Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie wyłącza się pompa paliwa przed rozruchem


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Oświećcie mnie bo już zgłupiałem.

Renault Megane Scenic I phI z 97 roku 2.0L benzyna.

Miałem problemy z obrotami biegu jałowego. Postanowiłem zajrzeć do sterownika. Odłączyłem klemę od akumulatora, następnie wtyczkę od sterownika i wymontowałem sterownik. Ponieważ jest zatopiony w jakimś silikonie trochę go poskubałem. Następnie ponownie zamontowałem sterownik, podłączyłem wtyczkę, klemę do akumulatora. Samochód odpalił ale obroty były między 500 a jakieś 650. Doczytałem że sterownik jak jest długo odpięty (u mnie trwało to kilka godzin) od zasilania to traci wypracowane mapy do wtryskiwaczy czy coś w tym stylu i zaczyna od ustawień fabrycznych. Pojeździłem trochę i fakt obroty zaczęły się stabilizować w okolicy 700. Następnie ponownie wyjąłem sterownik żeby go zabezpieczyć silikonem przed wilgocią. Zamontowałem tak jak poprzednio, odpalam i tu niespodzianka autko nie odpala a po przekręceniu kluczyka do pozycji kiedy zapalają się kontrolki i gasną słyszę że cały czas pracuje pompa paliwa a powinna przestać razem z gasnącymi kontrolkami. Dodam że kontrolka "EKG" nie zapala się w żadnym momencie. Nie wierzę w to że odpięcie sterownika mogło go w jakiś sposób uszkodzić. Więc co się stało ? Nie mam jeszcze niestety kabla K-L bo muszę go zrobić ale już teraz piszę posta bo może ktoś miał podobny przypadek i może coś doradzić.

 

Pozdrawiam i wielkie dzięki za każde info.

 

Dodano: 26 maj 2014 - 08:08

Temat rozwiązany.

Winowajcą ciagle działającej pompy paliwa był użyty silikon do uszczelnienia sterownika. Jest on na bazie sadzy, kałczugu i innych dodatków. Prawdopodobnie wprowadzał tranzystor kluczujący przekaźnik pompy paliwa w stan ciągłego przewodzenia przez co po przekręceniu kluczyka pompa cały czas pracowała niezależnie od wysterowania przez kontroler sterownika. Dodam że silikon podczas pomiaru potrafił mieć miejscami nawet około 40kom oporności.

 

Chciałbym jeszcze zapytać, ponieważ sterownik był odłączony od zasilania przez kilkanaście godzin:

- czy jest on teraz w stanie adaptacyjnym i odbudowuje sobie mapę wtryskiwaczy i prędkość biegu jałowego ?

- czy można wgrać taką mapę do sterownika i ustalić ręcznie prędkość biegu jałowego ?

 

Dodano: 26 maj 2014 - 14:46

Chciałbym was jeszcze prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu małych obrotów na biegu jałowym.

Co zaobserwowałem podczas jazdy:

- po kilku, kilkunastu sekundach do ruszenia obroty nagle spadaj (samochód traci moc) przez może 5 sekund po czym obroty wzrastają i sytuacja już nie występuję do końca jazdy aż do ponownego uruchomienia samochodu i rozpoczęciu jazdy. Sytuacja występuje za każdym razem kiedy odpalam samochód i nie ma związku z tym czy silnik jest zimny czy gorący

- kiedy samochód stoi z włączonym silnikiem skręcanie kierownicą powoduje zmianę obrotów biegu jałowego tzn wzrastają jak kręcę jak przestaję kręcić opadają

- sytuacja jak wyżej, kiedy wyłączę światła, obroty wzrastają jak włączę obroty maleją

- po dodaniu gazu obroty wzrastają, jak puszczę pedał gazu obroty spadają do około 500 po czym w ciągu kilku sekund zwiększają się do 600 - 650

- obecnie obroty silnika są w granicach 600 - 650 wcześniej przed wyjęciem sterownika były na poziomie 700 - 750

 

Sterownik ma prawdopodobnie linie diagnostyczne K - L. Z informacji w necie wynika że do obsługi linii wystarczy zwykły kabel RS232 z konwerterem napięć. Jakim programem mogę podpiąć się do sterownika żeby się z nim skomunikować ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!