Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zgasł podczas jazdy...


jaroxo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przedwczoraj podczas powrotu z pracy auto zdechło podczas jazdy... Nie ukrywam że troszkę za mocno wcisnąłem pedał gazu , obroty ok 5tyś... Ale gdy chciałem zmienić bieg, nawet nie zdążyłem, silnik zgasł... myślałem że puki jedzie to spróbuje odpalić go ale nici z planu. Żeby było jasne, nic nie strzeliło, nic nie puknęło, jak jechał tak zgasł... Kiedy się zatrzymałem chciałem go odpalić ale bez skutku, rozrusznik kręcił ale żadnej reakcji nie było, nawet nie miał ochoty załapać. Przechodząc do sedna, co to mogło by być? Pęknięty pasek rozrządu? Przestawiony rozrząd czy może coś innego? Boje się że koszty naprawy będą horrendalnie wielkie i nie naprawie go...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik a więc. Zdejmujemy osłonę rozrządu, jeżeli pasek jest cały :notacrook: i szukamy przyczyny gdzie indziej. Jeżeli pasek wyparował szykujemy około 1500 do 2tyś zł i jeździmy dalej. <piwko>

Ps. Skąd wiem ze 1500 do 2 tyś zł a no dlatego że mi strzelił pasek i tyle płaciłem <_<

Czytała Krystyna Czubówna.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak samemu ciężko według mnie. Bo to i tak trzeba zdjąć głowicę, oddać ją do planowania-spasowania zaworów, doszlifowania ich. W sumie robi to zakład ale i tak musisz sobie ją wyciągnąć " a ja nie miałem gdzie" .Później jak oddadzą gotową trzeba to poskładać, ustawic rozrząd i tu właśnie sam bym miał problem bo nie potrafię. W moim przypadku części kosztowały więcej niż robocizna. Od razu wymieniałem pompe wody bo i tak robota jedna, uszczelniacze nowe itp. Jeżeli sie zdecydujesz na naprawę i to Ci doradzam osobiście , rób wszystko co się da. Będziesz mieć od razu zrobiony silnik. Nie kupuj używanego no chyba że wiesz że jest pewny. W wielu przypadkach gorzej na tym wyjdziesz niż jak zrobisz swój stary silnik, wiesz przynajmniej co i jak w nim jest.

 

Tu moja wycena po zerwaniu:

rolka napinająca, pasek wieloklinowy 133zł

pasek wieloklinowy krótki 17 zł

pasek wieloklinowy długi 45zł

pasek rozrządu "continental" 67zł

rolka napinająca paska rozrządu 87zł

pompa wody "RUULLE" albo ruville 134zł

uszczelka głowicy 99zł

śruby głowicy 45zł

zawór ssacy 17zł

4x zawór wydechowy 68zł

8x uszczelniacz zaworowy 24zł

regeneracja głowicy 250zł

Wymiana głowicy 500zł

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie chcesz albo nie potrzeba nie wymieniaj pompy. Ja wymieniłem bo już miała oznaki zużycia. Wszystko robiłem to i to też. Według norm mój pasek mógł jeszcze przejechać ponad rok albo 60 tyś więc te statystyki są do :!: . Jeżeli będziesz robić rób wszystko i zakładaj nowe. Musisz sobie zadać pytanie czy bedziesz tym autem jeździć czy nie. Ja robiłem ze względu na to że na nowe mnie nie stać a kupować rzęcha za tyś nie będę.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto jest pytanie, robić czy nie robić... Zainwestowałem sporo w samochód... nowe amortyzatory, wymieniłem maglownice, kompletne sprzęgło, uszczelniacze z paskiem bo ciekły, nowe opony na zimę i jeszcze gaz włożyłem... Teraz zadaje sobie tylko jedno pytanie... Co mi do tego łba strzeliło żeby inwestować szczerze mówiąc w parcha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie dzieje nic na to nie poradzisz. Na pocieszenie mogę Ci powiedzieć że przed tym jak rozrząd się posypał wymieniłem komplet sprzęgła. Więc na przestrzeni niecałego miesiąca włożyłem w samochód 800zł + 1500 rozrząd a więc 2300 poszlo się rypać. Jeszcze nigdy od 25 lat nie wydałem tak szybko pieniędzy <_<

 

Btw: A patrzyłes juz na rozrząd czy na chwile obecną gdybamy :huh: . bo jeżeli jeszcze nie wiadmo to może jednak nie on sie rozsypał.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak z własnego doświadczenia wie ze założenie rozrządu i sprawdzenie kompresji jest nieopłacalne. Nawet jeżeli nie wygieło wszystkich zaworów to na 100% do wywalenia są 4. Dwa samochód sam zgasł czyli rozwaliło zaworki. Lepiej głowice ściągać będzie szybciej i taniej bo nie wezmą dwa razy za złożenie rozrządu. Takie rzeczy się zdarzają i nie ma co śię załamywać. Wiem że pieniądze to kosztuje ale nic już nie poradzisz. Włozyłeś w samochód już trochę kasy to i to trzeba zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!