Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znaczniki na wale korbowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Mam pytanie odnośnie mojej reni silnik 1.6 8v benzyna+LPG 97r. A zatem, silnik nie zapala, na słuch wygląda to tak jakby zapalał tylko na jeden cylinder, po cofnięciu kluczyka niekiedy strzeli w rurę wydechową.

Co zrobiłem:

Wymieniłem świece, cewki oraz przewody wysokiego napięcia na nowe, bo poprzednio silnik był mocno wybuchowy (strzelał na gazie) nie wchodził na obroty, powymienia powyższych objawy ustąpiły. Następnie auto zawiozłem do mechanika w celu przeprowadzenia regulacji instalacji gazowej, po czym samochód pracował bez zarzutu przez 2 tygodnie, aż do wczoraj kiedy silnik zapalił na dwa cylindry ale po paru minutach zaczął pracować normalnie. Po nocy wystąpiły wyżej wymienione objawy. Nadmienię że: świece były mokre (paliwo), iskra jest czyli cewki ok, czujnik położenia wału korbowego sprawdziłem, ciśnienie w cylindrach sprawdzone u mechanika.

Zasugerowano mi abym sprawdził czy nie przeskoczył pasek rozrządu.

I teraz przechodzę do sedna sprawy: Czy jest możliwość sprawdzenia położenia wału korbowego, wobec koła pasowego wałka rozrządu, bez zdejmowania tych wszystkich kół pasowych i osłon z przodu silnika?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o ewentualne sugestie.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość sprawdzenia położenia wału korbowego, wobec koła pasowego wałka rozrządu, bez zdejmowania tych wszystkich kół pasowych i osłon z przodu silnika?

Nie, trzeba sprawdzić znaki na kole wału korbowego które jest pod kołem pasowym. Oczywiście znaki muszą się zgadzać także na kole wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz, przyszło mi do głowy że być może na kole zamachowym też będzie jakiś znak ,jak było w starych samochodach.Ale widocznie w nowszych silnikach nie jest to potrzebne.

Chodziło mi generalnie o to aby stwierdzić czy pasek przeskoczył czy nie,bo jeśli tak ,to i tak nie ominie mnie wymiana paska na nowy i cała robota z tym związana .

Edytowane przez SBF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!