Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty F7R


Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to 2.0 16V F7R 96 rok. Problem z obrotami jest taki, że trzyma wysoko obroty. Już po odpaleniu skacze na 2.5 i spada na 2, jak się nagrzeje to trzyma również 2 tys rpm, 1700, 1500 i tak szaleje sobie. Jak dostanie w cięcie to i 2 trzyma cały czas rzadko kiedy spada... Wymieniłem krokowca i było dobrze, na godzinę (trzymał 1 tys/1.2rpm), do póki nie odłączyłem akumulator, lutowałem głośniki. Odpaliłem i z powrotem trzyma wysoko :/

Z rzeczy zrobionych:

wymieniłem krokowca (inny numer OE, ale było dobrze więc nie sugerowałem się tym)

3 razy sprawdzałem dolot i podciśnienia od deski do deski, wiele przewodów nowych.

Wyczyściłem przepustnice (bez zdejmowania tak trochę na odwal, w sensie, że jej nie odkręcałem to czyściłem tylko tyle, ile mogłem).

Co mi zostało? Czujnik położenia przepustnicy? Sterownik silnika? Czy może przepustnice trzeba jakoś kalibrować po jakiś ingerencjach? Ale to jest na linkę przepustnica więc raczej nie jest czuła na kombinacje.

Może ktoś coś przerabiał ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nagrzaniu trzymają 1500obr./min, rzadko spadną na 1000obr./min, o książkowych 750obr./min nie ma mowy. Auto po podłączeniu akumulatora i odpaleniu pracowało conajmniej 20 minut do nagrzania motoru bez dotykania pedału gazu.

 

Chyba nie obejdzie się bez podłączenia komputera, i to pewnie Clip bo zwykły nic nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup odpowiedni silniczek krokowy. Podmieniałeś map sensor?

Tak jak pisałem wcześniej, sprawdź dobrze cały dolot (włącznie z uszczelką przepustnicy, 12zł w ASO).

Odkręć przepustnicę i sprawdź czy po zamknięciu "klapki" nie ma szpary, dobrze ją wyczyść.

Jeżeli nie poprawi się to podmień map sensor. Jak nic nie widać to wymieniaj w tej kolejności: silniczek krokowy -> czujnik temp. powietrza -> czujnik temp. płynu chłodniczego.

Jeżeli to nie pomoże to na CLIPie sprawdzaj wskazania czujników wszelkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem w swojej megance 1,6 8v również cyrki z obrotami momentami reagowała na gaz po 3-4 sekundach .

Zamieniłem map sensor na jakiś używany od 2,0 i już z rok czasu jak zapomniałem o problemie z obrotami .

Dla testu co to za dziadostwo odłączałem wtyczkę na pracującym silniku i gasł momentalnie i tak wielokrotnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!