Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujace obroty, brak mocy, stukanie w silniku.


Gruby1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Posiadam Megane 1.6 8v i chciałbym uzyskać informacje które pomogą mi w ustaleniu co jest temu pojazdowi.

Mianowicie.

 

Jeszcze do nie dawna po odpaleniu auta obroty ładnie spadały do 850 wszystko było cacy zaczeło się od tego że przy każdym podjeździe do skrzyżowania na luzie (wciśniętym sprzęgle) obroty falowały od 1500 do 2500

przy mocniejszym wciśnięciu gazu zapalała się kontrolka EKG obroty przestawały falować ale utrzymywały się na wysokim poziomie 2000 w skrajnych przypadkach 3500

nie mówię już o tym że megane zamula na 2 i 3 biegu jedynie powyżej 3500 czuć jak by nagle dostawało na chwile kopa i po 4000 przestaje.

Na 1 zrywa się tak jak zawsze na 5 i 4 biegu również jest ok... Bynajmniej tak mi się wydaje.

Wymieniłem Map sensor i jedynie co ustało to bardzo wysokie obroty rzędu 2500 - 3500 obr. Autko nadal nie ma zbytnio mocy chodź nie powiem w dolnych granicach zrobiło się lepiej od 1500 do 2500 autko w miarę ciągnie. Nadal potrafi się zapalić kontorlka EKG ale tylko na chwilę i zaraz gaśnie. Obroty przeważnie są 1200 - 1500 często zafalują parę razy.

Wymieniłem także świece (beru), Kable, filtr powietrza i paliwa trójnik w wężykach podciśnienia gdyż był pęknięty i organoleptycznie posprawdzałem pozostałe węże podciśnienia... Wydaje się ok.

No i żeby nie było że za prosto to zaczęło coś pukać w okolicach rozrządu myślałem że rolka. Wymieniłem ale nadal puka. Głos naprawdę strasznie podobny do odgłosu kończącej się rolki.

 

Na prawdę bardzo dziękuję za ewentualną pomoc

Wstawiam link do Youtuba na którym nagrałem to stukanie.

Pozdrawiam serdecznie Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Falowanie obrotów w mojej Megi wyeliminowałem wymianą silnika krokowego. Obroty jak u Kolegi rosły i trzymały się w granicach 1500 i wyżej. Polecam go sprawdzić. Podejrzewam, że przeczyszczenie przepustnicy również ma tutaj sens, zwłaszcza, że litania wymienionych części dała raczej mizerne rezultaty. Co do stuków- nie pomogę bo w pracy komp bez głośników. :P Powodzenia!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!