Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty "na luzie" + kontrolka EKG


DNF

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Szukałem podobnego problemu na forum, jednak wszystkie odbiegają mniej lub więcej od tego, co dzieje się u mnie.

Autko to Megane Scenic I Ph I, 1.9dTi, 98KM. Zacznę od początku.

Ok rok temu auto było w warsztacie na uszczelnianiu chyba pompy paliwa (słaba pamięć :( ), po odebraniu paliła się kontrolka EKG.

Mówię specom, że tego wcześniej nie było, podłączają więc pod kompa-uszkodzenie wtrysku sterującego. Podmienili na swój nowy-wszystko ok,

wsadzają mój i niestety EKG powraca. Oczywiście tryb awaryjny i koniec z przyjemną jazdą. Przejechałem kilka kilometrów i błąd sam się skasował

samochód jeździł idealnie aż do teraz. Auto dostało jakiejś słabej jakości paliwo (Orlen!) i momentalnie po zatankowaniu znów wywaliło EKG i tryb awaryjny.

Tym bardziej było to denerwujące, że tryb awaryjny oraz EKG włączało się z pełną dowolnością czasem raz dziennie, czasem 10 razy podczas jazdy, czasami w ogóle.

Paliwo wyjeżdżone, problem znów ustał. Od kilku dni auto ma problem z wolnymi obrotami. Otóż na luzie co jakiś czas szarpnie, obroty spadną o 100-200obr/min

i momentalnie wracają do pierwotnych czyli ok 800. Dzieje się tak głównie na zimnym silniku, choć na ciepłym też się zdarza. Do tej pory były tylko falujące

obroty, bez żadnych kontrolek, no właśnie, do wczoraj. Przy kolejnych spadkach obrotów zaczyna mrugać kontrolka EKG.

Podczas normalnej jazdy jak na razie nic się nie dzieje, auto ma moc tak jak powinno mieć, przyspiesza dobrze, turbo się wkręca, więc brak trybu awaryjnego.

Na luzie podczas falowania obrotów nie gaśnie, jedynie szarpie jakby silnik się zapowietrzał, choć w przewodach paliwowych bąbelków powietrza nie stwierdziłem.

Nie mam również problemów z odpaleniem auta czy to po dłuższym postoju, czy to na gorącym silniku, pali od pierwszego obrotu.

Olej, filtr oleju, filtr powietrza oraz filtr paliwa wymieniane 6000km temu, na wiosnę.

Macie jakieś propozycje? :)

Pozdrawiam

DNF

 

Dodano: 23 paź 2014 - 04:22

Nikomu nic nie świta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borykam się z podobnym problemem, obroty przy dojeżdżaniu do świateł falują, czasem wolniej schodzi z obrotów lub się na sekundę zawieszają, ale mi ta lampka EKG mruga poniżej 1500obr. Jeśli świeci to coś czytałem o czujniku przepustnicy. Ja chyba mam coś z elektryką albo wtryskami, ale to temat rzeka.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w moim przypadku (przy składaniu silnika) zapomniałem wpiąć wężyka z map sensora do kolektora ssacego a objawem tego były falujące obroty i świecąca się kontrolka EKG. Mam nadzieję że mój post w czymś pomoże ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, CLIP prawdę powie, zatem przekazuję tą wiedzę również tutaj.

Dziwne odczyty z czujnika temp powietrza dolotowego (22-25*C) przy 3* na zewnątrz

oraz zawieszający się EGR :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!