Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Einspritzung pruefen i przekroczona regen DPF


miodzicho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od tygodnia świeci się niezmiennie einspritzung pruefen.

Clip pokazuje błąd stały o przekroczonej ilości (12) prób wypalenie DPF. 44g w filtrze.

Oprócz tego nie dzieje się nic, Auto ma moc, przyspiesza, jedynie turbo dziura trochę może większą, chwile potrzebuje by się zebrać z dołu po przycisnieciu gazu.

Zapala bez problemu, spaliny na biegu jałowym czuć ze dmuchaja z rury wydechowej.

ASO proponuje wymuszone wypalanie DPF, co oczywiście sporo kosztuje (650 euro).

Co ewentualnie można sprawdzić samemu? Mam zamówione świece żarowe, ale komunikat nie gaśnie na ciepłym silniku, wiec nie mam pewności co do tego.

Silnik 1.9dci 130km.

Gdzie w Clipie znajdę wymuszenie, czy po wymuszonym wypalaniu niezbędna jest wymiana oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w Clipie znajdę wymuszenie,

Kalkulator wtrysku, "regeneracja filtra przeciwpyłowego"

czy po wymuszonym wypalaniu niezbędna jest wymiana oleju?

Podobno tak, nawet clip o tym informuje przed wypalaniem.

 

ASO proponuje wymuszone wypalanie DPF, co oczywiście sporo kosztuje (650 euro).

Sporo sobie życzą za jakieś 45 minut pracy komputera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego chcę sam to zrobić żeby trochę ten koszt zmniejszyć. Dziękuję za wskazówkę gdzie tego szukać. Mam nadzieje ze znajdę. Właśnie o tej wymianie doczytałem ze to ze względu na to, że ropa dostaje się do oleju, lub olej się przegrzewa podczas wypalania. Dla spokoju pewnie wymienię.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero po regeneracji bedziesz mógł skasowac błąd, pod warunkiem, że wszystko wypali się tak jak trzeba. Jak się nie wypali wystarczająco, to jeszcze raz musisz wypalić. Po tym zabiegu musisz "przyuczyć" filtr - jest tam taka opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W scenicu 2 1,9 dCi nie było jeszcze takich wtryskiwaczy. Być może w 2.0 dCi były, ale nie mam pewności.

Powyższy obrazek raczej nie dotyczy scenica 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam nadzieje ze sobie z tym poradzę, poinformuje o efekcie. Choć zastanawia mnie czemu 12 razy próbował i nie wypalił. Pomimo że jechałem napewno 2 razy po autostradzie z wymaganymi parametrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są jakieś błędy w komputerze silnika, to może się nie wypalić (w nocie serwisowej opisane są warunki, kiedy fap się nie wypali). Przyczyn może być sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W scenicu 2 1,9 dCi nie było jeszcze takich wtryskiwaczy. Być może w 2.0 dCi były, ale nie mam pewności.

Powyższy obrazek raczej nie dotyczy scenica 2.

Sprzeczać się nie będe, dotyczy napeweno silnika 1.9 dci 130 a czy w megane II wyplanie było realizowane przez standardowe wtryskiwacze czy poprzez taki dodatkowy jak w megane III tego nie wiem

Wydaje mi sie że takie coś wprowadzono właśnie w silniku 130 niezaleznie od auta w jakim był zamontowany.

Jeśli uw dotrysk sie nie odbywa to filtr nie jest wypalany.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj silnik to wlasnie 1.9dci 130

Spojrze czy mam ten wtrysk czy tez nie. Czy to jest taki jak w silniku czy tez jakis inny ? Jaka jest mozliwosc sprawdzenia tego wtrysku ? (jesli rzeczywiscie wystepuje w moim przypadku).

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja wykonana bez problemów. W czasie regeneracji pokazane są parametry takie jak obroty silnika, temperatura cieczy chłodzącej, temperatura na wlocie i wylocie z filtra, temperatura na wlocie do turbiny. Proces zaczyna się od rozgrzewania, podczas którego podnoszone są temperatury na filtrze. Proces czyszczenia jest najbardziej efektywny kiedy osiągnie prawidłową temperaturę. W moim przypadku wyczyszczenie spowodowało zmianę wartości sadzy z 72g do 2g. Po zakończeniu procesu następuje faza chłodzenia. Następnie program zmniejsza obroty i wyświetla ekran podsumowania. Należy wyłączyć zapłon, poczekać na przerwanie połączenia z interfejsem, następnie włączyć zapłon i przyuczyć filtr (jest to opisane na ekranie podsumowania). Ponownie wyłączyć zapłon i poczekać na utratę połączenia. Później można usuwać błędy. W moim przypadku zniknął błąd einspritzung pruefen z wyświetlacza. Uznaję problem za rozwiązany.

 

thumb_hosting_zdjec_1380230052__2013-09-26_194511.jpg

Edytowane przez miodzicho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ kolego wrzuć zdjęcie przez forumowy hosting (masz u góry strony, a przy okazji usuń numer VIN z obrazka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja wykonana bez problemów. W czasie regeneracji pokazane są parametry takie jak obroty silnika, temperatura cieczy chłodzącej, temperatura na wlocie i wylocie z filtra, temperatura na wlocie do turbiny. Proces zaczyna się od rozgrzewania, podczas którego podnoszone są temperatury na filtrze. Proces czyszczenia jest najbardziej efektywny kiedy osiągnie prawidłową temperaturę. W moim przypadku wyczyszczenie spowodowało zmianę wartości sadzy z 72g do 2g. Po zakończeniu procesu następuje faza chłodzenia. Następnie program zmniejsza obroty i wyświetla ekran podsumowania. Należy wyłączyć zapłon, poczekać na przerwanie połączenia z interfejsem, następnie włączyć zapłon i przyuczyć filtr (jest to opisane na ekranie podsumowania). Ponownie wyłączyć zapłon i poczekać na utratę połączenia. Później można usuwać błędy. W moim przypadku zniknął błąd einspritzung pruefen z wyświetlacza. Uznaję problem za rozwiązany.

nie pytałeś ich czy masz ten dodatkowy wtryskiwacz?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!