Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Einspritzung pruefen i przekroczona regen DPF


miodzicho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od tygodnia świeci się niezmiennie einspritzung pruefen.

Clip pokazuje błąd stały o przekroczonej ilości (12) prób wypalenie DPF. 44g w filtrze.

Oprócz tego nie dzieje się nic, Auto ma moc, przyspiesza, jedynie turbo dziura trochę może większą, chwile potrzebuje by się zebrać z dołu po przycisnieciu gazu.

Zapala bez problemu, spaliny na biegu jałowym czuć ze dmuchaja z rury wydechowej.

ASO proponuje wymuszone wypalanie DPF, co oczywiście sporo kosztuje (650 euro).

Co ewentualnie można sprawdzić samemu? Mam zamówione świece żarowe, ale komunikat nie gaśnie na ciepłym silniku, wiec nie mam pewności co do tego.

Silnik 1.9dci 130km.

Gdzie w Clipie znajdę wymuszenie, czy po wymuszonym wypalaniu niezbędna jest wymiana oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w Clipie znajdę wymuszenie,

Kalkulator wtrysku, "regeneracja filtra przeciwpyłowego"

czy po wymuszonym wypalaniu niezbędna jest wymiana oleju?

Podobno tak, nawet clip o tym informuje przed wypalaniem.

 

ASO proponuje wymuszone wypalanie DPF, co oczywiście sporo kosztuje (650 euro).

Sporo sobie życzą za jakieś 45 minut pracy komputera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego chcę sam to zrobić żeby trochę ten koszt zmniejszyć. Dziękuję za wskazówkę gdzie tego szukać. Mam nadzieje ze znajdę. Właśnie o tej wymianie doczytałem ze to ze względu na to, że ropa dostaje się do oleju, lub olej się przegrzewa podczas wypalania. Dla spokoju pewnie wymienię.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero po regeneracji bedziesz mógł skasowac błąd, pod warunkiem, że wszystko wypali się tak jak trzeba. Jak się nie wypali wystarczająco, to jeszcze raz musisz wypalić. Po tym zabiegu musisz "przyuczyć" filtr - jest tam taka opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W scenicu 2 1,9 dCi nie było jeszcze takich wtryskiwaczy. Być może w 2.0 dCi były, ale nie mam pewności.

Powyższy obrazek raczej nie dotyczy scenica 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam nadzieje ze sobie z tym poradzę, poinformuje o efekcie. Choć zastanawia mnie czemu 12 razy próbował i nie wypalił. Pomimo że jechałem napewno 2 razy po autostradzie z wymaganymi parametrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są jakieś błędy w komputerze silnika, to może się nie wypalić (w nocie serwisowej opisane są warunki, kiedy fap się nie wypali). Przyczyn może być sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W scenicu 2 1,9 dCi nie było jeszcze takich wtryskiwaczy. Być może w 2.0 dCi były, ale nie mam pewności.

Powyższy obrazek raczej nie dotyczy scenica 2.

Sprzeczać się nie będe, dotyczy napeweno silnika 1.9 dci 130 a czy w megane II wyplanie było realizowane przez standardowe wtryskiwacze czy poprzez taki dodatkowy jak w megane III tego nie wiem

Wydaje mi sie że takie coś wprowadzono właśnie w silniku 130 niezaleznie od auta w jakim był zamontowany.

Jeśli uw dotrysk sie nie odbywa to filtr nie jest wypalany.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj silnik to wlasnie 1.9dci 130

Spojrze czy mam ten wtrysk czy tez nie. Czy to jest taki jak w silniku czy tez jakis inny ? Jaka jest mozliwosc sprawdzenia tego wtrysku ? (jesli rzeczywiscie wystepuje w moim przypadku).

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja wykonana bez problemów. W czasie regeneracji pokazane są parametry takie jak obroty silnika, temperatura cieczy chłodzącej, temperatura na wlocie i wylocie z filtra, temperatura na wlocie do turbiny. Proces zaczyna się od rozgrzewania, podczas którego podnoszone są temperatury na filtrze. Proces czyszczenia jest najbardziej efektywny kiedy osiągnie prawidłową temperaturę. W moim przypadku wyczyszczenie spowodowało zmianę wartości sadzy z 72g do 2g. Po zakończeniu procesu następuje faza chłodzenia. Następnie program zmniejsza obroty i wyświetla ekran podsumowania. Należy wyłączyć zapłon, poczekać na przerwanie połączenia z interfejsem, następnie włączyć zapłon i przyuczyć filtr (jest to opisane na ekranie podsumowania). Ponownie wyłączyć zapłon i poczekać na utratę połączenia. Później można usuwać błędy. W moim przypadku zniknął błąd einspritzung pruefen z wyświetlacza. Uznaję problem za rozwiązany.

 

thumb_hosting_zdjec_1380230052__2013-09-26_194511.jpg

Edytowane przez miodzicho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ kolego wrzuć zdjęcie przez forumowy hosting (masz u góry strony, a przy okazji usuń numer VIN z obrazka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja wykonana bez problemów. W czasie regeneracji pokazane są parametry takie jak obroty silnika, temperatura cieczy chłodzącej, temperatura na wlocie i wylocie z filtra, temperatura na wlocie do turbiny. Proces zaczyna się od rozgrzewania, podczas którego podnoszone są temperatury na filtrze. Proces czyszczenia jest najbardziej efektywny kiedy osiągnie prawidłową temperaturę. W moim przypadku wyczyszczenie spowodowało zmianę wartości sadzy z 72g do 2g. Po zakończeniu procesu następuje faza chłodzenia. Następnie program zmniejsza obroty i wyświetla ekran podsumowania. Należy wyłączyć zapłon, poczekać na przerwanie połączenia z interfejsem, następnie włączyć zapłon i przyuczyć filtr (jest to opisane na ekranie podsumowania). Ponownie wyłączyć zapłon i poczekać na utratę połączenia. Później można usuwać błędy. W moim przypadku zniknął błąd einspritzung pruefen z wyświetlacza. Uznaję problem za rozwiązany.

nie pytałeś ich czy masz ten dodatkowy wtryskiwacz?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!