Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na ciepłym i nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wiem że podobne tematy już się pojawiają na forum jednak żaden nie wyczerpuje tematu. Każdy gdzie pojawia się identycznie mój problem (również inne źródła) problem nie jest rozwiązany. Otóż w tym jest problem:

- zimny silnik odpala, jedzie, na jałowym trzyma nawet 2 tysiące obrotów - niezależnie od temperatury na zewnątrz

- gdy silnik się nagrzeje a termometr samochodowy pokazuje 10+ stopni na zewnątrz. Auto gaśnie kiedy chce. Nie odpala po zgaśnięciu. przy przekręcaniu kluczyka nie świeci się lapka sterowania silnika (prostokąt z "falą" w środku) i "cyka" przekaźnik (chyba) pompy paliwa. Po odczekaniu odpali ale po ponownym nagrzaniu silnika gaśnie i problem się ponawia. Maks chyba przejedzie ok 3-5 km.

Mechanik wykazał komputer (ECU - sterownik silnika) - zmiana nie pomogła problem zostaje. W międzyczasie wymienione świece, kable wysokiego napięcia, silnik krokowy, czyszczona przepustnica.

Auto na komputerze pokazuje tylko "usterke" kompa, żaden inny czujnik niby nie jest zły.

Czy macie pomysły? Auto stoi już ponad 2 tygodnie i kwiczy - zero rozsądnej diagnozy a kasa leci na części.

Sprawdzałem zachowanie przy odpiętych czujkach: ciśnienia (+ dmuchanie itp w celu oszukania kompa), temp. powietrza dolotowego.

Proszę Was o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam za brak odpowiedzi, sam szukałem nic nie znalazłem nie chciałem mieszać w końcu trafiłem na dobrego mechanika. Okazało się że te problemy nie są powiązane:

- gaśnięcie - problem z masą na silniku/sterowniku silnika

- obroty - regulacja przepustnicy (śruba uwalona) (również nowy krokowy działał lepiej od starego - miałem oba)

 

Dziękuje Wam za pomoc.

Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!