Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka wersje silnikowa wybrac?


rcwawa

Rekomendowane odpowiedzi

hey.

 

Planuje zakup meganki rocznej (mam znajomego w salonie renault wiec moze mi jakas zagrzac:)) Teraz mam do Was pytanie jaka wersje silnikowa wybrac?

 

1.6 16V

1.9 dci

w ostatecznosci 2.0 16v

 

slyszalem ze w 1.6 sa te felerne zmienne fazy rozrzadu a w 2.0 troche boje sie spalania (duzo jezdze po miescie) Jakie sa wady tego dieselka?

 

PS. bedzie to meganka sedan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dieselek bo chyba przy rocznym nie bedzie duzej roznicy w cenie miedzy 1,9 dci a 2,0 benzyna?.

 

Hmm no wlasnie 10L to trohe duzo teraz w MI phII 1.4 16v pali mi 6,4 a na benzyne wydaje miesiecznie prawie 700zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz mam diesla, wczesniej jezdzilem tylko benzynowymi i powiem ci ze jezeli chodzi o radość z jazdy 1.9dCi 120KM jest super. Spalanie w granicy 7l po miescie na trasie 5.6 - 6.3

przy 130km/h spala 5.6l ale to jak jest stla predkosc

przy 180km/h spala 10l

 

Do pracy mam 10km i auto nagrzewa mi sie w polowie drogi, srednie spalanie na tym odcinku mam 8l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam 1.6 16V i tez nie narzekam, na mieście pali 7,5 w trasie przy spokojnej zejdzie nawet do 6 ale tak przy prędkości 120-150 pali 6,4, do wymiany rozrządu dopiero sie przybieram więc nie powiem Ci co i jak ale ten silnik mi sie podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba sie jednak zdecyduje na dieselka trzeba czegos nowego sprobowac nigdy jeszcze nie mialem diesla :( jeszcze 120KM wiec bedzie w miare fajnie mysle ze z czasem (szybkim szasem :)) pomysle o jakims chip tuningu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesela weź :( ja biore trasy głównie po mieście spalanie średnio 8,5l/100Km 120KM już daje fajne wrażenia z jazdy silnik jest bardzo elastyczny GORĄCO POLECAM !!

 

Odnośnie pytania bo napisałeś, że chcesz Kupić Roczne Renault Megane mowa o modelu już po face liftingu ? Model od 2006 ? Z tego co się oreintuje te modele z silnikiem 1.9 Dci mają moc 130Km

 

Pozdrawiam

 

P.S >>>130KM<<<Więc jeszcze większa frajda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście polecałbym 2.0:) Przyjemnośc z jazdy jest nieporównywalnie większa niż w dieselku, głównie ze względu na szerszy zakres obrotów i ładniejszy dźwięk. Spalanie też nie jest aż tak tragiczne, bo przy normalnej jeździe miejskiej można osiągnąc wynik poniżej 9l/100km, natomiast w trasie 7,5-8l nie jest czymś niesamowitym. Ale jeśli szalejesz za kierownicą to w mieście bez problemów dojdziesz nawet do 15l/100km, a w trasie przy prędkościach powyżej 190 średnia to 18 :( Dodatkowo silniczek jest bezawaryjny. Moja Żaba ma już 160 kkm i tylko rozrząd był robiony, a auto znam od nowości. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model bedzie prawdopodobnie z 2007r. mysle ze chyba ede musial sie dogadac ze znajomym i zrobic troche jazd probnych wyzeruje licznik i zobacze ile by 2.0l palil przy moim stylu jazdy. Benzyna daje wieksza radosc z jazdy ale czy koszty eksploatacji benzynki nie sa wieksze niz diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem do tej pory Lagunę 1,9 dci i powiem wam, że jazda po mieście dieslem to tragedia. Mam do pracy 5 km, to zimą nawet temp. nie dygła. Jak takim samochodem poszalejesz przy zimnej turbinie to nie zarobisz na jej wyminy. Inna sprawa to wtryski jak trafisz na oszusta paliwowego to imprezka 6 tys. Mam teraz megi 1,6 16V i śmiga jak 120 konny dieselek, cicho i przyjemnie, a że km kosztuje trochę gorzej niestety coś za coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ogladajac moją przyszłą megankę mówił, ze eksploatacja samochodu na PB niby jest droższa, ale kłopotów z tym jest znacznie mniej (chodziło tylko o silniki renaulta). W rozrachunku całkowitym koszta wychodza podobne.

 

PS. rcwawa, te 2.0 16V wcale nie pali tak strasznie. Spokojnie mozna jeździć ze spalaniem 8,5L/100. Tego silnika po mieście nie trzeba kręcić wysoko. Ma wspaniały moment juz od samego dołu. Choc uzytkuje to od bardzo niedawna, to jestem użeczony jego kulturą pracy i mozliwościami. Do Meganki jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!