Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie silnika niezależne od obrotów i temp.


tduvall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moja Megane:

1.4e 75KM 1997 rok. Benzyna, brak instalacji gazowej.

Po umyciu silnika (chcialem zlokalizować wyciek oleju) auto nie chciało odpalić. Zostawiłem auto na miejscu, mechanik się nim zajął. Po godzinie zadzwonił, że auto jest ok. Wiem, że przedmuchali świece, filtr powietrza. Niestety nie wiem co więcej, a z tego stresu (myślałem, że auto pójdzie na szrot) nie zapytałem co zrobili. Auto wydawało się chodzić normalnie, ale nie dam sobie za to ręki uciąć, czy wtedy nie zaczęło "falować".

Po kilku dniach, gdy zlokalizowałem wyciek, dałem auto do naprawy (inny mechanik).

Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, przy okazji było planowanie głowicy i lekkie poprawki w środku. Wymiana paska rozrządu.

I teraz najważniejsze: po powyższych naprawach silnik już na 100% falował. Falowania na 100% nie było przed myciem.

Kiedy występuje falowanie i jakie są inne objawy:

- jest niezależne od temperatury;

- obroty falują +/- 100 RPM;

- falowanie najbardziej jest odczuwalne na biegu jałowym, na niskich obrotach (auto drga), ale gdy przytrzymam równo gaz na 2,3,4 tysiącach obrotów to to falowanie też wystepuje, w podobnym zakresie;

- na biegu jałowym po gazowaniu powyżej 2000 RPM i nagłym puszczeniu gazu, obroty spadają bardzo nisko (600 RPM) i prawie się dusi, ale zawsze podnosi do 700-800 i nigdy nie gaśnie);

- żadnych innych objawów (szarpania czy braku mocy), auto chodzi bardzo dobrze, płynnie, spalanie w normie;

- nie gaśnie, zapala za pierwszym razem;

- raczej nie bierze oleju;

Mechanik twierdzi, że może to być silniczek krokowy lub termostat. Co sądzicie?

Twierdzi też (nie jestem w stanie tego sprawdzić), że nie jest w stanie podpiąć auta do komputera, bo przy usuwaniu immobilizera została wycieta jakaś część komputera (interfejs?). Czy to możliwe?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź :)

Sprawdzę jutro, tylko proszę napiscie mi, czy wtyczka znajduje się tak jak opisane poniżej:

Stojąc przy lewym kole (przednim oczywiście hehe) ok 10 cm pod rurą łączącą wlot powietrza z pojemnikiem filtra powietrza jest pionowo umocowana wtyczka, to ją należy rozpiąć.

?

Niestety od czasu mycia i wymiany uszczelki pod głowicą minęło ponad pół roku, czy to możliwe, że wtyczka się sama nie osuszyła?

Jeśli jest woda to jak dalej postępować?

Poprawione zgodnie z regulaminem :D

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez tduvall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!