Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagłośnienie w Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Makowski85 - sam kiedyś o ty myslałem, aby władować do bagażnika tubę. Ale będąc w firmie zajmującej się car audio dowiedziałem się, iż lepiej cały zestaw profesjonalny założyć bo bynajmniej będziesz pewny, że wszystko jest należycie zrobione :mrgreen: Ja odkładam na taki właśnie zestawik z zabudowaną indywidualnie skrzynią basową :)

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dziś byłem w takim studio w gliwicach nazywa się automaniak facet naprawdę zna się na nagłośnieniu a konikiem są samochody .pytałem jak to widzi w moim twerdzi że jeżeli nie chcę zmieniać radia fabrycznego to najlepiej podpiąć się pod wyjścia z głośników powiedział mi że 1200 się zmieszczę i całkiem niezły efekt osiągnę tj proponuje mi wmacniacz + sub +2 głośniki 13"+ motaż reszta zostaje fabryczne :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość podepnij chociaż na chwile jakieś "dobre" radio.

U mnie to była 1 rzecz po kupieniu auta - okazało się nie ma porównania :)

Na standardowym tweetery cały czas "pierdziały" wrzuciłem sony za około 700zł

różnica kolosalna :)

Wymieniłem tylko głośniki w przednich drzwiach i niestety musiałem kupić słabe ( wielkość cewki) ale i tak jest o wiele lepiej.

PS. wyswietlacz pokazuje tylko godzine i temp. ( przejściówka około 200zł)

ale ja wole jak ładnie i czysto mi gra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Takie pytanie przy okazji:

Czy próbował Ktoś zabudować woofery z tyłu Megane C-C 2003? Są tam jakieś śmieszne "dziesiątki", ale przy odrobinie pomajsterkowania może dałoby się tam coś kokretniejszego wsadzić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Walczę z nagłośnieniem megana już od prawie roku...

To auto jest zmorą zakładów CA, pierwszym zdaniem, słyszanym w słuchawce po zaanonsowaniu modelu pojazdu jest "o qrw...".

Przerobiłem pół auta, żeby w końcu pojawił się jakiś sensowny dźwięk.

Za jakieś dwa~trzy tygodnie planuję wstępnie skończyć instalację (bez paru pierdółek, typu podświetlenie wzmacniaczy), wtedy zamieszczę jakąś relację z kolejnych faz przeróbek oraz informacją, jak to brzmiało na każdym etapie.

 

Montowanie lepszych głośników w seryjne miejsca ma sens tylko w przypadku najtańszych zestawów, typu Hertz DSK.

Montowanie tam czegokolwiek lepszego zdecydowanie mija się z celem, należy zrobić dedykowany panel.

 

Montaż czegokolwiek innego niż seria z tyłu zdecydowanie odradzam.

 

Co do przelicznika mocy końcówki na moc głośnika Dra No - nie zgadzam się.

Przykład - Audio System Helon 165.

To jest głośnik o mocy 120W RMS, w średnio wytłumionych drzwiach potrzebuje właśnie 120W do grania, w dobrze zrobionych przydaje się ze 150, a w porządnej komorze zamkniętej bez 180W RMS (nie mylić z max), można nawet nie podchodzić.

Inaczej ma się np przypadek głośników Infinity Kappa Perfect. Mają one po 100W RMS, a słyszałem je bardzo dobrze grające na wzmacniaczu podającym 50W RMS.

Generalnie, moc, jakiej potrzebuje głośnik jest bardzo zależna od samego głośnika (twardość zawieszenia np) oraz od warunków, w jakich on gra (mocowanie, sztywność i szczelność komory zamkniętej oraz jej litraż).

Czyli kwestia mocy na głośnik to zawsze indywidualna sprawa.

Są dwie zasady, które sobie przeczą: :)

Jedna mówi o tym, że dobre 50W zasili każdy głośnik, a druga, że mocy nigdy za wiele :)

 

 

Co do mocy radia - radio seryjne nie ma 15W.

W miarę dobre radia, na których podane jest np 4x45W albo 4x50W mają w rzeczywistości nie więcej niż jakieś 4x15~17W. Tańsze obijają się o 10W na kanał - i z pewnością seria w meganie więcej nie ma.

