Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo wysokie obroty na biegu jałowym


_Przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przeczytałem kilka for i niezliczone ilości postów niestety w żadnym nie trafiłem na dokładnie taki problem z jakim się borykam.

Oddałem jakiś czas temu samochód do mechanika w celu wymiany paru standardowych rzeczy. Po odbiorze przy nagrzanym silniku zwiększały się delikatnie obroty.

Samochód oddałem ponownie mechanika na komputerze nie stwierdził problemów, ale uznał, ze wymieni krokowca. Po czym go zdementował, bo uznał, że to nie ten problem ponieważ obroty dalej rosną. Z racji, że potrzebowałem samochód odebrałem w takim samym stanie w jakim go oddałem. Po kilku dniach oprócz tego, ze obroty wzrastały to zaczęły też spadać do około 500 obr., kontrolki się zapalały, ale samochód nie gasł.

I teraz przechodzimy do najważniejszego. Wymontowałem sam silniczek, wyczyściłem, ale zobaczyłem pewne luzy na trzpieniu więc uznałem, że można go tak czy tak wymienić i tu zaczęły się problemy.

Jak wyczytałem na początku odpiąłem akumulator, wykręciłem silniczek wyczyściłem otwór i wkręciłem nowy. Obroty wskoczyły na 1500, ale wszyscy pisali, że się ustabilizuje po krótkiej chwili. Niestety tak się nie stało. Po wciśnięciu pedału gazu obroty zaczęły rosnąć do maksimum i tak się utrzymywały. Ponownie wykręciłem silniczek zamontowałem stary i dalej to samo po odpaleniu 1500 po wciśnięciu gazu szło na maksa. Odpiąłem map sensor i obroty utrzymywały się na poziomie 1200 po czym spadały do zera i silnik gasł. Kumpel zauważył, że wężyk od przepustnicy do sensora jest pęknięty i że może łapać lewe powietrze. Zamówiłem nowy zamontowałem oczywiście resetując komputer przed wszystkim po raz kolejny i w tej chwili obroty trzymają się cały czas na poziomie 4000 obr. Przy krótkiej jeździe obroty trzymają się na 1200, ale przy wciśnięciu sprzęgła rosną znowu do 4000. Jutro może uda mi się od kumpla użyczyć map sensor i podmienić i zobaczyć czy tym razem to nie jest problemem. Następnie mam w planach wyczyścić przepustnicę choć nie wiem czy w tym wypadku ma ona coś do rzeczy.

Pytanie do Was forumowicze czy wiecie co może być przyczyną tak wysokich obrotów ? Nadmienię, że muszę mieć jeżdżący samochód do piątku dlatego liczę na szybka pomoc. I ewentualnie podpowiedzi gdzie szukać przyczyny problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak adaptacje wykonałem za pierwszym razem i potem jeszcze kilkukrotnie sprawdzałem, ale efektu nie dało żadnego,

Kumpel jak się okazało ma inny map sensor więc dziś zamówiłem na allegro może nie za super kasę, ale przynajmniej jak dalej będzie na obrotach to będę wiedział, że to nie to, a jeśli będą w normie zainwestuje w lepszy.

Jutro powinien do mnie dotrzeć i dam znać. Bo jak to nie będzie to, to już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!