Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przestawiony rozrząd


paul13136

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moją Megane. Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą i po odpaleniu wystąpił problem. Otóż ciężko jest go odpalić, a gdy uda się to zrobić obroty falują i spadają w dół powodując zgaszenie auta. Silnik pracuje bardzo nie równo i głośno "klepie". Podejrzewam iż przy zakładaniu rozrządu po prostu przestawiłem go i to dlatego mam problemy. W poniedziałek biorę się za to ponownie lecz wole zapytać znawców.

Silnik to 1,6 8V K7M

Edytowane przez paul13136
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd się przestawil albo ty go źle złożyłeś. Jeżeli pracuje nie równo +głośno klepie dostały zawory i do roboty głowca Najlepiej i najszybsza diagnoza bez ściągania głowicy , sprawdzić kompresje. Jeżeli masz chęci do ściągnięcia góry to ściągaj i przekonasz się na własne oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zawory były by pogięte to wydaje mi się że auto nie powinno odpalić.

Co do przestawienia to faktycznie istnieje możliwość iż to ja doprowadziłem do przestawienia o 1 ząbek ustawień rozrządu.

Zapomniałem na początku dodać że świece po tym odpaleniu były czarne

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc tak. Rozebrałem Megii do rozrządu i faktycznie był przestawiony rozrząd o 1 ząbek. po ustawieniu tak jak ma być auto odpaliło od strzała ale zaczęło klepać ja diesel.

No więc myślę iż poszły zawory i cała głowica do remontu lecz po rozebraniu głowicy okazało się że zawory są proste !!!

I co teraz ??

 

Jutro sprawdzę regulacje zaworów gdyż dowiedziałem się iż to powoduje głośny klekot, a jeśli nie to to co???

Czekam na propozycje

 

Dodano: 26 lis 2014 - 13:03

Po ustawieniu luzów na zaworach, auto odpala tyle że wkręca się na obroty na poziomie 3500

Wymieniłem już silniczek krokowy, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem map sensor oraz uszczelki w dolocie (pod kolektorem i tą od przepustnicy)

Po tym wszystkim nic się nie zmieniło i silnik dalej pracuje na bardzo wysokich obrotach.

Co dalej zrobić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silniczek krokowy z prawidłowym "trzonkiem"?. Ja raz przez pomyłkę bo nie wiedziałem jaki ma być kupiłem z wersji po lifcie. Tam trzonek był grubszy i płaski jak założyłem i odpaliłem obroty do 4 tyś i szło silnik wyrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam pytanie z innej beczki. Jak właściwie ma być ustawiony rozrząd w K7M? Bo w moim ani na głowicy ani na misce olejowej nie ma znaków tylko są na kołach zębatych. Więc ja mam ustawiony tak że koło zębate wału korbowego mam ustawione na godzinę 6 a duży znak (taka kreska) Koła zębatego wałka rozrządu na godzinę 12 i silnik normalnie odpala itd. lecz przy takim ustawieniu znaki paska rozrządu nie pokrywają się ze znakami kół zębatych. Natomiast jeden ząb w lewo na kole zebatym wałka rozrządu jest jeszcze jeden znak obok tej kreski (taka jakby strzałka) i jak na nią ustawie to wtedy znaki kół zębatych pokrywają się ze znakami na pasku rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Trochę to trwało ale znalazłem problem i już się z Wami podzielę rozwiązaniem - na wypadek gdyby ktoś miał podobny problem.

Tak jak doradził mi kolega w poście powyżej sprawdziłem silniczek krokowy i faktycznie różnił się od oryginału bo przeznaczony do wersji po lifcie. Wymiana na odpowiedni plus kasowanie błędów przez komputer( samo odpięcie aku nie pomogło) i wszystko śmiga tak jak powinno.

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Temat zamykam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!