Moce podawane na radiach to tzw moc max (chwilowa, przy koszmarnych zniekształceniach i przesterowaniach). Tak na prawdę nie ma ona żadnego przełożenia na to, jaką moc głośnik otrzymuje w trybie ciągłym. Moc ciągła to tzw moc RMS (trochę upraszczam).

 

Dla przykładu - wspomniane Hertze DSK mają oficjalnie 120W mocy, ale po wczytaniu się w specyfikację widzimy, że moc faktyczna (RMS) to 60W.

 

Przy czym dla radii mocy RMS z reguły się nie podaje (nie ma po co - jest to marketingowo niewygodne, a ci, którzy wiedzą, że moc max to ściema, i tak stosują wzmacniacze nie wykorzystując końcówki mocy wcale).

 

Aha - najlepsze radia pozbawione są całkowicie końcówki mocy (bez wzmacniacza nie grają) - np Pioneer seria DEX)

 

Gdyby ktoś chciał sobie poczytać trochę o podstawach nagłaśniania aut - polecam ten link:

http://www.gdynia.mm.pl/~nazar/PolskiCarAudioFAQ01beta.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE

Generalnie, moc, jakiej potrzebuje głośnik jest bardzo zależna od samego głośnika (twardość zawieszenia np)

Hmmm, wydaje mi sie ze tutaj zawieszenie nie ma nic do mocy glosnika - jest ono w fabryce odpowiednio dobrane, obliczone itd. Ewentualnie twardosc zawieszenia mozna powiazac z rodzajem glosnika: z bardzo twardym zawieszeniem (malenki ruch membrany) - glosniki wysokotonowe, z miekim zawieszeniem (duzy skok) - glosnik basowy- ow podzial to moja interpretacja i nie polecam jej nikomu :) .

Szanowni Panstwo: Jesli sie podepnie glosniki wieksze mocowo do wzmacniacza to sie nie stanie kompletnie nic. Wazne by impedancja tych glosnikow nie byla ponizej minimalnej impedancji jaka dopuszcza radio - inaczej wzmacniacz bedzie pracowal na "zwarciu". Aby lepiej gralo nie nalezy tylko kierowac sie moca (czy to RMS czy max) wzmacniacza czy koncowki mocy w radiu ale tez impedancja glosnika oraz jego sprawnoscia. Zasada jest taka ze im mniejsza impedancja (typowo 4, 6, 8 Ohm) oraz wieksza sprawnosc (>=90dB) tym glosnika "glosniej gra". Nie nalezy rowniez zapomniec o DOKLADNYM I DOBRYM wytlumieniu skrzyni rezonansowej (w naszym przypadku drzwi), odpowiedniej polaryzacji, oraz co najczesciej pomijane - WYMIANIE KABELKOW FIRMOWYCH na normalne przewody o przekroju co najmniej 2x2,5mm2.

Zdravim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE

Hmmm, wydaje mi sie ze tutaj zawieszenie nie ma nic do mocy glosnika - jest ono w fabryce odpowiednio dobrane, obliczone itd.

 

zawieszenie nie ma nic do mocy głośnika.

Natomiast jest jednym z kilku elementów wskazujących na to, jaką moc należy głośnikowi dostarczyć.

 

Co do oporności - 98% głośników do CA (przednich) ma 4 Ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyh, a mozesz mi wytlumaczyc grissley jak sie ma 1 do 2?? - bardzo prosze

EHH - mylisz podstawowe pojeciaOpornosc to nie to samo co impedancja - chociaz maja te same jednostki [Ohm], ale zgadzam sie ze 4Ohm to 99% standard, aczkolwiek wzmacniacze maja podawana moc dla 2 i 4 Ohmow impedancji

Zdravim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE

zawieszenie nie ma nic do mocy głośnika.

Natomiast jest jednym z kilku elementów wskazujących na to, jaką moc należy głośnikowi dostarczyć.

Czyli jak sie ma twardosc zawieszenia do mocy jaka nalezy dostarczyc do glosnika?

Zdravim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!