Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pilot kluczyka , stacyjka czy jeszcze co innego...


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jestem tu nowa . Jezeli nie piszę w tym dziale to proszę o przekierowanie.

Czytam forum 3 dzień , są podobne usterki co u mnie jednak to nie to. Zaczynam... Wsiadam do scenica ( 97r) po otworzeniu drzwi z pilota. Immo mruga- naciskam przycisk na kluczyku celem zamknięcia i ponownego otworzenia drzwi ( po takiej operacji powinno nastąpić odblokowanie immo), jednak zero reakcji.Naciskam przyciskiem pod radiem drzwi reagują. Ponownie pilotem- nic. Wkładam kluczyk do stacyjki ( może coś ruszy) a tu cisza, kontrolki nie świecą ,głucho i ciemno.Stacyjka jak martwa. Jedyne co działa to awaryjne, zegarek, zpalniczka i długie światła. Sprawdziłam bezpieczniki w aucie po maską i w podszybiu- ok. Akumulator nowy, ale dla pewności sprawdzony też ok. Nie wiem co jeszcze mogę brać po uwagę. Rozprogramował się pilot ? Kluczyk mam jeden dlatego kłopot z porównaniem. Kostka stacyjki? Może jakieś sugestie...Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po takiej operacji powinno nastąpić odblokowanie immo

Nie, immobilizer zostaje odblokowany po włożeniu kluczyka w stacyjkę. W kluczyku jest specjalny układa, który jest odczytywany przez komputer samochodu i jeżeli jest zgodny można uruchomić silnik. Tak to mniej więcej działa.

Mając kluczyk, pasujący do stacyjki, ale nie powiadający tego czipa, po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki powinny się normalnie zapalić, da się nawet uruchomić rozrusznik, tyle że silnik nie zostanie uruchomiony.

Moim zdaniem problem jest ze stacyjką, W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy nie została wypięta wtyczka stacyjki, jeżeli nie to coś się upaliło wewnątrz stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi mi jedynie, że UHC nie ma zasilania, albo jest uszkodzone.

Jeszcze raz sprawdź wszystkie bezpieczniki, szczególnie te pod maską w skrzynce zasilającej z lewej strony, nad rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tymczasem dla sprawdzenia ominąć stacyjkę , czyli wypiąć jej złącze z wiązki , próbować uruchomić auto na "krótko". Jeżeli wtedy kontrolki i reszta będzie działać potwierdzi się uszkodzenie w kostce w stacyjce . Przy okazji można wtedy sprawdzić czy są przejścia w kostce stacyjki.

Sprawdziłam bezpieczniki w aucie po maską i w podszybiu- ok

rozumie że bezpieczniki w środku w skrzynce bezpieczników też .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki sprawdzone we wszystkich trzech możliwych punktach pojazdu. Przy próbie uruchomienia na krótko ani drgnął, kontrolki nie zaświeciły. Jak mogę sprawdzić UHC- jeżeli jest taka możliwość we własnym garażu?. Jeszcze chwilę i to zacznie mnie przerastać...

Ps. W dniu kiedy to się stało wymieniałam baterię w kluczyku-pilocie. Może to ma coś wspólnego( nie było awarii wymieniłam bo mam ją dwa lata i bałam się że sama padnie i może być kicha).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprawdziłeś na prawde umiejętnie na złączu do stacyjki , to by mówiło że to nie wina stacyjki.

Spróbuj jeszcze raz wyjąć bezpiecznik clip (czy jakoś tak), włóż nowy.

Jeżeli nie pomoże to poszukaj na forum tematu o uzyskiwaniu kodu awaryjnego do uruchomienia auta w razie awarii kluczyka.

Robiłem to kiedyś rozkręca się kluczyk i po numerze wewnątrz obudowy uzyskuje się kod awaryjny , przy okazji loguje/przyucza od nowa kluczyk. Możliwe że wymiana baterii była temu winna, przy okazji sprawdź czy ta bateria dobra i czy kluczyk nadaje.

Dodam że bezpieczniki sprawdzaj dokładnie z czyszczeniem styków/nóżek , szczególnie te zewnętrzne.

Sorry bezpiecznik nie clip tylko alim nr f39

Edytowane przez audikom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P To nic nie da, tak jak napisałem, nie ma zasilania UHC, albo po włożeniu kluczyka w stacyjkę nie ma styku w stacyjce.

Po przekręceniu stacyjki kontrolki powinny się zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Stacyjka na pewno dobrze sprawdzona, bezpieczniki również. Ale oki- jutro to powtórze z uwzględnieniem F39. Właśnie boję się tego przyuczania kluczyka żeby czegoś nie spartolić bo może jest z nim wszystko ok. Tylko jak mam to zrobić jak nie ma zasilania, chyba że jestem w błędzie. Kurcze - błędne koło!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynkę UHC można jedynie sprawdzić wzrokowo, no chyba, że chce Ci się analizować co i jak w niej się "przestawia".

Z kluczykiem nic nie rób, to nie ma sensu. Nie przyuczysz kluczyka, skoro nie możesz włączyć zapłonu.

Trzeba zacząć od schematów elektrycznych i szukać zasilania UHC, potem lecieć po kablach i sprawdzać.

Takie pytanie bo nie napisałaś, to się stało ot tak, czy były jakieś wcześniej nieprzyjemności?

Nie zalało Ci skrzynki UHC?

 

PS

Sorki, że się upieram, ale mnie to wygląda, jakby nie było zasilania. Sprawdź dobrze przewód + od akumulatora do tej czarnej skrzynki obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zacznę od początku. Zbliża się zima i postanowiłam naprawić ogrzewanie. Grzało ale bardzo słabo. Wymiana termostatu, przeczyszczone kable, odpowietrzony . Przy okazji tego samego dnia wymiana czujnika temp silnika ( na pulpicie koło zegarka zawsze pokazuje mi 80 st.) Usterka nie ustąpiła. Pojechałam na komp. w celu wykasowania usterki. Nic nie wykazało. Odłączył komp bez gaszenia autka, wsiadłam i pojechałam. Dojechałam do domu. Za godzinę miałam wyjazd. Poszłam do samochodu , otworzyłam drzwi z pilota i na tym koniec. Co było dalej ....napisane w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( na pulpicie koło zegarka zawsze pokazuje mi 80 st.) Usterka nie ustąpiła

Bo czujnik od tego jest w prawym lusterku, od dołu wystaje taki czarny dzyndzel :P

Ta wartość wskazuje na zwarcie, Temat jest dokładnie opisany na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!