maski i wygląda bardzo dobrze (z tego co wyczytałem idzie tam przewód od prędkościomierza)

<><><><><><><><><><>><><><><>

W kwestii nieszczęsnego impulsatora - ma ktoś może jakieś doświadczenie z wyciąganiem zamienników impulsatorów? Jak sobie z tym poradzić, jeśli nosek pęknie i wpadnie do skrzyni, to zapewne muszę się szykować na spore koszta?

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

@EDIT jeszcze mi przychodzi na myśl, że jest coś nie tak z masą, ale nie wiem, która może odpowiadać za licznik i z czym byłyby jeszcze

problemy (i dlaczego obrotomierz działa, a prędkościomierz nie?)

 

@ED. 2 Po przespaniu się uderzyło mi do głowy koło zębate prędkościomierza w skrzyni - jeśli byłoby coś nie tak możliwe by były podskoki prędkości wskazówki prędkościomierza nawet na luzie?

Na podstawie rosyjskiej książki serwisowej starałem się doszukać odpowiedniej masy - jasno opisane to nie jest, ale prawdopodobnie MK zaraz przy drzwiach z przodu - jest w stanie ktoś to potwierdzić? dużo trzeba zdemontować żeby się tam dostać? Można to wykluczyć jeśli cała reszta deski rozdzielczej działa? - wskaźnik temperatury utrzymuje się zazwyczaj na 2-2.1/3 kreski, a nie na 3-4, nawet podczas 40km odcinków ale to prawdopodobnie wina czujnika temperatury/termostatu, a nie masy

 

Dodano: 25 sie 2013 - 22:25

Ze względu na to, że coś się ruszyło napiszę w nowym poście

 

Po całodziennym grzebaniu okazało się, że pomogło zrobienie nowej masy impulsatora mimo tego, że ta poprzednia miała przejście (żarówka świeciła po podłączeniu się pod masę od impulsatora)- nowe doświadczenie, to, że żarówka świeci i jest masa, nie znaczy, że wszystko działa jak trzeba ;)

<><><><><><><><><><>><><><><>

Zgodnie ze schematami i rysunkami impulsator ma masę w punkcie MH- z tyłu silnika na Torx'a. Schematy pokazują, że powinny iść do tej masy 2 wiązki (oznaczone z tego co pamiętam jako AC/Heater i druga wiązka odpowiedzialna z m.in impulsator, czujnik od wspomagania(?) i coś o kontroli wtrysków, ale poza cyrylicą znam tylko kilka wyrażeń ,więc rosyjska książka ze schematami mi tutaj nie pomaga

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

thumb_hosting_zdjec_1377462428__schem_masa_h.jpg

Wg schematu i załączonego obrazka do masy powinny iść min. 2 osobne wiązki przykręcone do masy, a u mnie wiązka jest tylko jedna. (elektrykiem nie jestem, czytanie schematów liznąłem dopiero przez ostatnie kilka dni walcząc z wariującym prędkościomierzem)

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pytanie jest o tyle ważne, że jeśli tyle problemów było z masą od impulsatora, to możliwe też, że inne czujniki itp. mają jakieś przebicia i nie działają poprawnie - przez to, że nie mogę rozszyfrować tego podłączone do masy H nie wiem jakie ewentualnie czujniki/urządzenia podłączyć pod nową masę, aby wszystko działało jak trzeba

<><><><><><><><><><>><><><><>

Teraz pytanie do kogoś kto wie jak to wygląda i ma doświadczenie z elektryką w tym aucie, co faktycznie podłączone jest pod ten punkt masowy, co muszę jeszcze sprawdzić i ewentualnie przełączyć do nowej masy?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. Aston76

5.9 - Enter

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!