Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie obrotów i kontrolka (awari elektronicznej)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Renault Megane Scenic z 1998r.1.6 8v+gaz 1gen. Od początku jak go mam falują mi obroty i są bardzo niskie (550,650) zdarza się, że zgaśnie i także świeci mi się kontrolka o awarii elektronicznej. Po wymianie filtra gazu w parowniku samochód ciężko odpala jak go zgaszę na gazie potem ma problem kręcę go z 30sekund na rozruszniku. Nie mam pomysłu co robić. Swiece są nowe (NGK). Oczywiście samochód jest odpalany na benzynie. I wszystkiego ma stan. Załączam zdjęcie tej kontrolki.

 

Dodano: 24 maj 2014 - 19:46

Kolego Konrad20 po kropce i przecinku stosujemy spację!!! Poprawiłem. Po drugie użyj opcji szukaj bo "ekg" jest na forum ładnie opisane. Aston76

post-69347-0-78674800-1400953580_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Generacja przy tym silnku jak to możliwe?!

I – instalacja mieszalnikowa (podciśnieniowa lub nadciśnieniowa) bez regulacji składu.

II – instalacja mieszalnikowa (podciśnieniowa lub nadciśnieniowa) z elektroniczną regulacją składu mieszanki.

III – instalacja wielopunktowa, o ciągłym zasilaniu gazem w fazie lotnej.

IV – instalacja wielopunktowa zasilania gazem w fazie lotnej, poprzez elektronicznie sterowane zawory (pot. wtryskiwacze).

V – instalacja wtrysku sekwencyjnego gazu w fazie ciekłej.

Na początek do sprawdzenia ciśnienie na cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo - banał. Sprawdź wężyk między kolektorem ssącym, a czujnikiem pociśnienia. W moim zrobiła się dziurka i dostawał lewe powietrze, a czujnik myślał że jest ciśnienie atmosferyczne w kolektorze i silnik głupiał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za radę a może jakieś fotki bo trochę nie kumam bazy :) ? bo może go nie mam nawet tego węża bo mam otwór w obudowie filtra średnicy 2mm z takim czopem i wydaje mi się że tam powinien być przewód a go niema

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę powinieneś mieć silnik K7M. Tak to wygląda w Megane I:

thumb_hosting_zdjec_1401048604__k7m.jpg

Przewód między kolektorem a czujnikiem zakreślony, strzałkę olej - była już na zdjęciu. Tyle teorii że sonda lambda, silniczek krokowy, przepustnica i nie wiadomo co jeszcze, a wystarczyło jeden wężyk wymienić. Na jałowym trząsł jak ikarus, lubił gasnąć od tak albo zaraz po wysprzęgleniu i po rozruchu silnika świeciła się kontrolka usterki...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty teraz mi przestały falować ale są bardzoo niskie i jak przekroczę gdzieś 4tyś obrotów to załącza się jak wyżej ta kontrolka.Wielkie dzięki za pomoc.

 

Dodano: 26 maj 2014 - 12:00

ten przewód jest calutki ,może przyczyna leży w pompie paliwa co sądzicie ? .Gdzie ona w ogóle się znajduje ?macie jakieś zdjęcia bo niby pod fotelami z tyłu ale tam schowki mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!