Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielne ustawienia w komputerze gazu


jonjak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ustawiał ktos samodzielnie w komputerze gazu??Zrobiłem sobie Interfejs do mojej instalacji i chciałbym sobie ustawic i poprobowac roznych ustawien bo gazownicy u mnie w miescie nie potrafia mi ustawic aby było prawidłowo.Posiadam Renault Megane silnik 1.6 8V na zwykłej instalce( mikser w rurze dopływu powietrza) z komputerem gazu BINGO S.

Jesli ktoś ma w swoim samochodzie dobrze ustawiony gaz to prosiłbym o plik z ustawieniami lub poprostu spisac je.Jesli ktos nie ma programu i kabelka w domu to jesli moze to mozna poprosic gazownika o zapisanie i przeniesc na dyskietce lub pen drive.

Schemat kabelka i program moge przesłac na e mail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat kabelka i interfejsu mozna znaleźć w sieci w minutę. Jast na elektroda.pl jak i innych serwisach. W zasadzie interfejsy sa identyczna dla wszystkich instalacji, róznią się tylko wtyczki. Program mozna pobrać darmowo ze strony producenta, czyli KME.

Nie mozna zgrać sobie gotowych ustawień i przenieść do swojej centralki LPG. To absurd. Wystarczy, ze masz zastosowany inny mixer lub inaczej ustawiony reduktor.

Pozmieniać mozna sobie zawsze. Zanim coś zrobisz, zapisz sobie jednak poprzednią wartość danego porametru. Jest kilka zasad, którymie trzeba sie kierować. Na szczęście mogę juz je powoli zapominać.

 

Napisz co działa nieprawidłowo, to chociaż podpowiem czego sie imać w tych ustawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście spróbowałbym pobawić sie funkcja Cut OFF. Po puszczeniu gazu, silniczek krokowy ustawiałby sie zawsze w jednakowej pozycji (dobranej doświadczalnie) i od niej zaczynałaby się regulacja.

Druga sprawa to zmniejszenie prędkości działania silniczka krokowego, aby dać szansę regulacji samemu reduktorowi.

Kolejna sprawa, to o ile zmienia sie polozenie tłoczka silniczka krokowego po przejściu z obrotów jałowych do np. 3tys obr. Im mniej, tym lepiej.

Podstawą poprawnego działania jest wyregulowanie deduktora. Cała ta elektronika, poprzez silniczek krokowy ma za zadanie tylko lekko wspomagać jego działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jeszcze jake ustawienie silniczka krokowego dałeś przy tym Cut Offie i do jakich obrotów ta funkcja ma działać.

Niemniej to takie troche obejście problemu. Jak nie zadziała to nie zajmuj sie ta funkcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkiego będziesz musiał dochodzić doświadczalnie.

Napisz ile kroków róznicy jest na silniczku pomiędzy obrotami jałowymi a 3tyś.obr/min. Moze tu lezy problem. Tu - czyli ustawienie reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz znalazłem przyczyne a raczej majster z komputerem.Podłączyl sie pod Megi i okazalo sie ze jest uszkodzony czujnik połozenia przepustnicy.a z reszta ustawien niestety tylko doswiadczalnie trzeba pomyslec.Dzieki LEWY za pomoc i sorki za zawracanie głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!