Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju ze skrzyni biegów


wilkolaski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kilka miesięcy temu mechanik wymienił mi skryznię biegów na używaną.

Ostatnio, około tygodnia, zauważyłęm wyciek oleju ze skrzyni.

Wyciek jest z miejsca gdzie półoś lewego koła (stojąc pod samochodem przydem do silnika) łączy się ze skrzynią z jakąś gumową osłoną. Zauważyłem też dziwny objaw tzn po dłuższym postoju samochodu kiedy zaczynam jechać w pewnym momencie samochód zaczyna sam zwalniać, muszę go przez sekundę podgazować żeby jechał z właściwą prędkością. Dodam że w opisanym momencie sprzegło mam wyciśnięte a pedął gazu mam tak samo wciśnięty. Poprostu wygląda to tak jakby coś przez chwilę stawiało dość duże opory ruchu. Sytuacja ta nie występuję później podczas jazdy.

 

Czy oba zdarzenia łączą się ze sobą ?

Co może oznaczać takie "zwalnianie samochodu" ?

Czy jeżeli załatam wycieku oleju ze skrzyni silikonem, tak żeby go nie ubywało w jakiś sposób wpłynie to na pracę skrzyni, chodzi mi o przepłynięcie oleju ze skrzyni do miejsca polaczenia z półosią lewego koła ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strony w aucie określa się tak jak się siedzi za kierownicą , więc nie komplikuj .

Półosie wychodzą z obudowy mechanizmu różnicowego który jest wspólnie z obudową skrzyni.

Zapewne na tych wyjściach są łożyska i uszczelniacze .

Może jest uszkodzony sam uszczelniacz (do wymiany) , mogło też uszkodzić łożysko i stawia opory .

To trzymanie auta sprawdź poprzez wyrzucenie na luz w tym momencie (można pedał sprzęgła w podłogę )i zobaczysz co wtedy się dzieje .

W każdym razie naprawa silikonem to nie to co trzeba zrobić .

"Czy oba zdarzenia łączą się ze sobą ?" trzeba to dobrze sprawdzić bo może nastąpić zablokowanie skrzyni podczas jazdy . :D

Edytowane przez audikom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne na tych wyjściach są łożyska i uszczelniacze .

Niezupełnie, prawa półoś ma łożysko i uszczelniacz. Lewa wchodzi bezpośrednio w mechanizm różnicowy, uszczelnieniem jest manszeta przykręcona śrubami do skrzyni. Jeżeli cieknie na tej manszecie to jest ona do wymiany.

Zauważyłem też dziwny objaw tzn po dłuższym postoju samochodu kiedy zaczynam jechać w pewnym momencie samochód zaczyna sam zwalniać, muszę go przez sekundę podgazować żeby jechał z właściwą prędkością. Dodam że w opisanym momencie sprzegło mam wyciśnięte a pedął gazu mam tak samo wciśnięty. Poprostu wygląda to tak jakby coś przez chwilę stawiało dość duże opory ruchu.

Tego opisu nie rozumiem, proszę jaśniej!

Jeżeli moje przypuszczam, że pada mechanizm różnicowy, ale trudno to z Twojego opisu wywnioskować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o właśnie o to mnie chodził , dzięki za uściślenie detali .

Błąd z edytowałem ( ortografie powierzam automatowi sprawdzającemu a on jak to automat ).

Zaciekawiło mnie słowo manszeta bo u nas używa się potocznie manżeta .

I rzeczywiście manżeta nie jest poprawnie, chociaż występuje ( mowa potoczna , internet ) na równi lub częściej od manszety .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz! Pyra, kartofel i ziemniak to jedno, i to samo, a różnie się mówi w zależności od regionu, U Ciebie jest na dworze, a u mnie na polu :D

Jak zwał tak zwał, nieistotne wiadomo o co chodzi i skończmy o tym.

Nie rozumiem Twojego opisu, cytat powyżej.

Bo jeżeli z wciśniętym czy nawet lekko wciśniętym auto zwalnia to wydaje mi się, że może to być początek końca sprzęgła. Należało by to sprecyzować. Dlatego pisałem, żebyś to bardziej sprecyzował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to pytanie:"Nie rozumiem Twojego opisu, cytat powyżej.

Bo jeżeli z wciśniętym czy nawet lekko wciśniętym auto zwalnia to wydaje mi się, że może to być początek końca sprzęgła. Należało by to sprecyzować. Dlatego pisałem, żebyś to bardziej sprecyzował." do mnie czy autora tematu.

Na wszelki wypadek odpowiem o co mi chodziło w stwierdzeniu :"To trzymanie auta sprawdź poprzez wyrzucenie na luz w tym momencie (można pedał sprzęgła w podłogę )i zobaczysz co wtedy się dzieje".

Po wyrzuceniu na luz silnik spadnie z obrotów do ok. 800 ,jeżeli auto dalej jest stopowane to wtedy przez skrzynię biegów bo silnik jest odłączony .

Jeżeli nie spadnie z obrotów po wciśnięciu pedału sprzęgła to dokładamy do zagadnienia sprzęgło .

Jeżeli spadnie niżej czy zgaśnie to szukamy powodu zwalniania też w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze naucz się poprawnie cytować posty i nie cytuj całości wypowiedzi poprzedzającej, jest to niezgodne z regulaminem i wygląda jakbyś powtarzał to co poprzednik napisał.

Po drugie, nie jesteś autorem tematu a do niego było pytanie o uściślenie objawów jakie występują w jego aucie.

Ani Ty, ani ja nie mamy najmniejszego pojęcia jakie są objawy, a z opisu nie wynika to wprost.

Po trzecie w 100% się z Tobą zgadzam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!