Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

uszczelka misy plejowej 1.6 RT


puchatek1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj zabrałem się za wymianę uszczelki misy olejowej silnik 1.6 RT symbol K7M.Problem wyjąć ja z dołem.Zrobiłem na stepujące prace:

1.spuściłem olej,odkręciłem filtr,wyciągnąłem bagnet

2.wyjąłem nadkola plastykowe

3.odkręciłem sanki z przodu,tylnią śrubę od sanek popuściłem,dwa małe stabilizatory odkręciłem od nadwozia tylko lewa strona.

4.odkręciłem pompę wspomagania,i kompresor klimatyzacji,i cała łapę od silnika na której wszystko się trzyma,razem z poduszką silnika,pod skrzynią stoi lewarek.

5.odkręciłem wydech od kolektora wydechowego.

6.odkręciłem misę ,podniosłem silnik na lewarku,znajomy breszką naciskał z przodu sanek i tak nie mogę wyciągnąć misy .

proszę o podpowiedzi jak wyciągnąć to misę może jest jakiś sposób.Z góry dzięki

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

Co to jest "uszczelka misy plejowej" ?

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 27 paź 2013 - 09:33

Witam,napiszę jak wyciągnąć misę olejową w R.M.Potrzebne będzie wyciągarka i pas transportowy i klucze to jest oczywiste.

Stawiamy auto tak aby przód był podniesiony dosyć wysoko ,jeśli nie mamy kanału ułatwia to wchodzenie pod auto.

Strona od kierowcy:

rozpinamy amortyzatory ,dwa małe stabilizatory odkręcamy od nadwozia tylko górne śruby,z przodu sanki odkręcamy śrubę ,popuszczamy śrubę od poduszki skrzyni biegów prawie na max.

Strona pasażera :

ściągamy plastykowe nadkole jedno wystarczy,rozpinamy amortyzatory,dwa małe stabilizatory odkręcamy tylko od nadwozia ,odkręcamy osłonę plastykową aby dość do śruby trzymającą sanki z przodu, poduszkę od silnika odkręcamy od dołu ,odkręcamy koła pasowe ściągamy je.

Góra;

Rozpórkę odkręcamy,spinkę od silniczka krokowego wypinamy,po lewej stronie wypinamy przewody idące do komputera z spinek ,przewód podciśnieniowy idący koło komputera odpinamy od kolektora ssącego, odpinamy sondę ,odkręcamy od kolektora wydechowego katalizator i pod spodem jedną śrubę trzymającą rurę wydechu wyciągamy katalizator,filtr powietrza wyciągamy,odpinamy przewody (jeśli ma ktoś klimatyzacje )z sanek .

Dół;

Odkręcamy dwie śruby od poduszki skrzyni biegów,i spinkę wyciągamy która tam się znajduje ,odkręcamy cała misę,jakimś drewkiem pukamy w misę aby odkleiła się.

Podpinamy wyciągarkę albo pasy do ucha silnika i ucha które znajduję się na kolektorze ssącym.Silnik do góry ,ja podnosiłem patrząc czy jakieś przewody się nie napinały się i uważałem na sprężarkę klimy aby nie nachodziła na chłodnicę.Z tyłu silnika są przewody paliwowe do napięcia ich lekko stop,dalej nie ciągnąłem.W książce sam naprawiam R.M. jest napisane aby unieść silnik na 26 cm.aby wyjąc misę potrzebna będzie jakaś breszka ,breszką naciskamy na przednią część sanek tak aby odgiąć sanki,druga osoba wyjmuje misę i gotowe.

Uwagi z mojej strony.Kupiłem uszczelkę która nie pasowała i niby od tego modelu ,w książce jest napisane aby złożyć misę na silikon,kupiłem silikon loctite czarny i złożyłem.i jeszcze jak mamy misę na wyjętą proponuję wymontować smoka od pompy 4 śruby na tors t 30 i wyczyścić.Rozgiąć blaszki od smoka uwaga tam są uszczelki mi popękały i po wyczyszczeniu składamy.

Na wiszącym silniku wkładamy misę dokręcamy śruby ,proponuję założyć koło pasowe i założyć tylko pasek od alternatora dobry dostęp.Opuszczamy silnik ,jedna osoba opuszka ktoś drugi pasuję pod spodem na łapę skrzyni biegów,potem poduszka silnika. Dokręcając sanki starać się ustawić na stare ustawienie aby nie jechać na zbieżność .A reszta jak komu pasuje.Pracy na jedna sobotę dwie osoby, i zaoszczędzone 250 zł tyle mechanik mi krzyknął,a za wymianę pompy olejowej 700 zł wliczył rozpięcie rozrządu.

Edytowane przez puchatek1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!