Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagłośnienie w Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Można to potraktować jako wskazówkę.

Jeżeli układ ruchomy głośnika ciężko się porusza, to aby go poruszyć, potrzeba więcej siły.

Czyli w efekcie więcej mocy.

 

Ale to tylko wskazówka, nie jest to oczywiście prosta zależność.

 

Ideą przykładu było pokazanie, że głośniki o teoretycznie tej samej mocy mogą potrzebować zupełnie innej mocy dostarczonej ze wzmacniacza, aby poprawnie grać - a sama moc nominalna jeszcze nic nam nie mówi.

 

Wspomniane AS-y i Infinity: różnica mocy głośników to 20% (100~120W), a różnica pomiędzy mocami potrzebnymi do grania to 300% (50~150W).

 

Wniosek jest taki, że tak naprawdę nie da się określić "ogólnie", czy do głośnika należy dostarczyć moc równą, większa, czy mniejszą, niż nominalna.

 

Wszystko zależy od modelu głośnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE

Wlasnie to "Ile mocy" trzeba doprowadzic do glosnika zalezy w pewnym stopniu od jego SPRAWNOSCI. Jesli glosnik ma niska sprawnosc to trzeba "doprowadzi wiecej mocy" by gral np jak 100W a jesli ma wysoka sprawnosc mozna "doprowadzic mniej mocy" by uzyskac wspomniane wczesniej 100W.

Zdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, o to koledze chodzi :)

 

Dobrze, mówisz tu o wpływie dostarczonej mocy na głośność grania - i to jest prawda.

 

Ale oprócz głośności, dostarczona moc ma tez wpływ na jakość grania, kontrolę itp.

I mi chodziło właśnie o to.

Wspominany Audio System (czepiam się go, bo to dobry przykład głośnika o wręcz nieposkromionym apetycie na prąd) gra głośno już przy dostarczonych mocach niższych od 100W, ale... no, nie rozwija wtedy nawet części swych możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE

Sorki ze sie czepiam, ale "rozwiniecie możliwości głośnika" nosi miano EFEKTYWNOŚCI. POzwole sobie wkleic fragment strony z adresu: www.audio.com.pl

W polskiej nomenklaturze pojęcie efektywności stosowane jest do opisu dwóch nieco różnych właściwości, określanych w języku angielskim jako efficiency (właśnie efektywność) i sensitivity (czułość). Czym się te dwa parametry różnią? 

Efektywność to wielkość ciśnienia akustycznego, uzyskanego na osi głównej głośnika w odległości 1metra, przy dostarczeniu do głośnika 1 W mocy elektrycznej (odniesiona do ciśnienia 2x10-5 N/m2). Dla obciążenia 8-omowego oznacza to przyłożenie napięcia 2,83V (przypomnijmy podstawowy wzór - P=U2/R, czyli dostarczona moc jest ilorazem kwadratu napięcia i rezystancji odbiornika), natomiast dla obciążeń o niższej impedancji oznacza przykładanie napięć niższych (np. dla obciążenia 4-omowego - tylko 2V). 

P=U2/R 

Tak zdefiniowana efektywność jest rzeczywiście miarą sprawności energetycznej głośnika (jego przetwarzania na osi), gdyż bez względu na impedancję głośnika każe utrzymywać stałą wartość dostarczonej mocy przy określaniu uzyskiwanego ciśnienia. Natomiast sensitivity - czułość - to również wielkość ciśnienia akustycznego, uzyskanego na osi głównej w odległości 1m, ale przy spełnieniu warunku, że do głośnika przyłożono napięcie 2,83V - bez względu na impedancję obciążenia. Jak od razu widać, dla głośnika 8-omowego efektywność i czułość przybierają takie same wartości, natomiast dla głośników o innej impedancji wartości te znacznie się rozbiegają, ale są łatwe do ustalenia. Np. różnica między efektywnością a czułością dla głośników 4-omowych wynosi stałe 3dB - ponieważ  przyłożone przy pomiarze czułości napięcie 2,83V oznacza w przypadku głośnika 4-omowego dostarczenie 2W mocy (patrz wzór), a dostarczenie dwa razy mniejszej mocy 1W przy pomiarze efektywności skutkowałoby 3-dB niższym ciśnieniem dźwięku. Np. 4-omowy głośnik o czułości 90 dB ma efektywność 87 dB.

