Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niebiesko-biały dym i szarpanie na zimnym silniku renault megane 1.9D


michal_zaw5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Mam problem przy uruchomieniu gdy silnik jest zimny samochód nie może odpalić szarpie tak jak by pracował na 2 cylindry do tego z rury wydostaje się taki niebieski dym. Dodam że na ciepłym jest wszystko ok . Świece ok prąd do nich tez dochodzi . Co może być tego przyczyną ?? Samochód Renault Megane i 1.9 D 64 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie pompa olejowa siadła i nie masz smarowania przy rozruchu. Sprawdź też poziom oleju. Niebieski dym to wyraźna oznaka tarcia pierścienie o suche cylindry.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

 

Powiem tyle jak by było mało oleju to i dymił by na ciepłym po pierwsze ! A poza tym ja nie pytałem o problemy z ciśnieniem oleju tylko o problem rozruchu !

Może ktoś się w końcu znajdzie co by mi coś poradził bo już nie mam pomysłu nawet już sprawdzałem pompę bo myślałem że ona coś może szwankuje ale jest ok .

Co może być jeszcze przyczyną czy jest jakiś czujnik co może powodować szarpanie ?? A poza tym ,,Frust ,, lejące wtryski np mogą powodować ten sam objaw dymienia chyba ??

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej w tym silniku możesz mieć uszkodzone dysze wtryskiwaczy bo otwiera je i zamyka pompa, sprawdź ciśnienia na cylindrach, ciśnienie pompy oraz same dysze. Jest też możliwość że wywaliło ci uszczelkę pod głowicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze świecami na pewno na 100 % jest okej i wszystko co się wiąże ze świecami wykluczam je już bo było sprawdzane . Właśnie wracając do wypowiedzi ,, Merkaba ,, ostatnio zauważyłem wyciek oleju jak by z uszczelki pod głowicą dokładnie minimalny ledwie zauważalny , czy to może mieć jakiś związek ?? Dodam że samochód nie stracił na mocy nic a nic idzie jak przecinak aż dziwie się że tak to chodzi jak na 64 kuce <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault w tych latach stosowało słynne pływające cylindry i najczęściej jak dmuchało uszczelkę to albo w kanał wodny (po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego czuć spaliny) lub w kanał olejowy co objawia się paleniem oleju i chmurą dymu za sobą. Ale warto najpierw sprawdzić rzeczy które wypisałem niż od razu zrzucać głowice i robić znacznie większe koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!