Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie obrotów i kontrolka (awari elektronicznej)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Renault Megane Scenic z 1998r.1.6 8v+gaz 1gen. Od początku jak go mam falują mi obroty i są bardzo niskie (550,650) zdarza się, że zgaśnie i także świeci mi się kontrolka o awarii elektronicznej. Po wymianie filtra gazu w parowniku samochód ciężko odpala jak go zgaszę na gazie potem ma problem kręcę go z 30sekund na rozruszniku. Nie mam pomysłu co robić. Swiece są nowe (NGK). Oczywiście samochód jest odpalany na benzynie. I wszystkiego ma stan. Załączam zdjęcie tej kontrolki.

 

Dodano: 24 maj 2014 - 19:46

Kolego Konrad20 po kropce i przecinku stosujemy spację!!! Poprawiłem. Po drugie użyj opcji szukaj bo "ekg" jest na forum ładnie opisane. Aston76

post-69347-0-78674800-1400953580_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Generacja przy tym silnku jak to możliwe?!

I – instalacja mieszalnikowa (podciśnieniowa lub nadciśnieniowa) bez regulacji składu.

II – instalacja mieszalnikowa (podciśnieniowa lub nadciśnieniowa) z elektroniczną regulacją składu mieszanki.

III – instalacja wielopunktowa, o ciągłym zasilaniu gazem w fazie lotnej.

IV – instalacja wielopunktowa zasilania gazem w fazie lotnej, poprzez elektronicznie sterowane zawory (pot. wtryskiwacze).

V – instalacja wtrysku sekwencyjnego gazu w fazie ciekłej.

Na początek do sprawdzenia ciśnienie na cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo - banał. Sprawdź wężyk między kolektorem ssącym, a czujnikiem pociśnienia. W moim zrobiła się dziurka i dostawał lewe powietrze, a czujnik myślał że jest ciśnienie atmosferyczne w kolektorze i silnik głupiał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za radę a może jakieś fotki bo trochę nie kumam bazy :) ? bo może go nie mam nawet tego węża bo mam otwór w obudowie filtra średnicy 2mm z takim czopem i wydaje mi się że tam powinien być przewód a go niema

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę powinieneś mieć silnik K7M. Tak to wygląda w Megane I:

thumb_hosting_zdjec_1401048604__k7m.jpg

Przewód między kolektorem a czujnikiem zakreślony, strzałkę olej - była już na zdjęciu. Tyle teorii że sonda lambda, silniczek krokowy, przepustnica i nie wiadomo co jeszcze, a wystarczyło jeden wężyk wymienić. Na jałowym trząsł jak ikarus, lubił gasnąć od tak albo zaraz po wysprzęgleniu i po rozruchu silnika świeciła się kontrolka usterki...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty teraz mi przestały falować ale są bardzoo niskie i jak przekroczę gdzieś 4tyś obrotów to załącza się jak wyżej ta kontrolka.Wielkie dzięki za pomoc.

 

Dodano: 26 maj 2014 - 12:00

ten przewód jest calutki ,może przyczyna leży w pompie paliwa co sądzicie ? .Gdzie ona w ogóle się znajduje ?macie jakieś zdjęcia bo niby pod fotelami z tyłu ale tam schowki mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!