Zdravim

PS: Czepiam sie tak tematu audio bo sam zrobilem kilka kolumn, wzmacniaczy i innych urzadzeń AUDIO, i nie jeden bezpiecznik na nich przepalilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE

Sorki ze sie czepiam, ale "rozwiniecie możliwości głośnika" nosi miano EFEKTYWNOŚCI.

 

faktycznie, się czepiasz :)

 

Sformułowania "rozwinięcie możliwości głośnika" NIE użyłem w odniesieniu do efektywności, rozumianej w sensie technicznym.

 

Ale nie będę drążył tematu - moja opinia na temat zależności pomiędzy mocą głośników i mocą wzmacniacza jest parę postów wyżej.

A teraz robi się jakiś akademicki spór, który jedynie zaciemnia obraz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

przeniesiono

Witam wszystkich,

Wiem, że było już wiele tematów na ten temat, jednak w żadnym nie znalazłem konkretnych odpowiedzi.

Chodzi mi o zamontowane od nowości radio i głośniki, jak wszyscy wiemy ich jakość nie powala;/ W związku z czym chciałbym coś z tym zrobić, nie jestem jakimś tam audiofilem ale chciałbym otrzymać dźwięk przyzwoitej jakości. Wystarczy zmienić głośniki czy coś więcej? Jakie więc głośniki polecacie? lepiej kupić porządne np. tylko do przodu a z tyłu w ogóle zrezygnować? Jak wygląda wtedy jakość dźwięku? Jeśli nie ma dużej różnicy, to jest to gra nie warta świeczki... Wtedy pozostaje nowe radio lub wzmacniacz. Jednak raczej nie chcę zmieniać radia, bo to oznaczałoby spory wydatek( jeszcze interface trzeba dokupić), późniejszy problem z panelem itp....Jak wygląda sprawa wzmacniacza? dużo daje w porównaniu ze standardowym radiem? Możecie jakiś polecić?

 

Może gotowych odpowiedzi na Twoje pytana w podobnych tematach nie znajdziesz, nie jest to jednak powód do zakładania nowego tematu o tym samym. Można było napisać w którymś z już istniejących, np w tym gdzie Twojego posta przeniosłem. Udzielam upomnienia :?: za naruszenie 6 pkt. REGULAMINU - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślałem że to właśnie wina głośników;/ bo jest charczenie na większej głośności przy basach. A zamiast radyjka można by coś ze wzmacniaczem pokombinować?

Nie wina głośników tylko koncówki mocy w radiu. Seryjne ma moze kilka watów i ogromnie zniekształca dlatego głośniki "charczą". Kombinowanie ze wzmacniaczem jak najbardziej ma sensn.

To charczenie się zmniejszyło po zmianie radia. Pożycz sobie od kogoś radyjko i sprawdź

Jesli zmieniłes seryjne na jakieś markowe to sie zgadza dlatego ze jest odrobine mocniejsze twoje JVC. Jest to w jakimś sensie kombinacja ze wzmacniaczem :?:

"Charczenie" jest również przyczyna kiepskiego montazu zestawu głośnikowego. Przyznam sie ze nie wiem jak to jest rozwiazane w megi ale głośnik powinien być przykręcany do blachy drzwi a nie tapicerki.

lopi, ile masz kasy do wykorzystania na swoje audio ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile będzie trzeba tyle się załatwi:)
to bierz braxa :?: za wzmacniacz dasz kilka tysięcy za głośniki drugie tyle kolejne tysiące kable i inne akcesoria :?:

Na poważnie. Wymiana głośników na zestaw odseparowany z midbassem 16,5 cm i popędzenie ich wzmacniaczem radykalnie poprawi nagłośnienie twojego auta przy pewnych założeniach. Do ceny niestety będziesz musiał doliczyć koszty wymiany kabli głośnikowych ( 50 zł ) oraz koszty kabli do pieca ( 100 zł ). Weź to pod uwagę w planowaniu budżetu. Kolejna sprawa to solidny montaż głośnika. Nawet najlepszy system nie zagra dobrze jeśli będzie przykręcony do tapicerki. Niezbędne będzie tez wygłuszenie drzwi. Domowym kosztem jakieś 150-200 zł. Nie warto inwestować w porządne podzespoły jeśli byle jak to zamontujesz. Instalacja to 2/3 sukcesu jeśli chodzi o nagłośnienie auta - i nie mówię tu o systemach robionych pod zawody CA.

Masz juz plan co będziesz kupować ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!