Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju ze skrzyni biegów


wilkolaski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kilka miesięcy temu mechanik wymienił mi skryznię biegów na używaną.

Ostatnio, około tygodnia, zauważyłęm wyciek oleju ze skrzyni.

Wyciek jest z miejsca gdzie półoś lewego koła (stojąc pod samochodem przydem do silnika) łączy się ze skrzynią z jakąś gumową osłoną. Zauważyłem też dziwny objaw tzn po dłuższym postoju samochodu kiedy zaczynam jechać w pewnym momencie samochód zaczyna sam zwalniać, muszę go przez sekundę podgazować żeby jechał z właściwą prędkością. Dodam że w opisanym momencie sprzegło mam wyciśnięte a pedął gazu mam tak samo wciśnięty. Poprostu wygląda to tak jakby coś przez chwilę stawiało dość duże opory ruchu. Sytuacja ta nie występuję później podczas jazdy.

 

Czy oba zdarzenia łączą się ze sobą ?

Co może oznaczać takie "zwalnianie samochodu" ?

Czy jeżeli załatam wycieku oleju ze skrzyni silikonem, tak żeby go nie ubywało w jakiś sposób wpłynie to na pracę skrzyni, chodzi mi o przepłynięcie oleju ze skrzyni do miejsca polaczenia z półosią lewego koła ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strony w aucie określa się tak jak się siedzi za kierownicą , więc nie komplikuj .

Półosie wychodzą z obudowy mechanizmu różnicowego który jest wspólnie z obudową skrzyni.

Zapewne na tych wyjściach są łożyska i uszczelniacze .

Może jest uszkodzony sam uszczelniacz (do wymiany) , mogło też uszkodzić łożysko i stawia opory .

To trzymanie auta sprawdź poprzez wyrzucenie na luz w tym momencie (można pedał sprzęgła w podłogę )i zobaczysz co wtedy się dzieje .

W każdym razie naprawa silikonem to nie to co trzeba zrobić .

"Czy oba zdarzenia łączą się ze sobą ?" trzeba to dobrze sprawdzić bo może nastąpić zablokowanie skrzyni podczas jazdy . :D

Edytowane przez audikom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne na tych wyjściach są łożyska i uszczelniacze .

Niezupełnie, prawa półoś ma łożysko i uszczelniacz. Lewa wchodzi bezpośrednio w mechanizm różnicowy, uszczelnieniem jest manszeta przykręcona śrubami do skrzyni. Jeżeli cieknie na tej manszecie to jest ona do wymiany.

Zauważyłem też dziwny objaw tzn po dłuższym postoju samochodu kiedy zaczynam jechać w pewnym momencie samochód zaczyna sam zwalniać, muszę go przez sekundę podgazować żeby jechał z właściwą prędkością. Dodam że w opisanym momencie sprzegło mam wyciśnięte a pedął gazu mam tak samo wciśnięty. Poprostu wygląda to tak jakby coś przez chwilę stawiało dość duże opory ruchu.

Tego opisu nie rozumiem, proszę jaśniej!

Jeżeli moje przypuszczam, że pada mechanizm różnicowy, ale trudno to z Twojego opisu wywnioskować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o właśnie o to mnie chodził , dzięki za uściślenie detali .

Błąd z edytowałem ( ortografie powierzam automatowi sprawdzającemu a on jak to automat ).

Zaciekawiło mnie słowo manszeta bo u nas używa się potocznie manżeta .

I rzeczywiście manżeta nie jest poprawnie, chociaż występuje ( mowa potoczna , internet ) na równi lub częściej od manszety .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz! Pyra, kartofel i ziemniak to jedno, i to samo, a różnie się mówi w zależności od regionu, U Ciebie jest na dworze, a u mnie na polu :D

Jak zwał tak zwał, nieistotne wiadomo o co chodzi i skończmy o tym.

Nie rozumiem Twojego opisu, cytat powyżej.

Bo jeżeli z wciśniętym czy nawet lekko wciśniętym auto zwalnia to wydaje mi się, że może to być początek końca sprzęgła. Należało by to sprecyzować. Dlatego pisałem, żebyś to bardziej sprecyzował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to pytanie:"Nie rozumiem Twojego opisu, cytat powyżej.

Bo jeżeli z wciśniętym czy nawet lekko wciśniętym auto zwalnia to wydaje mi się, że może to być początek końca sprzęgła. Należało by to sprecyzować. Dlatego pisałem, żebyś to bardziej sprecyzował." do mnie czy autora tematu.

Na wszelki wypadek odpowiem o co mi chodziło w stwierdzeniu :"To trzymanie auta sprawdź poprzez wyrzucenie na luz w tym momencie (można pedał sprzęgła w podłogę )i zobaczysz co wtedy się dzieje".

Po wyrzuceniu na luz silnik spadnie z obrotów do ok. 800 ,jeżeli auto dalej jest stopowane to wtedy przez skrzynię biegów bo silnik jest odłączony .

Jeżeli nie spadnie z obrotów po wciśnięciu pedału sprzęgła to dokładamy do zagadnienia sprzęgło .

Jeżeli spadnie niżej czy zgaśnie to szukamy powodu zwalniania też w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze naucz się poprawnie cytować posty i nie cytuj całości wypowiedzi poprzedzającej, jest to niezgodne z regulaminem i wygląda jakbyś powtarzał to co poprzednik napisał.

Po drugie, nie jesteś autorem tematu a do niego było pytanie o uściślenie objawów jakie występują w jego aucie.

Ani Ty, ani ja nie mamy najmniejszego pojęcia jakie są objawy, a z opisu nie wynika to wprost.

Po trzecie w 100% się z Tobą zgadzam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!