Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przestawiony rozrząd


paul13136

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moją Megane. Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą i po odpaleniu wystąpił problem. Otóż ciężko jest go odpalić, a gdy uda się to zrobić obroty falują i spadają w dół powodując zgaszenie auta. Silnik pracuje bardzo nie równo i głośno "klepie". Podejrzewam iż przy zakładaniu rozrządu po prostu przestawiłem go i to dlatego mam problemy. W poniedziałek biorę się za to ponownie lecz wole zapytać znawców.

Silnik to 1,6 8V K7M

Edytowane przez paul13136
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd się przestawil albo ty go źle złożyłeś. Jeżeli pracuje nie równo +głośno klepie dostały zawory i do roboty głowca Najlepiej i najszybsza diagnoza bez ściągania głowicy , sprawdzić kompresje. Jeżeli masz chęci do ściągnięcia góry to ściągaj i przekonasz się na własne oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zawory były by pogięte to wydaje mi się że auto nie powinno odpalić.

Co do przestawienia to faktycznie istnieje możliwość iż to ja doprowadziłem do przestawienia o 1 ząbek ustawień rozrządu.

Zapomniałem na początku dodać że świece po tym odpaleniu były czarne

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc tak. Rozebrałem Megii do rozrządu i faktycznie był przestawiony rozrząd o 1 ząbek. po ustawieniu tak jak ma być auto odpaliło od strzała ale zaczęło klepać ja diesel.

No więc myślę iż poszły zawory i cała głowica do remontu lecz po rozebraniu głowicy okazało się że zawory są proste !!!

I co teraz ??

 

Jutro sprawdzę regulacje zaworów gdyż dowiedziałem się iż to powoduje głośny klekot, a jeśli nie to to co???

Czekam na propozycje

 

Dodano: 26 lis 2014 - 13:03

Po ustawieniu luzów na zaworach, auto odpala tyle że wkręca się na obroty na poziomie 3500

Wymieniłem już silniczek krokowy, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem map sensor oraz uszczelki w dolocie (pod kolektorem i tą od przepustnicy)

Po tym wszystkim nic się nie zmieniło i silnik dalej pracuje na bardzo wysokich obrotach.

Co dalej zrobić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silniczek krokowy z prawidłowym "trzonkiem"?. Ja raz przez pomyłkę bo nie wiedziałem jaki ma być kupiłem z wersji po lifcie. Tam trzonek był grubszy i płaski jak założyłem i odpaliłem obroty do 4 tyś i szło silnik wyrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam pytanie z innej beczki. Jak właściwie ma być ustawiony rozrząd w K7M? Bo w moim ani na głowicy ani na misce olejowej nie ma znaków tylko są na kołach zębatych. Więc ja mam ustawiony tak że koło zębate wału korbowego mam ustawione na godzinę 6 a duży znak (taka kreska) Koła zębatego wałka rozrządu na godzinę 12 i silnik normalnie odpala itd. lecz przy takim ustawieniu znaki paska rozrządu nie pokrywają się ze znakami kół zębatych. Natomiast jeden ząb w lewo na kole zebatym wałka rozrządu jest jeszcze jeden znak obok tej kreski (taka jakby strzałka) i jak na nią ustawie to wtedy znaki kół zębatych pokrywają się ze znakami na pasku rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Trochę to trwało ale znalazłem problem i już się z Wami podzielę rozwiązaniem - na wypadek gdyby ktoś miał podobny problem.

Tak jak doradził mi kolega w poście powyżej sprawdziłem silniczek krokowy i faktycznie różnił się od oryginału bo przeznaczony do wersji po lifcie. Wymiana na odpowiedni plus kasowanie błędów przez komputer( samo odpięcie aku nie pomogło) i wszystko śmiga tak jak powinno.

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Temat zamykam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!